OA-ers en Bart? Mist de nieuwsklep niet zijn doel?

OA-ers en Bart? Mist de nieuwsklep niet zijn doel? 

Onderwerp van EmC

Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    De nieuwsklep is een feed van nu.nl, volgens mij. Dus daar kan niet in worden gestuurd.
    Heeft als nadeel dat er nieuwtjes langskomen die wij niet boeiend vinden, want dat wordt door nu.nl bepaald. Maar als voordeel dat ik soms doordat ik op OA blader, best snel op de hoogte ben van nieuwtjes.

    Ik heb er dus geen moeite mee. En dat ik op sommig (het meeste) nieuws niet reageer, is omdat ik gewoon werkelijk niet weet wat ik moet melden als er weer doden zijn gevallen bij een aanslag in Irak. Terwijl ik over het verscheiden van Bowie wel wat kwijt wil.
    Is dus geen kwestie van desinteresse of dat het niet wordt gelezen.
  2. Lallebal
    Anemoontjes

    Toon alleen de berichten van Lallebal
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Misschien schop ik beheerders en lezers nu tegen het zere been maar ik begrijp het doel van het automatisch verschijnen van berichten in de nieuwsklep niet zo erg.
    De nieuwsklep is al gauw goed voor 25 automatisch geplaatste draadjes per dag.
    Ben de laatste paar honderd nieuwsberichten even bij langs gegaan en maar zeer zelden wordt er op gereageerd en meestal verdwijnen de nieuwsdraadjes als maagd naar de volgende pagina's om nooit besproken te worden.
    Het komt op mij over als pagina opvulling waar niet heel veel OA-ers op zitten te wachten gezien het aantal keren dat er eens wat mee wordt gedaan.
    Ja, ik weet het, ik kan de nieuwsklep uitzetten maar soms zit er dus wel iets interresants tussen en dat mis ik dan ook.
    Ik zou heel graag zien dat de nieuwsklep een normale klep wordt, en dat er alleen een nieuwsbericht wordt geplaatst (met een link naar NU.nl of andere bron), omdat iemand op OA het een interresant nieuws item vindt om te delen.
    Ben ik de enige die er zo over denkt?


    Dus je stoort je aan de hoeveelheid berichten, het irriteert je dat er niet gereageerd wordt maar je wilt het niet uitzetten omdat je bang bent iets te missen.
    Wat vervelend voor je.
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ben dus benieuwd hoe anderen en ook de beheerders en Bart erover denken.

    Tot nu toe is de meerderheid hier v??r plaatsing van alle nieuwsberichten.

    De beheerders zouden een heel andere taak krijgen als gewerkt wordt volgens jouw idee. Zij moeten elke dag gaan bepalen welk nieuws interessant is voor ons. Willen ze dat? Kunnen ze dat? Hebben ze daar tijd voor?
    Ik vrees dat we 'oud nieuws' gaan krijgen omdat er even niet een beheerder online is om een bericht te plaatsen. En dat is niet helemaal het idee van nieuws he?
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Boep

    Tot nu toe is de meerderheid hier v??r plaatsing van alle nieuwsberichten.

    De beheerders zouden een heel andere taak krijgen als gewerkt wordt volgens jouw idee. Zij moeten elke dag gaan bepalen welk nieuws interessant is voor ons. Willen ze dat? Kunnen ze dat? Hebben ze daar tijd voor?
    Ik vrees dat we 'oud nieuws' gaan krijgen omdat er even niet een beheerder online is om een bericht te plaatsen. En dat is niet helemaal het idee van nieuws he?


    Heb je uberhaupt het openingsbericht gelezen?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Lallebal


    Dus je stoort je aan de hoeveelheid berichten, het irriteert je dat er niet gereageerd wordt maar je wilt het niet uitzetten omdat je bang bent iets te missen.
    Wat vervelend voor je.


    Wat knap dat je zo snel dit draadje tot iets negatiefs maakt Smile
    Ik constateer iets en vroeg me aan de hand daarvan iets af.
    Deed dat volgens mij op een hele normale manier.
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ik lees het nieuws vaak als eerste hier en vind het juist prettig dat het voorbij komt. Een draadje hoeft niet per se reacties te krijgen om nog steeds interessant te zijn.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Heb je uberhaupt het openingsbericht gelezen?
    Ik denk van wel het antwoord lezend. En ik ben het met Boep eens.

    Als je beheerders gaat laten bedenken welk nieuws er geplaatst moet worden, dan krijg je een vorm van censuur, dat moet je ook niet willen. Nu is het geplaatste nieuws in elk geval objectief.

    En jij kunt je eigen (en elk) nieuws plaatsen in de overige rubrieken van OffTopic.
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Heb je uberhaupt het openingsbericht gelezen?

    Ehhhh, ja. Zei ik iets raars dan?
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik denk van wel het antwoord lezend. En ik ben het met Boep eens.

    Als je beheerders gaat laten bedenken welk nieuws er geplaatst moet worden, dan krijg je een vorm van censuur, dat moet je ook niet willen. Nu is het geplaatste nieuws in elk geval objectief.

    En jij kunt je eigen (en elk) nieuws plaatsen in de overige rubrieken van OffTopic.


    Maar dat schrijf ik toch niet Scar?
    Ik vroeg me af of het niet een gewone klep moest worden waarbij de OA-ers dus gewoon een nieuwsbericht plaatsen dat ze interresant lijkt.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Boep

    Ehhhh, ja. Zei ik iets raars dan?


    Je zegt eerst dat ik de NK kan uitzetten terwijl ik uitleg waarom ik dat niet doe en vervolgens zeg je dat ik zou willen dat de beheerders bepalen wat er wordt geplaatst terwijl ik dat niet schrijf.
    Vroeg me dus af of je het wel had gelezen.
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Maar dat schrijf ik toch niet Scar?
    Ik vroeg me af of het niet een gewone klep moest worden waarbij de OA-ers dus gewoon een nieuwsbericht plaatsen dat ze interresant lijkt.

    Er zijn dus gewoon genoeg leden die het prettig en prima vinden zo. Het nieuws is objectief en actueel. Wat wil je nog meer?
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Maar dat schrijf ik toch niet Scar?
    Ik vroeg me af of het niet een gewone klep moest worden waarbij de OA-ers dus gewoon een nieuwsbericht plaatsen dat ze interresant lijkt.
    Alle andere kleppen van OT zijn gewone kleppen waar leden nieuwberichten die ze interessant vinden kunnen plaatsen. De NK blijft zo puur en niet gekleurd door de mening van leden.

    Dus waarom zou er iets moeten veranderen?
Terug naar de lijst