Zelfvoorzienend wonen

Zelfvoorzienend wonen 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Als je stroom hebt wel, maar wat als er geen stroom is? Het draadje gaat over zelfvoorzienend wonen. Zelf stroom opwekken is niet altijd mogelijk met PV panelen en/of windmolen. Water is een van de primaire levensbehoeftes. Ik zou zeker een backup willen hebben om aan water te kunnen komen en dan moet er rekening gehouden worden met wat de consequenties daarvan zijn.



    Een tank hoger op heuvel ( watertoren principe ) en die volpompen als er wel wind/zon is
  2. quote:
    Dit schreef -able



    Een tank hoger op heuvel ( watertoren principe ) en die volpompen als er wel wind/zon is

    Dat principe zou ik al zowiezo gebruiken al was het maar om een constante waterdruk te cre?ren. Dat is overigens een belangrijk doel van watertorens
  3. een site waar je best wat zinnige info vandaan kan halen?

    >>LINK<<
  4. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef Frits1956
    een site waar je best wat zinnige info vandaan kan halen?

    >>LINK<<


    He dat is cool .. is ook bij mij in de buurt
    Er is hier in de buurt een grote antroposofische gemeenschap (Zutphen)
    en er zitten hier ook heel veel alternatievelingen.
    En de ruimte hier op de Veluwe nodigt ook uit toch zelfvoorzienendheid (is dat een woord)

    Ik ga vanavond eens neuzen op haar website

    Groetjes Hetty :)
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Hetty
    Maar dan weer on topic

    Voorwaarde voor zelfvoorzienend wonen is volgens mij het hebben van tijd.
    Het is amper te combineren met drukke banen en studies.

    Hoe willen jullie dat dan doen ??

    Ik ben vooruit aan het plannen en houd alle mogelijkheden open....(of; ik droom graag)
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Staat bij de advertentie dat een groot stuk grond gebruikt kan worden als camping.
    Daar dus een aantal simpele huisjes neerzetten, 1 badgebouw en wat plaatsen voor trekkers. Ben je in ieder geval verzekerd van wat inkomsten (mits je het goed doet natuurlijk).
    De rest van het jaar heb je dan tijd om te investeren in je leefomstandigheden. En dat het zwaar is zal ik niet ontkennen. Vandaar dat je mij dit nooit echt zal zien doen.
    Ik zal ook niet naar een onbewoond eiland op vakantie gaan, want wie zorgt ervoor dat mijn ontbijtje klaar staat om 9.30uur?
  7. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Staat bij de advertentie dat een groot stuk grond gebruikt kan worden als camping.
    Daar dus een aantal simpele huisjes neerzetten, 1 badgebouw en wat plaatsen voor trekkers. Ben je in ieder geval verzekerd van wat inkomsten (mits je het goed doet natuurlijk).
    De rest van het jaar heb je dan tijd om te investeren in je leefomstandigheden. En dat het zwaar is zal ik niet ontkennen. Vandaar dat je mij dit nooit echt zal zien doen.
    Ik zal ook niet naar een onbewoond eiland op vakantie gaan, want wie zorgt ervoor dat mijn ontbijtje klaar staat om 9.30uur?


    Een camping is echt heeeel erg zwaar. Ik heb drie jaar geholpen op een camping (alleen in de zomermaanden) .. maar boy wat kunnen mensen zeuren.
    Dan kun je beter de grond gebruiken voor schapen (heeft de hond gelijk wat te doen).
    Nee camping echt niet .. hoe romantisch het ook mag lijken.
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Hetty


    Een camping is echt heeeel erg zwaar. Ik heb drie jaar geholpen op een camping (alleen in de zomermaanden) .. maar boy wat kunnen mensen zeuren.
    Dan kun je beter de grond gebruiken voor schapen (heeft de hond gelijk wat te doen).
    Nee camping echt niet .. hoe romantisch het ook mag lijken.

    Smile
    Dat verwachtte ik niet, dat mensen op de camping zo lastig zijn...
    Maar dat is alvast nniks..het kan maar vast duidrlijk zijn.
    Staat elke vorm van toerisme je tegen?
  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    O, een camping leek mij ook zo leuk.Smile
  10. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Smile
    Dat verwachtte ik niet, dat mensen op de camping zo lastig zijn...
    Maar dat is alvast nniks..het kan maar vast duidrlijk zijn.
    Staat elke vorm van toerisme je tegen?

    O nee hoor ik ben gek op toeristen

    Ik moet ook wel een uitzondering maken, ik wil best een camping voor naturisten of voor mensen die kamperen met een tipi
    Eigenlijk mensen die een beetje bewust bezig zijn en geen mensen die een muur bouwen van bierkratjes in drie dagen tijd.
    En de hond is niet gek op de grijze golf .. die gaan wandelen in het bos met hakken en witte broeken aan en klagen dan als er een spatje op hun kleding komt

    Ik heb het niet op grote mensenmassa's en mensen die denken dat de wereld een wegwerpartikel is.

    Daarom heb ik het ook zo naar mijn zin in mijn huisje in het bos :)

    Groetjes Hetty :)
  11. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef Inge65
    O, een camping leek mij ook zo leuk.Smile


    Dat het mij niet ligt, wil niet zeggen dat anderen het heel goed kunnen.
    Ik reageerde voor mijzelf.

    Als jullie graag een camping willen runnen ... gewoon doen!!
  12. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Vraag over het dak

    Ik heb een vraag over mijn dak.
    Volgens sommigen moet ik het mos van mijn dak halen.
    Maar toen laatst met de grote storm een dikke tak op mijn dak is gevallen (en die was armdik en zeker drie meter), was het mos volgens mij de oorzaak dat de tak niet door het dak is gegaan.
    De tweede tak was niet zwaar genoeg. Maar ook die dreun werd gedempt voor het mos.

    Nadeel van het mos, is dat het behoorlijk vochtig is in mijn huis, ik moet soms stoken met de deuren open en dat kost wel veel gas.

    Als het heel warm is, is het ook wel prettig, dan blijft het koel.
    Maar het is niet vaak warm, dan wordt het daardoor weer kouder in huis.

    Nu heb ik weleens huizen gezien, waar ze express mos op laten groeien (en andere gewassen).
    Maar weet niet zo goed hoe dat werkt.

    Er zijn hier vast wel mensen die mij kunnen vertellen wat de voor- en nadelen zijn van begroeiing op het dak.

    Groetjes Hetty :)
Terug naar de lijst