0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang)

0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang) 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef saskiav

    Ik vind het ook niet meer zo leuk hoor het werken in de kinderopvang. Ik werk er nu 18 jaar en ik heb al zoveel ellende voorbij zien komen. En dat waren niet de ouders, kinderen of collega's! ! Er MOET steeds meer, nuet alleen vanuit de werkgever, maar ook vanuit de overheid. Neem dat VVE gebeuren. Allemaal heel.keuk bedacht, kost weer een berg geld, maar iedere leidster zou toch in staat moeten zijn om een activiteitenprogramma in elkaar te draaien, problemen in ontwikkeling te signaleren en daar op in te spelen. Als je ziet wat voor een administratie erbij komt kijken, nou daar word je akelig van. Allemaal tijd die ten koste gaat van de tijd van alle kinderen. En dus ook kwaliteit. Tijd due ik had kunnen stoppen in het helpen van kinderen met een taalachterstand door een gerichte activiteit aan te bieden. Ach en zoveel meer. Groepen die weer groter worden....Soms loop je heel de dag achter de feiten aan. Maar dat zien ouders niet helaas.
    Ik twijfel soms echt wel of dit nog is wat ik wil. Maar ja, kom maar eens aan werk. Laat staan ander werk zonder ervaring waar je wel papieren voor hebt. En als dan naast de hoge werkdruk ook nog eens het "gezever" omtrent de contracten er bij komt terwijl je al in spagaat ligt omdat je flexibel moet zijn.......Smile
    Zo weer ff lekker geklaagdSmile


    Herkenbaar. Wij hebben 15 peuterspeelzalen en onze pedagogisch medewerkers lopen tegen precies hetzelfde aan. Hoge werkdruk, veel papierwerk, grotere groepen, veel trainingen (VVE, taaltrainingen enz.), veel kinderen met probleemgedrag of taalachterstand, een totaal andere werkwijze dan een paar jaar geleden ... Daarnaast veel onzekerheden over de toekomst, bezuinigingen enzovoort.
  2. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Ik heb dus ook zo'n nulurencontract MUP sinds kort en ik weet donders goed dat zo'n contract alleen maar voor de werkgever gunstig is en niet voor de werknemer, maar ik ben wel dolblij dat ik weer werk heb op mijn leeftijd en nog wel met het werken met kinderen wat ik nu eenmaal het liefste doe!
    Dan kan ik op mijn rechten gaan staan, maar tegenwoordig ben je al blij als je werk hebt en zeker op mijn leeftijd.
    Ik ben ondanks alle geluiden hier erg blij met mijn baan!
    En taaltoets: hier heb ik nog niets over gehoord, maar anders zou ik zeggen: kom maar op, komt wel goed!

    Voor anderen die willen oefenen voor die taaltoets is "beter spellen" misschien een goede site!
  3. quote:
    Dit schreef Agnes
    Ik heb dus ook zo'n nulurencontract MUP sinds kort en ik weet donders goed dat zo'n contract alleen maar voor de werkgever gunstig is en niet voor de werknemer, maar ik ben wel dolblij dat ik weer werk heb op mijn leeftijd en nog wel met het werken met kinderen wat ik nu eenmaal het liefste doe!
    Dan kan ik op mijn rechten gaan staan, maar tegenwoordig ben je al blij als je werk hebt en zeker op mijn leeftijd.
    Ik ben ondanks alle geluiden hier erg blij met mijn baan!
    En taaltoets: hier heb ik nog niets over gehoord, maar anders zou ik zeggen: kom maar op, komt wel goed!

    Voor anderen die willen oefenen voor die taaltoets is "beter spellen" misschien een goede site!


    Nou die taaltoetsen vond ik.persoonlijk wel heel erg makkelijk. Had allemaal 10-en op de leestest na datvwas n 9. Terwijl ik heeeeeeel slecht ben in begrijpend lezen .Smile
  4. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Ze vroegen er wel naar tijdens het sollicitatiegesprek (via Skype). Ik zei dat dit zeker in orde is bij mij, want ik heb HBO-opleiding gedaan.
    Ik vind het trouwens wel goed die taaltoetsen; een beetje niveau mag toch wel verlangd worden vanwege het goede voorbeeld. (maar hier gaat het draadje eigenlijk niet over)
  5. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Ik werk altijd wel minstens 3 uur, want dat weet de organisatie zelf ook wel dat ze dit verplicht zijn.
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Agnes
    Ik werk altijd wel minstens 3 uur, want dat weet de organisatie zelf ook wel dat ze dit verplicht zijn.

