Onbetaald verlof/ keep on dreaming

Onbetaald verlof/ keep on dreaming 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wat is VSO?
    - ik heb t opgezocht; Voluntary Service Overseas....cool!


    Zag dat je ook nog eens in het onderwijs werkt? Daarin is altijd en overal veel behoefte aan professionals. Vind VSO een goede organisatie. Ben zelf als afgestudeerde een jaar via een andere organisatie gegaan (nog een jaar studiefinanciering en lening voor kunnen gebruiken. Wat een luxe) en geregeld hun bevlogen mensen tegengekomen die heel tevreden waten over VSO. Ik heb ooit een kantoor bezocht, volgens mij in Utrecht.

    Andere aanrader vind ik PUM - voor kortere opdrachten - maar weet zo niet of die veel in het onderwijs of gerelateerd hebben.

    Overigens weet ik van een leerkracht van de basisschool dat voor het onderwijs nog diverse andere mogelijkheden bestaan. Zo was er 1 een aantal weken in Malawi geweest.
    Weer een andere leerkracht heeft een heel schooljaar onbetaald verlof vanwege grote verbouwing thuis..

    Succes!
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Mijn vader heeft voor de PUM gewerkt Hij is inderdaad vaak een periode van 3 maanden tot een half jaar weggeweest. Dat was vaak in Afrika.
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    O ja, dit zie ik je wel doen, en dit gun ik je ook van harte!
    Als ik niet nog van die jonge kinderen hier had, deed ik precies hetzelfde.
    Nou ja, geen tips dus, maar wel het volste vertrouwen dat je goed doet aan het uitslaan van je vleugelsSmile
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Officieel heb je ook nog toestemming nodig van de VVE van het gebouw waar je woont. Tweede expat een jonge man (23 jaar toen hij mijn woning betrok) was zeer netjes en is 5 jaar lang naar volle tevredenheid mijn huurder geweest.
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef ton1965


    In principe gaat je bank er niet mee accoord.

    Dit komt doordat er een hele nieuwe indeling'./aanvraag van de hypotheek moet komen, het is immers geen eerste woning meer dus ook geen hypotheekaftrek en de waarde van het huis gaat naar vrij vermogen (min hypotheek).

    Dus eigenlijk een geheel nieuwe situatie met eigenlijk een andere hypotheekvorm (inbreng van eigen vermogen).

    Zonder overwaarde of mogelijkheid van inbreng van eigen vermogen is het bijna zinloos om de bank in te lichten ( keuren toch af).

    Ik zou zelf NOG NIET de bank inlichten, kan altijd nog!

    Okee Ton, dankje voor je info en advies... fijn
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Mooi plan Lizz!!! Go for itSmile

    Haha ja he Marjan !

    En tnxx
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja ik heb idd ook alvast wat gegoogled.
    Ik kom in box 3 of in box 2.
    En ik moet idd ook de hypotheekverstrekker mee hebben.
    Officieel gaan ze niet akkoord.
    Gek genoeg zijn er meerder mensen hier in de flat die verhuren.


    Als er sprake is van tijdelijke verhuur kan de woning gewoon in box 1 blijven.
    Je moet dan wel 70% van de huurinkomsten aangeven, maar de hypotheekrente kan volledig afgetrokken worden.

    Weet niet hoe lang tijdelijk maximaal is, maar een half jaar lijkt me nog wel tijdelijk.
    Anders even afstemmen met de Belastingdienst.
    >>LINK<<
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Singa

    Zag dat je ook nog eens in het onderwijs werkt? Daarin is altijd en overal veel behoefte aan professionals. Vind VSO een goede organisatie. Ben zelf als afgestudeerde een jaar via een andere organisatie gegaan (nog een jaar studiefinanciering en lening voor kunnen gebruiken. Wat een luxe) en geregeld hun bevlogen mensen tegengekomen die heel tevreden waten over VSO. Ik heb ooit een kantoor bezocht, volgens mij in Utrecht.

    Andere aanrader vind ik PUM - voor kortere opdrachten - maar weet zo niet of die veel in het onderwijs of gerelateerd hebben.

    Overigens weet ik van een leerkracht van de basisschool dat voor het onderwijs nog diverse andere mogelijkheden bestaan. Zo was er 1 een aantal weken in Malawi geweest.
    Weer een andere leerkracht heeft een heel schooljaar onbetaald verlof vanwege grote verbouwing thuis..

    Succes!

    Klinkt geweldig allemaal....

    Mijn duo-collega heb ik verteld van mijn plan.
    Ze haalt er allerlei argumenten bij om het niet te doen. (Straks kom ik terug en moet ik werken met een andere duo, andere locatie, andere school.......Smile)
    MIjn directeur vertel ik nog even helemaal niks.
    Hij is twee weken bezig geweest met de formatie van komend schooljaar, die kregen we vandaag te lezen. Ja nu al.
    En ik heb het meer naar mijn zin dan ooit...

    Ik ben me aan het orienteren, zo noem ik het even. En morgen vertel ik het mijn moeder Smile.
    Schoot me vandaag te binnen dat mijn dochter toevallig ook een tussenjaar ''opneemt'', als ze straks haar MBO-diploma op zak heeft. Ze wil een jaar gaan werken.
    Met een beetje geluk kunnen we samen naar Malawi.Smile
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Dion


    Als er sprake is van tijdelijke verhuur kan de woning gewoon in box 1 blijven.
    Je moet dan wel 70% van de huurinkomsten aangeven, maar de hypotheekrente kan volledig afgetrokken worden.

    Weet niet hoe lang tijdelijk maximaal is, maar een half jaar lijkt me nog wel tijdelijk.
    Anders even afstemmen met de Belastingdienst.
    >>LINK<<

    Ok, bedankt!
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Malero
    Mijn vader heeft voor de PUM gewerkt Hij is inderdaad vaak een periode van 3 maanden tot een half jaar weggeweest. Dat was vaak in Afrika.

    Jij ging toch ook mee?
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Salome
    O ja, dit zie ik je wel doen, en dit gun ik je ook van harte!
    Als ik niet nog van die jonge kinderen hier had, deed ik precies hetzelfde.
    Nou ja, geen tips dus, maar wel het volste vertrouwen dat je goed doet aan het uitslaan van je vleugelsSmile

    Ah dankjewel lieve Pat.
    Fijn om te lezen.
    Smile
  12. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Jij avonturier! Ik ben trots, alleen al op je plan.
Terug naar de lijst