0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang)

0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang) 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Toke

    Na 3 maanden kan je dat doen, vanwege rechtsvermoeden. De werkgever moet dan aantonen waarom het rechtsvermoeden niet juist is door aan te tonen dat de uren tijdelijk meerwerk betreffen.
    Betekent wel dat als je er samen niet uit komt je naar de rechter moet. Is maar de vraag of dat wenselijk is

    En dat is het h?. ....het is niet gunstig voor de onderlinge verstandhouding. Je staat eigenlijk met je rug tegen de muur.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef saskiav

    En dat is het h?. ....het is niet gunstig voor de onderlinge verstandhouding. Je staat eigenlijk met je rug tegen de muur.

    Ja idd. Als je dit gaat doen weet je vrij zeker dat ze daarna z.s.m. Van je af willen.....
  3. quote:
    Dit schreef Toke

    Ja idd. Als je dit gaat doen weet je vrij zeker dat ze daarna z.s.m. Van je af willen.....

    Ik "mocht" zelfs een stagiaire gaan begeleiden en n andere examineren! Terwijl ik niet eens wist of ik er wel zou zijn dit hele schooljaar. Dus wel een berg aan extra taken. Begrijp.me niet verkeerd....ik vind het leuk, maar dan wordt ik dus wel als "een vaste kracht" gezien. Tis meten met twee maten lijkt me.
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef saskiav

    Ik "mocht" zelfs een stagiaire gaan begeleiden en n andere examineren! Terwijl ik niet eens wist of ik er wel zou zijn dit hele schooljaar. Dus wel een berg aan extra taken. Begrijp.me niet verkeerd....ik vind het leuk, maar dan wordt ik dus wel als "een vaste kracht" gezien. Tis meten met twee maten lijkt me.

    Het is best krom inderdaad.

    Vanuit werkgevers oogpunt begrijpelijk misschien, alhoewel mensen aan je binden soms ook meer motivatie kan brengen. Deze sector heeft ws wel zware tijden de laatste jaren vermoed ik
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    ik lees dit bericht en praat met mijn zoon. Hij heeft een 0 uren contract zonder eind datum. En werkt al vanaf januari minimaal 15 uur per week wel wisselende dagen. Kan je dan ook contract met vaste uren eissen?
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef ikke71
    ik lees dit bericht en praat met mijn zoon. Hij heeft een 0 uren contract zonder eind datum. En werkt al vanaf januari minimaal 15 uur per week wel wisselende dagen. Kan je dan ook contract met vaste uren eissen?

    Geen vast contract , maar je kan wel een contract met het gemiddeld aantal uren vragen, wanneer er ineens veel minder uren worden aangeboden,
    Is niet gezegd dat je het ook krijgt, werkgever kan dat weerleggen. Bewijslast ligt bij de werkgever.
    Googlen op rechtsvermoeden bij 0 uren contract levert voldoende info op.
  7. quote:
    Dit schreef Toke

    Het is best krom inderdaad.

    Vanuit werkgevers oogpunt begrijpelijk misschien, alhoewel mensen aan je binden soms ook meer motivatie kan brengen. Deze sector heeft ws wel zware tijden de laatste jaren vermoed ik

    Ws...hahahaha....nou ik weet het wel zeker! Heb n jaar thuis gezeten na een "zogenaamd" faillissement van de organisatie waar ik voor werkte!!! Stonden met ineens heel veel werknemers op een niet nette manier op straat. Loopt nu "gelukkig" nog steeds een rechtzaak meen ik. Het ligt bij de Hoge Raad las ik laatst.
  8. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Dat de kinderopvang zware tijden beleeft al meerdere jaren achter elkaar, is wel duidelijk, heeft ook het nieuws gehaald en het gaat nog steeds niet echt florissant.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef saskiav

    Ws...hahahaha....nou ik weet het wel zeker!

    Dus ook zeer verklaarbaar dat een werkgever met dit soort contracten werkt.

    Wat niet wegneemt dat het vervelend kan zijn en er regels zijn waar je op terug kan vallen.
  10. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Toke

    Geen vast contract , maar je kan wel een contract met het gemiddeld aantal uren vragen, wanneer er ineens veel minder uren worden aangeboden,
    Is niet gezegd dat je het ook krijgt, werkgever kan dat weerleggen. Bewijslast ligt bij de werkgever.
    Googlen op rechtsvermoeden bij 0 uren contract levert voldoende info op.

    Ik heb kinderopvang in mijn pakket. Ik heb een andere nuance in deze.. en daarnaast slaat KO ernstig door in flexibele contracten. Verklaarbaar? Niet volledig...

    En Saskia, jij hebt het over Estro? Is een rechtszaak van ons, dus kan ik je info over geven als je wil..

    Morgen verder..
  11. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Toke

    Geen vast contract , maar je kan wel een contract met het gemiddeld aantal uren vragen, wanneer er ineens veel minder uren worden aangeboden,
    Is niet gezegd dat je het ook krijgt, werkgever kan dat weerleggen. Bewijslast ligt bij de werkgever.
    Googlen op rechtsvermoeden bij 0 uren contract levert voldoende info op.


    wanneer is iets dan een vast contract? Of komt dit door de 0 uren
  12. quote:
    Dit schreef Mikky

    Ik heb kinderopvang in mijn pakket. Ik heb een andere nuance in deze.. en daarnaast slaat KO ernstig door in flexibele contracten. Verklaarbaar? Niet volledig...

    En Saskia, jij hebt het over Estro? Is een rechtszaak van ons, dus kan ik je info over geven als je wil..

    Morgen verder..

    Klopt het oude Estro. Ooh dat mag Mikky. Maar ik geloof dat het voor mij niks meer gaat betekenen helaas. Lag eraan hoe ver de rechter ging in zijn uitspraak. Maar goed, gerechtigheid zou mij al voldoening gevenSmile Ik hoor het wel..Heeft geen haast hoor!
Terug naar de lijst