Onbetaald verlof/ keep on dreaming

Onbetaald verlof/ keep on dreaming 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Klinkt geweldig allemaal....

    Mijn duo-collega heb ik verteld van mijn plan.
    Ze haalt er allerlei argumenten bij om het niet te doen. (Straks kom ik terug en moet ik werken met een andere duo, andere locatie, andere school.......Smile)
    MIjn directeur vertel ik nog even helemaal niks.
    Hij is twee weken bezig geweest met de formatie van komend schooljaar, die kregen we vandaag te lezen. Ja nu al.
    En ik heb het meer naar mijn zin dan ooit...

    Ik ben me aan het orienteren, zo noem ik het even. En morgen vertel ik het mijn moeder Smile.
    Schoot me vandaag te binnen dat mijn dochter toevallig ook een tussenjaar ''opneemt'', als ze straks haar MBO-diploma op zak heeft. Ze wil een jaar gaan werken.
    Met een beetje geluk kunnen we samen naar Malawi.Smile

    Ik moet je collega wel een beetje gelijk geven.
    Mijn ex zou de klas weer krijgen die ze had zodra ze weer terug zou zijn echter een paar weken voor dar we weer terug kwamen kreeg ze door dat er andere plannen waren. Haar duo collega die ineens de hoofd juf was geworden wilde die positie liever niet meer kwijt en was daarover gaan praten. Met als gevolg dat die collega decklas kreeg en mijn ex werd ingedeeld als een soort van invalkracht.
    Dus wees wel op je hoede en probeer zoveel mogelijk zwart op wit te krijgen. Eenmaal uit het oog is het ook vaak uit het hart en gaat ieder voor zich. En blijkt die leuke lieve aardige collega toch iets meer voor zichzelf te gaan. Voor zo'n directeur is betoog moeilijker nee zeggen tegen iemand die tegenover hem staat dan tegen iemand die een tijd weg is. Mijn ex kreeg nog net niet de opmerking dat ze maar blij mocht zijn dat ze ?berhaupt nog terug mocht komen.
  2. Petra4
    Leef je leven en geniet!

    Toon alleen de berichten van Petra4
    Doen Lizz !!
    Is het niet ook een mooi moment om je woning te verkopen? Kan je als je terug (?ls je terug komt..) een leuke woongroep zoeken Smile
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Een paar honderd per maand....en anders wordt de pensioenopbouw afgebroken?
    Of onderbroken?


    Het is geen kwestie van wel of niet gaan betalen. Je moet dit betalen wil je met onbetaald verlof gaan. Dit zijn gewoon randvoorwaarden. Je maakt nl bij terugkomst weer aanspraak op je functie. Je dienstverband wordt dan ook niet be?indigd en dus moet pensioenopbouw doorbetaald worden. Informeer even bij jullie HR ondersteuners dan weet je het zeker en ook hoeveel het per maand is. Je kunt gewoon informeren onder het mom dat je overweegt misschien onbetaald verlof op te nemen, maar eerst wilt weten welke haken en ogen er aan zitten.

    Wel echt leuk mocht het gaan lukken.
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Jij avonturier! Ik ben trots, alleen al op je plan.

    Smile

    Wauw nu al trots Smile
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Darwin

    Ik moet je collega wel een beetje gelijk geven.
    Mijn ex zou de klas weer krijgen die ze had zodra ze weer terug zou zijn echter een paar weken voor dar we weer terug kwamen kreeg ze door dat er andere plannen waren. Haar duo collega die ineens de hoofd juf was geworden wilde die positie liever niet meer kwijt en was daarover gaan praten. Met als gevolg dat die collega decklas kreeg en mijn ex werd ingedeeld als een soort van invalkracht.
    Dus wees wel op je hoede en probeer zoveel mogelijk zwart op wit te krijgen. Eenmaal uit het oog is het ook vaak uit het hart en gaat ieder voor zich. En blijkt die leuke lieve aardige collega toch iets meer voor zichzelf te gaan. Voor zo'n directeur is betoog moeilijker nee zeggen tegen iemand die tegenover hem staat dan tegen iemand die een tijd weg is. Mijn ex kreeg nog net niet de opmerking dat ze maar blij mocht zijn dat ze ?berhaupt nog terug mocht komen.

    Echt lullig
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra4
    Doen Lizz !!
    Is het niet ook een mooi moment om je woning te verkopen? Kan je als je terug (?ls je terug komt..) een leuke woongroep zoeken Smile

    Smile
    Aaaah ... verkopen...
    dat is nog net ff een stap te ver....

