0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang)

0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang) 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Mikky
    Zo.. dus... als jullie uitgelezen zijn de vraag of jullie al lid zijn van FNV? Smile Want er klopt een hoop niet bij jullie he? Niet raar, is dagelijkse kost voor mij in de kinderopvang... Ik hoop dat de dag komt dat die meiden (en enkele man) eens een keer opstaan, want over het algemeen pikken werknemers in de KO werkelijk alles..

    G?ed!!! Wat een verhaal.....Smile

    Super nuance!Smile
  2. Pfew Mikky, dit is een hoop info. Maar super bedankt. Ik zal je even een pb sturen met mijn contract. Is handiger denk ik.
    Wil je m'n lidmaatschapnummer vd FNVSmile

    Wat betreft Estro...het dagverblijf waar ik werkte ging niet mee over. Wij waren een zog. "Rood" dagverblijf. Het overgrote deel aan kinderen/ouders ging naar een locatie 100 meter verderop ook van estro. 1 leidster van ons mocht blijven en mee. Zij was nog jong en werkte fulltime. Zal de keus wel beïnvloed hebben denknik zo?!? Omdat er van ons uit Veel kinderen mee gingen, moesten ze op de locatie waar we heen gingen weer mensen terug aannemen, omdat ze anders personeelstekort hadden! Wij hadden al gevraagd personeel van onze locatie te houden ivm Hey kennen vd kinderen/ouders.
    De stagiaires due wij de laatste maanden hadden en die examen hebben gedaan, konden daar meyeen aan de slag met 0 uren contracten. Echt belachelijk!
  3. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Toke

    G?ed!!! Wat een verhaal.....Smile

    Super nuance!Smile

    Ja, het was een klein detail Smile
  4. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef saskiav
    Wil je m'n lidmaatschapnummer vd FNVSmile



    Nope, niet in dienst van FNV hier ;-)

    Als je al lid bent, laat je contract dan even door ons screenen door te bellen.. Dan heb je als het goed is vandaag nog antwoord (als je het wachtmuziekje aan de tel overleeft). Mij lukt het vandaag niet meer
  5. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Mikky
    ...of jullie al lid zijn van FNV? ...... Ik hoop dat de dag komt dat die meiden (en enkele man) eens een keer opstaan, want over het algemeen pikken werknemers in de KO werkelijk alles..


    Typisch gevalletje rooie rakker....... I knew it!


























































    Smile
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Typisch gevalletje rooie rakker....... I knew it


    Ik moet wel.. er zijn nou eenmaal geen andere vakbonden 😂
  7. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Ik moet wel.. er zijn nou eenmaal geen andere vakbonden 😂


    Eens.
  8. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Ik moet wel.. er zijn nou eenmaal geen andere vakbonden 😂


    groot gelijk!
    en gezien de uitbuiting in de kinderopvang is FNV lidmaatschap erg nodig en nuttig.
    Volgens mij zou het ook goed zijn als kritische klanten (die zitten hier op OA vast wel) zich ook eens een beetje bezighouden met de arbeidsomstandigheden in de kinderopvang.
    Lijkt me ook beter voor de kinderen, ik zie en hoor dingen die niet alleen beroerd zijn voor de medewerkers, maar ook voor de kinderen.
  9. quote:
    Dit schreef hanss51


    groot gelijk!
    en gezien de uitbuiting in de kinderopvang is FNV lidmaatschap erg nodig en nuttig.
    Volgens mij zou het ook goed zijn als kritische klanten (die zitten hier op OA vast wel) zich ook eens een beetje bezighouden met de arbeidsomstandigheden in de kinderopvang.
    Lijkt me ook beter voor de kinderen, ik zie en hoor dingen die niet alleen beroerd zijn voor de medewerkers, maar ook voor de kinderen.

    Ik vind het ook niet meer zo leuk hoor het werken in de kinderopvang. Ik werk er nu 18 jaar en ik heb al zoveel ellende voorbij zien komen. En dat waren niet de ouders, kinderen of collega's! ! Er MOET steeds meer, nuet alleen vanuit de werkgever, maar ook vanuit de overheid. Neem dat VVE gebeuren. Allemaal heel.keuk bedacht, kost weer een berg geld, maar iedere leidster zou toch in staat moeten zijn om een activiteitenprogramma in elkaar te draaien, problemen in ontwikkeling te signaleren en daar op in te spelen. Als je ziet wat voor een administratie erbij komt kijken, nou daar word je akelig van. Allemaal tijd die ten koste gaat van de tijd van alle kinderen. En dus ook kwaliteit. Tijd due ik had kunnen stoppen in het helpen van kinderen met een taalachterstand door een gerichte activiteit aan te bieden. Ach en zoveel meer. Groepen die weer groter worden....Soms loop je heel de dag achter de feiten aan. Maar dat zien ouders niet helaas.
    Ik twijfel soms echt wel of dit nog is wat ik wil. Maar ja, kom maar eens aan werk. Laat staan ander werk zonder ervaring waar je wel papieren voor hebt. En als dan naast de hoge werkdruk ook nog eens het "gezever" omtrent de contracten er bij komt terwijl je al in spagaat ligt omdat je flexibel moet zijn.......Smile
    Zo weer ff lekker geklaagdSmile
  10. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Ik moet wel.. er zijn nou eenmaal geen andere vakbonden 😂


    Ai... dan ben ik lid van een nep vakbond (CNV)Smile
  11. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef marinus


    Ai... dan ben ik lid van een nep vakbond (CNV)Smile

    Sja..







    ;-)
  12. Quinty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Quinty
    quote:
    Dit schreef saskiav

    Ik vind het ook niet meer zo leuk hoor het werken in de kinderopvang. Ik werk er nu 18 jaar en ik heb al zoveel ellende voorbij zien komen. En dat waren niet de ouders, kinderen of collega's! ! Er MOET steeds meer, nuet alleen vanuit de werkgever, maar ook vanuit de overheid. Neem dat VVE gebeuren. Allemaal heel.keuk bedacht, kost weer een berg geld, maar iedere leidster zou toch in staat moeten zijn om een activiteitenprogramma in elkaar te draaien, problemen in ontwikkeling te signaleren en daar op in te spelen. Als je ziet wat voor een administratie erbij komt kijken, nou daar word je akelig van. Allemaal tijd die ten koste gaat van de tijd van alle kinderen. En dus ook kwaliteit. Tijd due ik had kunnen stoppen in het helpen van kinderen met een taalachterstand door een gerichte activiteit aan te bieden. Ach en zoveel meer. Groepen die weer groter worden....Soms loop je heel de dag achter de feiten aan. Maar dat zien ouders niet helaas.
    Ik twijfel soms echt wel of dit nog is wat ik wil. Maar ja, kom maar eens aan werk. Laat staan ander werk zonder ervaring waar je wel papieren voor hebt. En als dan naast de hoge werkdruk ook nog eens het "gezever" omtrent de contracten er bij komt terwijl je al in spagaat ligt omdat je flexibel moet zijn.......Smile
    Zo weer ff lekker geklaagdSmile


    KLopt, je hebt helemaal gelijk.
    Klaag maar lekker, er komt nog meer op de pad straks.
    Ook jullie mogen de Taaltoets op HBO niveau gaan doen.

    Sterkte met alles
Terug naar de lijst