Auto ja of nee

Auto ja of nee 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Sunrise
    Super! Gefeliciteerd. Ik heb ook jaren geen auto gehad en wat vond ik het geweldig om weer een auto te hebben. Geniet ervan! En veel veilige kilometers.

    Ja het geeft vrijheid!
  2. Petra4
    Leef je leven en geniet!

    Toon alleen de berichten van Petra4
    Wow Lizz wat ontzettend fijn voor je!
    Wanneer kom je langs rijden ? :)
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra4
    Wow Lizz wat ontzettend fijn voor je!
    Wanneer kom je langs rijden ? :)

    ASAP
    Smile
    en als mn tank vol zit :D
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Gefeliciteerd! Wat heerlijk, zo'n autootje.
    Ik wens je veel veilige en betaalbare en zorgeloze kilometers, bijvoorbeeld mijn kant op.Smile
  5. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Salome
    Gefeliciteerd! Wat heerlijk, zo'n autootje.
    Ik wens je veel veilige en betaalbare en zorgeloze kilometers, bijvoorbeeld mijn kant op.Smile

    idem Smile
  6. Henri
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henri
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Nou er is nieuws...
    Mijn oom heeft de auto door een vertrouwde monteur laten bekijken en hij adviseerde niet met deze auto op vakantie te gaan naar het buitenland vanwege de combinatie van langdurige ritten in de hitte en onderdelen die verouderd zijn. De auto is in april 2015 APK gekeurd btw.

    APK zegt niks over betrouwbaarheid. Dat is een veelgedacht misverstand. APK gaat vnl over veiligheid en is vooral een momentopname. Er kunnen inderdaad verouderde onderdelen zoals verdroogde rubbers e.d. in zitten, vooral bij een auto die weinig kms per jaar reed en dus waarschijnlijk ook weinig keren naar de garage.
    Heeft 'die vertrouwde monteur' niet een kostenopgave gemaakt om die verouderde onderdelen te vervangen? Dat zou een stuk zorgelozer rijden.
  7. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    quote:
    Dit schreef elly69
    En nu na alle tips over de kosten lekker dromen over de opbrengsten: wat een vrijheid en wat een weelde voor zo n bedrag, je stapt in je auto wanneer jij dat wilt en gas en gaan, bij nacht en ontij, nooit meer afhankelijk van andere mensen of OV. Touren met die hap Liesbeth, trap m maar es lekker op zn staart dat de roet uit de uitlaat spettert. T beestje is toe aan een paar wilde ritten Smile en jij ook Smile. Veel plezier. Groetjes aan PUNTO haha.


    Nou dat zou ik je dus aanraden niet gelijk te doen dat op z,n staart trappen.Probeer eerst de geschiedenis vd auto te achterhalen 'hoe lang heeft hij evt stilgestaan ' hoe is er mee gereden door die man normaal of altijd rustig.Bij evt lang stilgestaan te hebben drogen rubbers(in het blok) in en olie keerringen/pakkingen verdrogen met als gevolg dat als jij hem is lekker op z,n staart trapt geheid de koppakking er uit ligt(te zien aan witte rook uit je uitlaat,dan ben je al te laat)ook de uitlaat kan een punt zijn vh lange stilstaan(condensvorming) met gevolg dat een deel vervangen moet worden.
    Dit is nog maar een kleine opsomming van evt mankementen die zich heel snel kunnen aandienen als de auto lang niet gebruikt is geweest.Zeker ook het advies vd monteur om met de auto niet naar het buitenland te gaan geeft mij te denken.

    Wat ik je zou adviseren is laat de auto eerst keuren dan weet je wat er uit dat rapport naar voren komt aan gebreken en evt te verwachte gebreken op korte termijn.Het lijkt aanlokkelijk voor dat bedrag van aanschaf vd auto maar kan je veel ellende besparen.Zeker als je ook niet veel te besteden hebt zou ik de gok niet wagen.De geschetste mankementen hierboven vermeld kosten een veelfout- van het aanschaf bedrag.

    Ik heb hetzelfde gehad als jij nu met dien verstande dat de auto wel een jaar had stilgestaan,vandaar mijn opmerkingen.
  8. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef bmw


    Wat ik je zou adviseren is laat de auto eerst keuren dan weet je wat er uit dat rapport naar voren komt aan gebreken en evt te verwachte gebreken op korte termijn.Het lijkt aanlokkelijk voor dat bedrag van aanschaf vd auto maar kan je veel ellende besparen.Zeker als je ook niet veel te besteden hebt zou ik de gok niet wagen.De geschetste mankementen hierboven vermeld kosten een veelfout- van het aanschaf bedrag.


    Hmmm.... als je geen ANWB lid bent kost die keuring ruim 200 euro, bijna net zoveel als het autootje zelf. Voor die prijs doe je hem bij de eerste grote reparatie naar de sloop brengen en krijg je er nog een paar tientjes voor terug.

    Verder alleen olie in de gaten houden en rijden.
  9. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    God god de mannen komen weer met hun adviezen, mannen we zijn even Liz sukses aan het vieren jah! Smile
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Henri

    APK zegt niks over betrouwbaarheid. Dat is een veelgedacht misverstand. APK gaat vnl over veiligheid en is vooral een momentopname. Er kunnen inderdaad verouderde onderdelen zoals verdroogde rubbers e.d. in zitten, vooral bij een auto die weinig kms per jaar reed en dus waarschijnlijk ook weinig keren naar de garage.
    Heeft 'die vertrouwde monteur' niet een kostenopgave gemaakt om die verouderde onderdelen te vervangen? Dat zou een stuk zorgelozer rijden.

    Nee ik ben allang blij dat die oom zo snel handelde door bij die monteur langs te gaan.
    Maar je hebt een punt en misschien vraag ik ''een mannetje'' om hier en daar een rubbertje te vervangen.
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Salome
    Gefeliciteerd! Wat heerlijk, zo'n autootje.
    Ik wens je veel veilige en betaalbare en zorgeloze kilometers, bijvoorbeeld mijn kant op.Smile


    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    idem Smile


    Ik heb wel zin in een rondje...
    cool_lizz komt naar je toe deze zomer!!

    Smile
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef elly69
    God god de mannen komen weer met hun adviezen, mannen we zijn even Liz sukses aan het vieren jah! Smile

    Smile
Terug naar de lijst