Onbetaald verlof/ keep on dreaming

Onbetaald verlof/ keep on dreaming 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Toen ik nog in Amsterdam woonde verhuurde ik mijn etage regelmatig, soms ging ik zelf een week uit logeren zodat ik het huis kon verhuren. Handige bron van inkomsten toen. :-)
    Check eens of grote bedrijven in de buurt interesse hebben, vaak hebben zij een paar vaste huizen die ze willen huren om buitenlandse werknemers in te stoppen.
  2. Bericht van Petra66 is op 20-03-2016 om 20:04:14 uur verwijderd door Petra66.

    Reden: ontgaat

     
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ik heb t al laten vallen bij mijn dochter. Ze is heel enthousiast, voor mij, maar voor zichzelf....ze wil wel een keer langskomen Smile.
    Het lijkt erop dat je gelijk de goede organisatie genoemd hebt; ik heb wat gegoogled, sommige organisaties vragen zo een paar duizend euro voor twee weken vrijwilligerswerk. Het nieuwe toerisme, zeg maar.
    Ik ga voor de ervaring, zeker, en voor het avontuur, absoluut, maar ik wil ook graag het idee hebben dat ik verschil maak. Is dat ijdele hoop?
    Binnen mijn organisatie is volgens mij nog niet eerder iemand gegaan. Nog een goede reden om te gaan. Top Singa, fijn dat je meedenkt.
    Ik ben druk bezig te wennen aan het idee, en ik word er blij van.

    Zeker iets om blij van te worden. Ook de voorbereiding al. Take your time. En ja, er zitten tegenwoordig de nodige commerci?le aanbieders bij. Ben daar maar inderdaad voorzichtig mee. De twee die ik noemde, zijn beslist betrouwbaar. En ja, je maakt een verschil hoor. Klein maar da's prima voor een individu uit een klein kikkerlandje.
    Wat leuk dat dochter langs wil komen! Misschien de nodige andere familie en vrienden ook nog wel. Iets om over na te denken als je echt langere tijd elders gaat werken (dat ze dan ook vooral hun eigen weg moeten gaan en zo).

    Als ik al grotere kinderen had, ging ik misschien ook weer voor de klussen in het buitenland of iets tijdelijk nieuws in den vreemde. Die tijd komt vanzelf.
    Succes met het bedenken en uitwerken van je plannen en veel plezier daarbij!
  4. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ik droom van zigeuners, straatartiesten en nomaden.
    Hoe komt het dat ik dan in een huis van steen woon, verzonken in klei? (=samenvatting)

    Dit past niet bij een vaste baan in een ander huis in een ander land en een huis dat hier op je wacht :-)
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Toen ik nog in Amsterdam woonde verhuurde ik mijn etage regelmatig, soms ging ik zelf een week uit logeren zodat ik het huis kon verhuren. Handige bron van inkomsten toen. :-)
    Check eens of grote bedrijven in de buurt interesse hebben, vaak hebben zij een paar vaste huizen die ze willen huren om buitenlandse werknemers in te stoppen.

    Dankje Willemijn, voor je linkjes.
    Grote bedrijven benaderen...is zoiets gangbaar? Is het niet logischer dat zij naar een bureau gaan om te worden bemiddeld?
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Bedankt voor je verhaal Petra.
    De relevantie ontgaat me wel een beetje.
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Singa

    Zeker iets om blij van te worden. Ook de voorbereiding al. Take your time. En ja, er zitten tegenwoordig de nodige commerci?le aanbieders bij. Ben daar maar inderdaad voorzichtig mee. De twee die ik noemde, zijn beslist betrouwbaar. En ja, je maakt een verschil hoor. Klein maar da's prima voor een individu uit een klein kikkerlandje.
    Wat leuk dat dochter langs wil komen! Misschien de nodige andere familie en vrienden ook nog wel. Iets om over na te denken als je echt langere tijd elders gaat werken (dat ze dan ook vooral hun eigen weg moeten gaan en zo).

    Als ik al grotere kinderen had, ging ik misschien ook weer voor de klussen in het buitenland of iets tijdelijk nieuws in den vreemde. Die tijd komt vanzelf.
    Succes met het bedenken en uitwerken van je plannen en veel plezier daarbij!

    Ja, ik neem zeker de tijd. Zoiets als dit vergt een goede voorbereiding. Het is nogal ingrijpend... ik heb het inschrijfformulier bekeken... er is veel info nodig bij een inschrijving, waaronder een referentie van mijn laatste twee werkgevers. Dat is al iets lastigs, als ik nog niet mijn directie wil inlichten. Misschien toch maar beter van wel....
    Tja, of familie langs wil komen, of vrienden... dat is van veel later zorg.

    Leuk Singa, alleen het idee is al fijn. Wat zou jij willen doen en waar, in het buitenland?
    Dankjewel voor je reactie, ik heb er veel aan.
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra66

    Dit past niet bij een vaste baan in een ander huis in een ander land en een huis dat hier op je wacht :-)

    Ik droom ook wel eens dat ik kan vliegen.
    Smile
  9. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Bedankt voor je verhaal Petra.
    De relevantie ontgaat me wel een beetje.


    Het was een antwoord op je vraag, mijn ervaring met verhuur/onderhuur
    Mijn ervaring met werk in het buitenland en werk weer hier terug
    Leek me wel relevant.
    Maar goed, dan haal ik het weg. En zet ik het hier weer :-)
    Weet je, als je weg gaat maakt het daarna allemaal niet zo veel meer uit, wordt je onthecht aan die rotzooi, en kun je bijna vliegen.