    Iig 3 uur uitbetaling per oproep, mits er minder dan 15 uur in je contract staat... Ook als de daadwerkelijke werktijd minder is dan 3 uur
  7. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    @Dorien: heb je voldoende aan mijn eerdere antwoord?
  8. @Mikky; heb nog geen tijd gehad om te bellen met fnv maar dat ga ik dinsdag doen. Weer hele dagen werken nuSmile
    Wel vast bedankt!
  9. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    quote:
    Dit schreef saskiav
    @Mikky; heb nog geen tijd gehad om te bellen met fnv maar dat ga ik dinsdag doen. Weer hele dagen werken nuSmile
    Wel vast bedankt!


    Fijn dat je veel kunt werken!
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mikky
    @Dorien: heb je voldoende aan mijn eerdere antwoord?

    Hoi Mikky, sorry, dat ik niet reageerde. Ik ben heel druk met mijn erg zieke kat, en als ik niet bij de dierenarts zit dan werk ik.
    Heb veel gelezen van je maar misschien wel iets gemist, ik vraag me namelijk nog steeds af of ik mijn uren kan claimen, of dat dit niet kan omdat het natuurlijk heel duidelijk tijdelijke uren zijn, omdat het een zw verlof betreft. Overigens is er alweer een collega zwanger en die zou precies met verlof gaan als dit verlof klaar is.
    Heel erg bedankt voor je antwoord.
  11. Weet iemand wel hoe het met het volgende zit?

    Ik heb nu van 23 nov 2015 tot 24 mei 2016 een OPROEPCONTRACT. Zie foto voor uitleg.

    De werkelijke situatie is als volgt in mijn arbeidsvoorwaarden gesprek is aangegeven dat ik werk op maandag donderdag en vrijdag. Donderdag is nu alleen de middag geworden . Ik werk vaste tijden dit heb ik vanaf dag 1 gedaan. Gemiddeld werk ik 27 uur per week. Vanaf 24 mei krijg ik weer 6 maanden voor 15 uur per week. Ik sta op een vaste groep en werk altijd alleen.

    Het gaat over mijn zomervakantie. Hoop gedoe met ex en op mijn werk moest ik het al na een maand doorgeven. Toen wist ik het nog niet. Ik heb de eerste 3 weken " maar" genomen, omdat mijn collega op de groep week 3, 4 en 5 heeft vd vakantie. Middenin!! Bouwvak...Daar zit haar man aan vast. We mochten geen overlap hebben. ( tegelijk weg; al zie ik hier het probleem niet, want we werken niet tegelijk) . Dus ik maar 2,5 week en zij maar 2,5 week.
    Ex deed lastig..
    Ook alleen eerste weken; gevolg ik had maar anderhalve week met kids als het aan hem lag. Nu heb ik sinds een tijdje een relatie en we willen nu graag samen op vakantie. Ten tijde van het doorgeven was dit nog veel te pril. Ik snap dat mijn baas daar geen boodschap aan heeft. Hij kan de eerste weken nu e ht geen vrij meer krijgen, maar wel de laatste 2. Dus ik gevraagd of ik mijn vakantie mocht splitsen. Eerste week en laatste twee. Alleen.....dan hebben mijn collega en ik weer 1 week overlap! En er zijn er teveel weg wordt nu gezegd. Tenminste in de een na laatste week.

    Mijn vraag is nu....tot hoever sta ik in mijn recht? Ik heb n oproepcobtract en wat ze nu van mij verwachten is dat ik de aangegeven dagen kom werken en de rest mijn beschikbaarheid aangeef. Ze weten dat wat ik.nu werk mijn max nu is ivm mijn eigen kinderen. Kan ik niet gewoon nu zeggen ...die laatste twee weken ben ik niet beschikbaar?
    Een andere oplossing zou kunnen zijn...vvan die twee weken kom ik op maandag werken. Dat zijn al 10 uur. Op die dinsdag is mijn collega met vakantie dus dan kom ik die ochtend werken, zit ik aan mijn 15 uur dus de rest vd week hoef ik niet meer te werken! Dus kan ik toch nog 10 dagen op vakantie. Ik heb in principe geen vaste dagen zeggen ze...ook al werk ik wel vaste dagen.

    Kan iemand me helpen...of is t gewoon n gevalletje pech?
    Ik heb dinsdag n gesprekje hierover op m'n werk.
    Alvast bedankt.
  12. Foto vergeten....
    Plaatje
Terug naar de lijst