Zelfvoorzienend wonen

Zelfvoorzienend wonen 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Ingridk

    Ik zou zeggen leuk, maar neem drie mannen mee voor de tractor en de machines, het omzagen van bomen ( doodeng!), vuurtjes stoken, hout hakken, alle reparaties aan huis en zeker ook een loodgieter voor kapotgevroren leidingen omdat je ziek in bed lag en de kruiwagen met hout niet van zijn plek kreeg en het heel heel koud was buiten je bedje....


    Ik moest meteen aan Aletta denken met haar 3 mannen...Smile
    Die moesten ook volop aan het werk.Smile



  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Hetty

    Ja wel .. mosdaken hoort toch ook bij zelfvoorzienend wonen.
    Net zoals zonne-energie, leemhuizen etc.

    Ja dat snap ik.
    Maar daar gaat mijn opmerking niet over.
    Ik tip je gewoon om deze specifieke vraag in de groep te gooien.
    Dan ziet iedereen die iets met mos heeft 'MOS" op het scherm staan en vang je meer deskundigen.
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik moest meteen aan Aletta denken met haar 3 mannen...Smile
    Die moesten ook volop aan het werk.Smile




    Smile
    Wie heeft ze gekozen?
  4. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Hetty

    Jammer dat je er niet tussen komt.
    Mijn dochter heeft de middelbare vrije school in Zutphen gedaan.
    En ik heb ook wat kennissen in Zutphen.

    Als ik moet kiezen om te wonen, zijn Zutphen en Deventer voor mij favoriet.
    Voorlopig moet ik blijven zitten waar ik zit, want hoe verkoop je een huis met mos op het dak :)


    Ik hoop dat mijn jongste toegelaten gaat worden op de middelbare vrije school. Zijn alleen erg veel eissen tegenwoordig. Ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam en heb overal en nergens gewoont de hele lijn Amsterdam...Soest...Almelo en terug haha.. . Ben voor mijn inmiddels exman naar Zutphen gekomen en wil nooit meer weg. Of er moet ergens een boerderijtje betaalbaar vrijkomen....Smile
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Smile
    Wie heeft ze gekozen?


    Niemand. Ze heeft ze uiteindelijk allemaal afgewezen, want ze wilde toch liever alleen haar geitenboerderij in Bonaire runnen.Smile
  6. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef ikke71


    Ik denj vooral erg milieu bewust. Ik heb op een bungalowpark in Zutphen gewoont die als enige in nederland de stroom zelf opsloeg in enorme accu's. Je had voor warmwater bv de douche zonnenpanelen en het teveel aan elektriciteit werdoop het park opgeslagen en dat werd gebruik bij tekort. We hadden ook nooit langer dan 5 sec stroomstoring. Daar waren we zelfvoorzienend in.

    Ik woon op het meest niet mileu bewuste park in Beekbergen.
    Er is zelfs geen mogelijkheid voor gescheiden afval.
    De buren die het goed doen volgens de eigenaar van het park zijn de mensen die de blaadjes van de bomen in een vuilniszak in de container gooien.
    Andere zijn continue bezig tuinen aan te harken en nieuwe plantjes aan het planten.

    Zij vinden mijn manier van tuinieren heel vreemd en rommelig, maar mijn resultaten zijn uiteindelijk veel beter.
    Alleen je moet wel geduld hebben

    Groetjes Hetty :)
  7. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Ik zit nu te kijken naar dat vreselijke woonprogramma van droom naar droomhuis
    (ik vind die presentator zo leuk, maar dat terzijde).

    Wat mij opvalt in deze aflevering, bouwen met beton.

    Ze stellen dat er weer wordt gebouwd met beton, omdat het zo duurzaam is.

    Het hele huis nu is van beton, zo mooi.

    Zouden jullie in een betonnen huis willen wonen?
  8. Henri
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Henri
    quote:
    Dit schreef Hetty
    Ze stellen dat er weer wordt gebouwd met beton, omdat het zo duurzaam is.

    De term 'duurzaam' wordt, heel verwarrend soms, op 2 manieren gebruikt. De eerste: 'dat het lang meegaat / niet snel kapot gaat. Dat zal bij beton het geval zijn.

    De tweede: 'dat het goed voor het milieu is'. Daar kun je bij beton vraagtekens bij zetten. De grondstof wordt volgens mij gedolven in groeves of er wordt een berg afgegraven, zoals in Limburg.
  9. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Duurzaam in de zin van het milieu is een slechte vertaling uit de jaren '80 van de Engelse term "sustainable".
    Het schept al vanaf het begin verwarring: al was het maar omdat veel mensen bijvoorbeeld kunststof kozijnen "duurzaam" noemen, maar dan als tegenovergestelde van houten kozijnen, waaraan je onderhoud moet doen.

    Een beter woord dat vaak wordt gebruikt is "vernieuwbaar", waarmee wordt bedoeld dat je er ook na gebruik nog wat mee kan, om te recyclen, of om het afval duurzaammverder te verwerken.
    Beton is dat niet, kunststof ook niet.
    Hout wel, evenals allerlei andere natuurlijke materialen.
  10. c-hout mag niet gerecycled worden, het mag alleen onder bepaalde condities verbrand worden

    beton, pvc en asfalt wordt tegenwoordig allemaal gerecycled
  11. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Precies de idee?n zijn er over veranderd.
    Wat wij ooit dachten dat beter was voor het milieu, blijkt soms nu helemaal niet zo milieuvriendelijk te zijn.

    Want het gebruik van hout heeft ook weer allerlei nadelen.
    Zoals bijvoorbeeld, als je het in ons klimaat wilt gebruiken voor buitenwerk, zul je er wat mee moeten doen, want alleen een lak op waterbasis gaat het niet worden.

    Ik vind dat wel interessant, die veranderende idee?n.

    Om even antwoord op mijn eigen vraag te geven, nu ik het heb gezien, zou ik wel in een betonnen huis willen wonen.
    Moet het huis wel op een leuke plek staan.

    Even zoeken naar een goed voorbeeld van een betonnen huis, nieuwe stijl
  12. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    ?1365716745[/IMG]
Terug naar de lijst