Versnellingbak lekt olie

Versnellingbak lekt olie 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik laat ook alles bij de dealer doen. uiterst professionele garage, weten precies wat nodig is en wat ze nog even kunnen uitstellen bij een auto van 15 jaar oud en 5 ton op de klok. Ik heb ze de afgelopen 23 jaar nog nooit op een onnodige reparatie/vervanging betrapt (heb ook nooit "vage" storingen gehad waar naar gezocht moest worden, altijd voorspelbare slijt-delen). Professionele monteurs met heel veel kennis van hun auto's en die heel hard werken.

    altijd een vervangende auto beschikbaar (heb laatst 2 dagen in een splikspliter nieuwe VW Amorak rondgereden voor 5,= per dag). Ik ben ook zeer tevreden met mijn merk-dealer.
    Zelfs advies gekregen wat ik met m'n defecte versnellingsbak moest doen.
  2. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    Ik doe gewoon alles zelf.... heel goedkoop en uiterst betrouwbaar ;)
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Miquel69
    Ik doe gewoon alles zelf.... heel goedkoop en uiterst betrouwbaar ;)


    ik heb absoluut geen tijd om aan m'n auto de sleutelen, mis het professionele gereedschap en de ruimte om dit fatsoenlijk te kunnen doen.

    het gevaar van vervangende onderdelen is dat er op dit moment heel veel troep wordt aangeboden (vaak van chinese makelij).
  4. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef koen


    ik heb absoluut geen tijd om aan m'n auto de sleutelen, mis het professionele gereedschap en de ruimte om dit fatsoenlijk te kunnen doen.


    Heb ik inmiddels na 15 jaar allemaal wel bij elkaar ;)

    Maar back on topic!
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Miquel69

    ......
    Maar back on topic!


    voor elke belangrijke reparatie altijd offerte aanvragen bij tenminste 3 partijen, uitgesptilts naar onderdelen en werk. Als de onderdelen veel lager zitten dan hun concurenten, grote kans dat het chinese troep is.
  6. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dan word ik regelmatig gematst. Ik heb voor verschillende dingen wel offertes opgevraagd bij andere partijen en die duw ik gewoon onder hun neus. Ik krijg altijd korting en betaal nooit de hoofdprijs. Ik betaal nergens de hoofdprijs voor, heb ik een hekel aan.


    Tsja, mijn collega's zijn geen goedgebekte blonde jonge vrouwen....... alleen bij de BMW dealer neerzetten kost al ?45,- hoor ik ze klagen. Onderdelen zijn hartstikke duur en de auto wordt standaard elke keer op kosten van de klant gewassen.

    Voor de prijs van 2 BMW navigatie-updates koop je ook een nieuwe TomTom met dezelfde futures en levenslange "live" verkeersinformatie in binnen en buitenland en levenslange kaart en softwareupdates.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Tsja, mijn collega's zijn geen goedgebekte blonde jonge vrouwen....... alleen bij de BMW dealer neerzetten kost al ?45,- hoor ik ze klagen. Onderdelen zijn hartstikke duur en de auto wordt standaard elke keer op kosten van de klant gewassen.

    Voor de prijs van 2 BMW navigatie-updates koop je ook een nieuwe TomTom met dezelfde futures en levenslange "live" verkeersinformatie in binnen en buitenland en levenslange kaart en softwareupdates.

    Dat herken ik echt niet. En mijn auto is nog nooit gewassen door BMW. Daar zal ik ze eens op gaan wijzen Smile
  8. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dat herken ik echt niet. En mijn auto is nog nooit gewassen door BMW. Daar zal ik ze eens op gaan wijzen Smile


    SmileSmileSmileSmile
  9. Bij de schrapende geluiden kan dat in de bak zijn of er loopt iets aan tegen de aandrijfas dit kan afhankelijk van het type zo zijn.

    denk je dat het wel in de bak is dan draai je de aftapstop er uit en kijk wat er aan de stop zit. De binnenzijde is namelijk als een magneet uitgevoerd dus metaaldeeltjes blijven daar opzitten.
    is deze schoon dan is het niet in je bak. als je met aftappen een schone bak pakt kan je die olie e.v.t. ook weer gewoon gebruiken.
  10. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Hightower
    Bij de schrapende geluiden kan dat in de bak zijn of er loopt iets aan tegen de aandrijfas dit kan afhankelijk van het type zo zijn.

    denk je dat het wel in de bak is dan draai je de aftapstop er uit en kijk wat er aan de stop zit. De binnenzijde is namelijk als een magneet uitgevoerd dus metaaldeeltjes blijven daar opzitten.
    is deze schoon dan is het niet in je bak. als je met aftappen een schone bak pakt kan je die olie e.v.t. ook weer gewoon gebruiken.


    Hun zijn er zeker van dat het de keerring is en de aandrijfas. Denk dat ze de olie bekeken hebben omdat ze bijgevuld hebben.
  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    zolang je weet wat het is, weet je ook wat de mogelijkheden zijn. voorlopig oliepeil bak laten controleren/bijvullen en offerte vragen voor reparatie/vervanging olie keerring.

    op zich is het niet vreemd dat een auto die weinig gereden heeft dit soort mankementen gaat vertonen. Veel stilstaan is ook slecht voor de auto.
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dat herken ik echt niet. En mijn auto is nog nooit gewassen door BMW. Daar zal ik ze eens op gaan wijzen Smile


    Dat kan er natuurlijk niet meer vanaf, met al die kortingSmile
Terug naar de lijst