Onbetaald verlof/ keep on dreaming

Onbetaald verlof/ keep on dreaming 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Of heeft iemand ervaring in tijdelijke huur/verhuur?


    Ik kan alleen de ervaring delen van mensen die ik kende uit mijn vorige woonplaats. De eerste een oudere mevrouw, omdat haar man overleden was en haar woning erg groot, was ze verhuisd naar een flat. Haar woning stond al een tijdje te koop, daarom besloot ze te verhuren.
    Er kwam een gezin in te wonen met een paar kinderen en een hond. Ze heeft nooit een cent van de huur gezien, de woning was uitgewoond en het was heel erg lastig om ze er weer uit te krijgen.

    De tweede, een kennisje die de woning boven haar winkel tijdelijk verhuurde, die zat met hetzelfde probleem: huur werd niet betaald en huurder weigerde pand te verlaten.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Ik durf t bijna niet te zeggen, het heeft allemaal wat langer geduurd, maar het gaat gewoon gebeuren; ik heb onbetaald verlof aangevraagd en gekregen, van augustus tot januari! Smile
    En nu begint het volgende dilemma; wat ga ik ermee doen?!



    GenietenSmile
  3. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Fijn voor je cool_lizz! En ik zag elders dat je gisteravond bij een interessante lezing bent geweest. Goed bezig, denk ik!
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik kan alleen de ervaring delen van mensen die ik kende uit mijn vorige woonplaats. De eerste een oudere mevrouw, omdat haar man overleden was en haar woning erg groot, was ze verhuisd naar een flat. Haar woning stond al een tijdje te koop, daarom besloot ze te verhuren.
    Er kwam een gezin in te wonen met een paar kinderen en een hond. Ze heeft nooit een cent van de huur gezien, de woning was uitgewoond en het was heel erg lastig om ze er weer uit te krijgen.

    De tweede, een kennisje die de woning boven haar winkel tijdelijk verhuurde, die zat met hetzelfde probleem: huur werd niet betaald en huurder weigerde pand te verlaten.

    In de afgelopen tijd ( ik verblijf al even in een woongroep) heb ik de kamers van mijn woning verhuurd, aan voornamelijk studenten. Het is goed gegaan, en ik moet wel zeggen dat ik dit vooral te danken heb aan de eerste huurder; hij deed het onderhoud, heeft voor contracten gezorgd en hij werfde twee keer een geschikte huisgenoot.
    Ik had geluk met hem. Inmiddels is hij vertrokken want klaar en nu verblijft er een bovenbuurvrouw met haar dochtertje. Ook iemand die gewoon blij is en netjes.
    Binnen een paar weken komt het huis te koop en als het meezit is het voordat ik vertrek verkocht.
    En anders is het ook niet erg; dan gaat ws m?n dochter erin.
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef maartje



    GenietenSmile

    Ja dat ook Smile
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Goed, Cool-Lizz! Mooi!
    Loop de tips (in dit draadje, elders?) nog eens af en vooral, ga ter inspiratie als het kan hier en daar wat praten, kijken, voelen?
    Wil je vooral reizen, zijn en/of ook werken/(taal) leren?

    Wat tijdelijke verhuur betreft, heb ik wel geregeld succesverhalen gehoord in het geval van (enigszins) bekende huurders. Ik denk aan een vriendin in Utrecht die dit voorjaar weer naar Nederland is teruggekeerd. Zij wilde na jaren werken in de (jeugd)hulpverlening weer eens naar het buitenland en vooral niet (primair) met mensen werken. Heeft toen ergens voorbij Mombassa gewerkt binnen een opvang voor apen. Tijdelijke verhuur aan een oud-collega is intussen prima gegaan.

    Veel succes en vooral plezier gewenst met ontdekken en de voorbereiding!
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Wim
    Fijn voor je cool_lizz! En ik zag elders dat je gisteravond bij een interessante lezing bent geweest. Goed bezig, denk ik!

    Dankje Wim!
    Ja ik was bij Vera Helleman; ?Het spel van bewustzijn?; aanrader!
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Ff lastige vraag: is een woning met riooloverlast verhuurbaar? En wat ga je doen als de huurder komt klagen over riooloverlast?


    Nooit teveel denken aan wat NIET kan Tinus!
    Denk in kansen!
    Smile
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Ik durf t bijna niet te zeggen, het heeft allemaal wat langer geduurd, maar het gaat gewoon gebeuren; ik heb onbetaald verlof aangevraagd en gekregen, van augustus tot januari! Smile
    En nu begint het volgende dilemma; wat ga ik ermee doen?!


    succes er mee
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Singa
    Goed, Cool-Lizz! Mooi!
    Loop de tips (in dit draadje, elders?) nog eens af en vooral, ga ter inspiratie als het kan hier en daar wat praten, kijken, voelen?
    Wil je vooral reizen, zijn en/of ook werken/(taal) leren?

    Wat tijdelijke verhuur betreft, heb ik wel geregeld succesverhalen gehoord in het geval van (enigszins) bekende huurders. Ik denk aan een vriendin in Utrecht die dit voorjaar weer naar Nederland is teruggekeerd. Zij wilde na jaren werken in de (jeugd)hulpverlening weer eens naar het buitenland en vooral niet (primair) met mensen werken. Heeft toen ergens voorbij Mombassa gewerkt binnen een opvang voor apen. Tijdelijke verhuur aan een oud-collega is intussen prima gegaan.

    Veel succes en vooral plezier gewenst met ontdekken en de voorbereiding!

    Ja je hebt erg goeie ideeen ingebracht Singa, ik las ze net weer door. Ik ga nu een tijd kauwen op wat ik eigenlijk wil. En wat kan. Ik wil graag naar o.a. India.
    Gisteren vertelde ik een vriendin dat. Ze zei; Dan kom je niet meer terug. Smile
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    succes er mee

    Bedankt Smile
  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja je hebt erg goeie ideeen ingebracht Singa, ik las ze net weer door. Ik ga nu een tijd kauwen op wat ik eigenlijk wil. En wat kan. Ik wil graag naar o.a. India.
    Gisteren vertelde ik een vriendin dat. Ze zei; Dan kom je niet meer terug. Smile

    Haha dat komt wel goed.
    Moet me met dochter naar sport haasten maar.. als je wilt, kan ik je in contact brengen met Nederlands-Indiaas stel die mogelijk heel goede idee?n voor je hebben. Met haar raakte ik bevriend tijdens jaar uitzending Indonesi? en zij ging haast aansluitend verder werken in Calcutta (Kolkata moet t zijn nu). Werkte wel in de gezondsheidszorg. Haar inmiddels tot Nederlander genaturaliseerde man kent ook in verschillende delen van dat immense land personen etc. Als je googled zul je mogelijk al op heel veel komen. Mocht je daarnaast bv iets van hen willen weten, pb even.
Terug naar de lijst