    Smile
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Erna


    Het is geen kwestie van wel of niet gaan betalen. Je moet dit betalen wil je met onbetaald verlof gaan. Dit zijn gewoon randvoorwaarden. Je maakt nl bij terugkomst weer aanspraak op je functie. Je dienstverband wordt dan ook niet be?indigd en dus moet pensioenopbouw doorbetaald worden. Informeer even bij jullie HR ondersteuners dan weet je het zeker en ook hoeveel het per maand is. Je kunt gewoon informeren onder het mom dat je overweegt misschien onbetaald verlof op te nemen, maar eerst wilt weten welke haken en ogen er aan zitten.

    Wel echt leuk mocht het gaan lukken.

    Okee, ook weer duidelijk....
    Dankje!
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Klinkt geweldig allemaal....

    Mijn duo-collega heb ik verteld van mijn plan.
    Ze haalt er allerlei argumenten bij om het niet te doen. (Straks kom ik terug en moet ik werken met een andere duo, andere locatie, andere school.......Smile)
    MIjn directeur vertel ik nog even helemaal niks.
    Hij is twee weken bezig geweest met de formatie van komend schooljaar, die kregen we vandaag te lezen. Ja nu al.
    En ik heb het meer naar mijn zin dan ooit...

    Ik ben me aan het orienteren, zo noem ik het even. En morgen vertel ik het mijn moeder Smile.
    Schoot me vandaag te binnen dat mijn dochter toevallig ook een tussenjaar ''opneemt'', als ze straks haar MBO-diploma op zak heeft. Ze wil een jaar gaan werken.
    Met een beetje geluk kunnen we samen naar Malawi.Smile

    Oh dat zou helemaal leuk zijn, als je samen kunt gaan! Voor mensen met de nodige werkervaring zijn wel meer en andere mogelijkheden. Best veel, eigenlijk. Overweeg bv eens het maken van een afspraak voor een ori?nterend gesprek op het Nederlandse VSO kantoor. En Malero kan je misschien nog iets vertellen over PUM. Zoek ook eens op uitzendingen voor professionals binnen het onderwijs. Nog niet eerder een collega binnen jouw organisatie gegaan? Misschien zijn er zelfs regelingen voor (buitenlands) vrijwilligerswerk.

    Je hebt overigens groot gelijk je plannen niet direct richting directie kenbaar te maken. Helemaal nog niet nodig. Eerst onderzoek doen en uitzoeken. Komt goed. Hartstikke leuk!
  9. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Oh! Dit is gaaf voor je! Wat hoop ik dat het allemaal lukt zeg! Maarreh, dan wel lid blijven hier en bloggen😌

    We wachten hier op je tot je terug bent hoor!
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Singa

    Oh dat zou helemaal leuk zijn, als je samen kunt gaan! Voor mensen met de nodige werkervaring zijn wel meer en andere mogelijkheden. Best veel, eigenlijk. Overweeg bv eens het maken van een afspraak voor een ori?nterend gesprek op het Nederlandse VSO kantoor. En Malero kan je misschien nog iets vertellen over PUM. Zoek ook eens op uitzendingen voor professionals binnen het onderwijs. Nog niet eerder een collega binnen jouw organisatie gegaan? Misschien zijn er zelfs regelingen voor (buitenlands) vrijwilligerswerk.

    Je hebt overigens groot gelijk je plannen niet direct richting directie kenbaar te maken. Helemaal nog niet nodig. Eerst onderzoek doen en uitzoeken. Komt goed. Hartstikke leuk!

    Ik heb t al laten vallen bij mijn dochter. Ze is heel enthousiast, voor mij, maar voor zichzelf....ze wil wel een keer langskomen Smile.
    Het lijkt erop dat je gelijk de goede organisatie genoemd hebt; ik heb wat gegoogled, sommige organisaties vragen zo een paar duizend euro voor twee weken vrijwilligerswerk. Het nieuwe toerisme, zeg maar.
    Ik ga voor de ervaring, zeker, en voor het avontuur, absoluut, maar ik wil ook graag het idee hebben dat ik verschil maak. Is dat ijdele hoop?
    Binnen mijn organisatie is volgens mij nog niet eerder iemand gegaan. Nog een goede reden om te gaan. Top Singa, fijn dat je meedenkt.
    Ik ben druk bezig te wennen aan het idee, en ik word er blij van.
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Mikky
    Oh! Dit is gaaf voor je! Wat hoop ik dat het allemaal lukt zeg! Maarreh, dan wel lid blijven hier en bloggen😌

    We wachten hier op je tot je terug bent hoor!

    Nou, zo ver is het nog niet Smile.
    Maar ja, het begint ergens.... en het zaadje is gepland, zeker.....Smile
  12. Sandra1202
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sandra1202
    Spannend....en leuk allemaal. Ik hoop dat het goed uitpakt en dat je je dromen kan waarmaken 😘
Terug naar de lijst