Onbetaald verlof/ keep on dreaming 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ja je hebt erg goeie ideeen ingebracht Singa, ik las ze net weer door. Ik ga nu een tijd kauwen op wat ik eigenlijk wil. En wat kan. Ik wil graag naar o.a. India.
    Gisteren vertelde ik een vriendin dat. Ze zei; Dan kom je niet meer terug. Smile


    Ik ben een jaar of 10 geleden 4 maanden op reis gegaan. Behalve de tickets en de eerste 2 overnachtingen had ik niets geregeld. Het was zo'n goeie ervaring om een tijd lang te kunnen gaan en staan waar ik wilde. In het begin vond ik het heel lastig. Zo gewend om van alles te moeten en ineens moeten weten waar je zin in hebt. Wonder boven wonder ontdek je vanzelf waar je je goed bij voelt. Die vrijheid ervaren zou mijn tip zijn. Maak een lijstje met opties die je kunt doen maar beslis pas terplekke. Die kans krijg/neem je niet snel weer

    Vraag binnen school en bestuur of zij niet iemand weten die blij zou zijn met een tijdelijke woonruimte. Genoeg die van buiten de regio komen en zoekende zijn.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Serieus India?? Daar ben je als vrouw je leven niet zeker omdat je als gebruiksvoorwerp en afvalproduct wordt gezien. Het meest vrouwonvriendelijke land ter wereld toch?

    Doe je voorzichtig??
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Wat een leuke, spannende plannen! Ik hecht zelf teveel aan zekerheid om zoiets zelf uit te voeren, maar ik vind het wel super als anderen het doen!
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Singa

    Haha dat komt wel goed.
    Moet me met dochter naar sport haasten maar.. als je wilt, kan ik je in contact brengen met Nederlands-Indiaas stel die mogelijk heel goede idee?n voor je hebben. Met haar raakte ik bevriend tijdens jaar uitzending Indonesi? en zij ging haast aansluitend verder werken in Calcutta (Kolkata moet t zijn nu). Werkte wel in de gezondsheidszorg. Haar inmiddels tot Nederlander genaturaliseerde man kent ook in verschillende delen van dat immense land personen etc. Als je googled zul je mogelijk al op heel veel komen. Mocht je daarnaast bv iets van hen willen weten, pb even.

    Dat klinkt goed! Dankje! Ik zal je een pb sturen als ik uitgebroed ben ok??
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef rotonde


    Ik ben een jaar of 10 geleden 4 maanden op reis gegaan. Behalve de tickets en de eerste 2 overnachtingen had ik niets geregeld. Het was zo'n goeie ervaring om een tijd lang te kunnen gaan en staan waar ik wilde. In het begin vond ik het heel lastig. Zo gewend om van alles te moeten en ineens moeten weten waar je zin in hebt. Wonder boven wonder ontdek je vanzelf waar je je goed bij voelt. Die vrijheid ervaren zou mijn tip zijn. Maak een lijstje met opties die je kunt doen maar beslis pas terplekke. Die kans krijg/neem je niet snel weer

    Vraag binnen school en bestuur of zij niet iemand weten die blij zou zijn met een tijdelijke woonruimte. Genoeg die van buiten de regio komen en zoekende zijn.

    Wauw wat gaaf om te lezen en wat stoer. Zoiets had ik ook in de ?planning?.
    Waar ben je uiteindelijk geweest?

    Het verhuurprobleem is opgelost, inmiddels. Ik ga het huis nl verkopen, en de winst opreizen.Smile
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef scar
    Serieus India?? Daar ben je als vrouw je leven niet zeker omdat je als gebruiksvoorwerp en afvalproduct wordt gezien. Het meest vrouwonvriendelijke land ter wereld toch?

    Doe je voorzichtig??

    Smile
    Ja ik zal voorzichtig doen.
    Twee van mijn huisgenoten, waaronder een vrouw, reizen ieder jaar twee maanden door India (los van elkaar) en hun verhalen zijn niet echt ongerustmakend.....
  7. Es1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Es1967
    you go girl. het past bij je. Smile
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Dat klinkt goed! Dankje! Ik zal je een pb sturen als ik uitgebroed ben ok??

    Ja, tuurlijk! Daar ging ik al vanuit.
    Eerst eens bekijken of het echt (ook) India wordt en zo. En of je dan nog behoefte hebt aan wat input.

    Dat gevoel van vrijheid waar rotonde over schrijft, dat is het inderdaad. Heerlijk. Had dat gevoel afgelopen meivakantie weer even.
    Ergens (een tijd) wonen en werken vond ik echter nog toffer..
    Dit gaat hoe dan ook mooi worden. De tijd heb je al!
  9. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Wauw wat gaaf om te lezen en wat stoer. Zoiets had ik ook in de ?planning?.
    Waar ben je uiteindelijk geweest?

    Het verhuurprobleem is opgelost, inmiddels. Ik ga het huis nl verkopen, en de winst opreizen.Smile


    Thailand, Cambodja, Laos en de Filipijnen. Dat is het enige jammere, een beetje een veilige keuze gemaakt omdat ik het al eng genoeg vond. Ergens werken lijkt me ook wel mooi om te doen, ik kreeg op een gegeven moment ook echt weer zin om iets aan te pakken. Maar het niets moeten en echt mijn gevoel volgen was voor mij wel een heel waardevolle ervaring. Heb behoorlijk wat tranen gehad in het begin, geen raad weten met mezelf en al die vrijheid.
  10. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Ik durf t bijna niet te zeggen, het heeft allemaal wat langer geduurd, maar het gaat gewoon gebeuren; ik heb onbetaald verlof aangevraagd en gekregen, van augustus tot januari! Smile
    En nu begint het volgende dilemma; wat ga ik ermee doen?!

    Geweldig dat je de stap genomen hebt om het door te zetten.
    Ik ben jaloers op je moed. .
  11. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Oeh Lizz.... geweldig!!

    Inspireert moet ik zeggen!! SmileSmile
  12. martincito
    online😏

    Toon alleen de berichten van martincito
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Drie keer is scheepsrecht...mijn huis is drie keer ondergestroomd met rioolwater.
    Mijn kind is ongeveer tegelijkertijd met de laatste keer bij haar vader in gaan wonen.
    Hoeveel gebeurtenissen heb ik nog nodig om mijn vrijheid te gaan gebruiken?

    Gisteren kwam er een gedicht uit mn toetsen.
    Dat wordt te pathetisch.
    Ik droom van zigeuners, straatartiesten en nomaden.
    Hoe komt het dat ik dan in een huis van steen woon, verzonken in klei? (=samenvatting)

    Ik heb me aangemeld bij een verhuurbedrijf, die bemiddelt in woningen. De mevrouw komt donderdag kijken, en voorlopig is mijn streefdatum per 1 augustus het huis te verhuren/ lees mijn spullen te pakken.

    Morgen ga k gelijk maar eens vragen aan mn directeur of ik onbetaald verlof op kan nemen... heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik werk in het basisonderwijs.

    Of heeft iemand ervaring in tijdelijke huur/verhuur?


    Ook ik denk aan een sabbatical, oid.
    Lees graag mee.
Terug naar de lijst