0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang)

0 uren contract en recht op vaste uren (kinderopvang) 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Allemaal erg interessante vragen, dus ik lees graag alle informatie hierover!
  2. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Erna
    Je mag maximaal 3 contracten in een tijdsbestek van 2 jaar krijgen. Daarna moet je of vast in dienst worden genomen of je moet te horen krijgen dat je contract niet wordt voortgezet cq omgezet naar vast dienstverband. Een periode van 6 maanden+ zonder contract luidt een nieuwe periode van 2 jaar in.

    Weet ik. Ik ben meer benieuwd naar mijn rechten als ik een aantal weken volgens vast rooster werk...
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef saskiav
    Ik lees even met je mee. Ik werk ook in de kinderopvang en heb nu een 0 uren contract voor 6 mnd wat afloopt eind mei. Dan krijg ik weer voor 6 mnd een contract maar voor 15 uur. Ik werk nu vanaf november iedere week gemiddeld 26 uur. Volgens kun je na 3 mnd uren gaan opeisen....maar ja voor jou 10 anderen h?. Dat merk ik wel....het ene moment ben ik.n "vaste medewerker" en moet ik zelfs doorgeven wanneer ik vrij wil zijn, het andere moment wordt een feestdag niet doorbetaald. Terwijl ik al 6 maanden op vaste dagen en tijden werk. Dit klopt volgens mij ook niet? Je bent " maar een 0-uren".....

    Ja, lekker herkenbaar. Ik word ook keurig uitgeroosterd tijdens koningsdag, hemelvaart en pasen en pinkster...
  4. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef saskiav
    Bij mijn vorige werkgever moest ik er na 6 mnd 0 uren eerst voor 3 mnd er weer uit. Weet ff de rede niet meer.

    Tis veranderd. Vroegah was het 3 maanden, nu 6...
  5. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Mikky



    Ik reageer morgen ook hierop :-)

    Lezen de KO mensen ondertussen even hun nieuwe CAO? :-)

    Ik wacht met smart op je antwoord. En ik zal ook de cao lezen.. Is er een nieuwe dan :)
  6. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Dorien

    Begin ergens feb 2015, eind dus 16 dec 2016. Precieze data zou ik moeten nakijken


    Als ik het goed begrijp zit daar ook een ziektevervangingscontract bij? (zwangerschapsvervanging)

    Ik zou de reactie van Mikky even afwachten, zij weet hier veel van Smile
  7. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    quote:
    Dit schreef Dorien


    Tis veranderd. Vroegah was het 3 maanden, nu 6...


    Het is ongunstiger geworden met de tijdelijke contracten:
    Nog maar een paar jaar geleden kon je 3 jaarcontracten krijgen en dan 3 maanden ertussen en dan weer opnieuw 3 jaarcontracten.
    Nu maximaal 2 jaar 3 contracten en dan 6 maanden tussentijd!
  8. quote:
    Dit schreef Dorien

    Ja, lekker herkenbaar. Ik word ook keurig uitgeroosterd tijdens koningsdag, hemelvaart en pasen en pinkster...

    Ja dat zegt ze tegen mij ook! Dan rooster ik.je gewoon niet in. Terwijl ik vast op t rooster sta! Ik moest na n maand daar al m'n zomervakantie doorgeven terwijl mijn contract maar loopt tot meiSmile
  9. quote:
    Dit schreef Dorien

    Ik wacht met smart op je antwoord. En ik zal ook de cao lezen.. Is er een nieuwe dan :)

    Ben ook al aan t lezen..maar die van 2016 is volgens mij nog n onderhandelingsaccoord. Dus lees ff die van 2015
  10. Angelie67
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Angelie67
    quote:
    Dit schreef saskiav

    Ben ook al aan t lezen..maar die van 2016 is volgens mij nog n onderhandelingsaccoord. Dus lees ff die van 2015

    Nope....die is er al...

    >>LINK<<
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Dorien


    Ja dat klopt, ik ga ervan uit dat ze mij na mijn 3e contract lozen en dat ik na een half jaar terug mag. Dat is min of meer ook al aangegeven door mijn leidinggevende. Ik ben denk ik onduidelijk geweest in mijn vraagstelling: ik ben puur op zoek naar info over of ik recht heb op een vast (0 uren) contract nadat ik een bepaalde tijd volgens een vast rooster heb gewerkt en hoe dat dan in zijn werk gaat. Wanneer moet ik aangeven dat ik mijn recht op wil eisen en waar moet ik op letten? En vooral, waar heb ik recht op en wanneer?

    Na 3 maanden kan je dat doen, vanwege rechtsvermoeden. De werkgever moet dan aantonen waarom het rechtsvermoeden niet juist is door aan te tonen dat de uren tijdelijk meerwerk betreffen.
    Betekent wel dat als je er samen niet uit komt je naar de rechter moet. Is maar de vraag of dat wenselijk is
  12. quote:
    Dit schreef Angelie67

    Nope....die is er al...

    >>LINK<<

    Ja die heb ik ook al gelezen, maar daar staat niet alles in toch? Is maar 4 pagina's
Terug naar de lijst