Versnellingbak lekt olie

Versnellingbak lekt olie 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Hightower



    Dat bedrijf in Dronten is erg goed. Heb ik verleden jaar nog een milieucontrole gedaan. Ze weten erg goed waar ze het over hebben. Ook die kunnen een advies geven. Zit in Dronten zuid.


    Dank je
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    Kom bij opeldealer vandaan.
    Het is de kering van de aandrijfas en de linker aandrijfas.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Vogeltje
    Kom bij opeldealer vandaan.
    Het is de kering van de aandrijfas en de linker aandrijfas.


    Ik hoop voor jou dat die reparatie een stuk goedkoper is.

    Het verbaasde mij al, een 8 jaar oude auto met 60.000 op de teller, een defecte versnellingsbak.
  4. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ik hoop voor jou dat die reparatie een stuk goedkoper is.

    Het verbaasde mij al, een 8 jaar oude auto met 60.000 op de teller, een defecte versnellingsbak.


    Reparatie komt bij de dealer op ongeveer 900 euro

    Ik ga even rondje bellen zo of het elders goedkoper kan.
  5. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef Vogeltje


    Reparatie komt bij de dealer op ongeveer 900 euro

    Ik ga even rondje bellen zo of het elders goedkoper kan.


    Ik zou persoonlijk nooit een reparatie bij de dealer laten uitvoeren, tenzij het een voor die auto hele speciale reparatie betreft.

    Keeringen vervangen van de aandrijf as is een flinke klus, maar het moet goedkoper dan 900,- kunnen.

    Succes met zoeken.
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Vogeltje
    Kom bij opeldealer vandaan.
    Het is de kering van de aandrijfas en de linker aandrijfas.



    Als de aandrijfas kapot is (dat is trouwens ook achterlijk snel!), dan hoor je dat niet door schrapen bij het schakelen, maar door bijvoorbeeld tikken in de bocht aan de kant van die aandrijfas. De versleten keerring zorgt voor het lekken van (versnellingsbak-)olie, maar zo'n oliekeerring en het vervangen ervan kost niet zoveel geld.
    Het schrapen kan dan zijn ontstaan doordat je al langer rondrijdt met te weinig olie in de versnellingsbak, door die lekke keerring dus, maar dat verklaart niet die kapotte aandrijfas en als jij bij het bochten nemen ook niks merkt, lijkt me dat ook best gek.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Miquel69


    Ik zou persoonlijk nooit een reparatie bij de dealer laten uitvoeren, tenzij het een voor die auto hele speciale reparatie betreft.

    Keeringen vervangen van de aandrijf as is een flinke klus, maar het moet goedkoper dan 900,- kunnen.

    Succes met zoeken.

    Waarom nooit bij de dealer?
  8. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Waarom nooit bij de dealer?


    Omdat je daar eigenlijk altijd de hoofdprijs betaald.
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Miquel69


    Omdat je daar eigenlijk altijd de hoofdprijs betaald.

    Ik heb een dealer onderhouden auto. Door alles bij de dealer te doen met originele BMW onderdelen, behoudt mijn auto een betere waarde. En ik betaal echt niet altijd de hoofdprijs.
  10. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ik heb een dealer onderhouden auto. Door alles bij de dealer te doen met originele BMW onderdelen, behoudt mijn auto een betere waarde. En ik betaal echt niet altijd de hoofdprijs.


    Bij BMW wel hoor..... ik heb 2 collega's met zo'n ding.
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Bij BMW wel hoor..... ik heb 2 collega's met zo'n ding.

    Dan word ik regelmatig gematst. Ik heb voor verschillende dingen wel offertes opgevraagd bij andere partijen en die duw ik gewoon onder hun neus. Ik krijg altijd korting en betaal nooit de hoofdprijs. Ik betaal nergens de hoofdprijs voor, heb ik een hekel aan.
  12. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ik heb een dealer onderhouden auto. Door alles bij de dealer te doen met originele BMW onderdelen, behoudt mijn auto een betere waarde. En ik betaal echt niet altijd de hoofdprijs.


    Ik heb dat anders ervaren, en originele onderdelen zijn ook niet per definitie 'beter' maar wel vaak duurder.

    Het enige is dat er tegenwoordig vaak 'speciaal' (merk afhankelijk) gereedschap nodig is, en dat een dealer dat natuurlijk w?l in huis heeft in tegenstelling tot de gewone vakgarages.

    Ik zeg ook niet dat je niet naar een dealer moet gaan, zij zullen best goed werk leveren, dat mag je ook verwachten, mijn ervaring is echter dat je vaak voor dezelfde klus bij een vakgarage goedkoper uit bent, en ook bij een vakgarage kan je vragen of ze originele onderdelen willen gebruiken.
Terug naar de lijst