    Ik heb het wel vaker gedaan. Mijn huis verhuurd en lange tijd vertrokken, na een maand was ik mijn huis alweer vergeten en alle gedoe eromheen. Je vindt wel weer wat anders. Ik begon ermee, iemand in huis te nemen. Om het huis te delen. Dat kon makkelijk met zo'n woningnood dichtbij Amsterdam. Dan sprak ik af, als ik wegga, is het huis van jou, als ik terugkom, kan ik het opzeggen met twee maanden. Dat is niet helemaal legaal, het was meer gewoon, we spraken het zo af en als het anders was was het anders. Stel, die ander kon geen woonruimte vinden, dan had die gerust kunnen blijven. Ik had veel spullen weg gegeven. Mijn eigen spullen, fotoos, muziek, boeken, eigen werk, pasten op een kamer, dat ik af kon sluiten. De gebruiksdingen bleven gewoon in huis. Ik kreeg genoeg huur om alles te dekken, d.w.z. gas, licht, huur, telefoon, alles. MIjn kamer ging op slot.
    Dan ging ik weg en vergat alles.
    Soms kwam in na een half jaar terug, bivakkeerde een tijdje op mijn kamer en daarna ging de ander weer elders wonen.
    Soms kwam ik na een paar jaar terug en waren de planten dood en mijn dingen stuk en zag het huis er anders uit maar dat interesseerde me dan niets meer want ik had een ander leven en andere dingen pikte ik zo op.
    Soms waren er thuis hoge kosten gemaakt en baalde ik wel, omdat ik zo zuinig was tijdens mijn reizen en thuis tien keer meer had opgemaakt zonder het geweten te hebben.
    Een keer was er een man uit Sudan in mijn huis, en toen ik terugkwam, zijn vrouw, en toen ik weer wegging en weer terug kwam, ook nog een baby.
    Alles is goed gegaan.
    Want het boeide me niet veel meer, mijn huisraad. Met de mensen ging het goed en weg gingen redelijk respectvol met elkaar om, gaven elkaar tijd en ruimte om wat anders te vinden of woonden gewoon in een half huis een tijd. Dat was prima te doen, met reizen ben je al heel veel gewend.
    Waar ik wel blij mee was, uiteindelijk, was dat ik mijn huurhuis nog had, waardoor ik wachttijd op had gebouwd toen ik definitief (tot nu toe) met twee kinderen thuis kwam. Toen kon ik een ander huis krijgen.
    Al dat gedoe met regelingen en belastingen en gedoe. Bah. Het was het lekkerste om van dat hele gedoe af te zijn bijna, bij al dat reizen. Het komt wel goed dat.

    Ow mijn werk in Nederland was steeds uitzendwerk trouwens, ik had altijd invalwerk in de zorg, en straatartiest, althans, daar viel het onder in A'dam. In het buitenland eigen zaakje, en import/export.
    20 mrt '16 - 20:06:56 / 20 mrt '16 - 23:29:18
  10. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Leuk Liesbeth om mee te lezen en mee te dromen..
    Over een jaar of 5 hoop ik zelf een wat kortere reis te maken en dan zie ik wel hoe dat bevalt voor de verdere toekomst daarna.
    Met 3 mnd onbetaald verlof, kun je ook al heel wat van de wereld zien.
    En dan je huis onderverhuren inderdaad dan zit je al aardig uit de kosten.
    Dan nog een baantje ergens en liefst onderdak er bij. En een beetje bloggen ;-)
    Via onderdak en werk bij locals leer je het land ook goed kennen.
    Er is een vrouw: Esther Jacobs die leeft zo, heeft al heel wat gereisd en geschreven.
    Onder andere: handboek voor wereldreizigers.
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja, ik neem zeker de tijd. Zoiets als dit vergt een goede voorbereiding. Het is nogal ingrijpend... ik heb het inschrijfformulier bekeken... er is veel info nodig bij een inschrijving, waaronder een referentie van mijn laatste twee werkgevers. Dat is al iets lastigs, als ik nog niet mijn directie wil inlichten. Misschien toch maar beter van wel....
    Tja, of familie langs wil komen, of vrienden... dat is van veel later zorg.

    Leuk Singa, alleen het idee is al fijn. Wat zou jij willen doen en waar, in het buitenland?
    Dankjewel voor je reactie, ik heb er veel aan.

    Ah! Je had nog gereageerd in je leuke draadje.
    Werk met asielzoekers. Op het moment zijn er de nodige uitzendingen naar Turkije en Griekenland. Verder zijn er de lange en korte klussen op een aantal ambassades wereldwijd of ook hervestiging vanuit UNHCR opvangkampen. Allemaal voor mij voorlopig niet weggelegd.
    Enne.. Gisteravond wist een Pabo stagiair me te vertellen hoe die organisatie heet die mensen uit het onderwijs uitzendt naar (o.a?) een aantal Afrikaanse landen: Edukans.
    Heb je vast al van gehoord? Anders effe googlen maar weer.
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Ik durf t bijna niet te zeggen, het heeft allemaal wat langer geduurd, maar het gaat gewoon gebeuren; ik heb onbetaald verlof aangevraagd en gekregen, van augustus tot januari! Smile
    En nu begint het volgende dilemma; wat ga ik ermee doen?!
Terug naar de lijst