Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?!

Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?! 

Onderwerp van astrid1975

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. ina-s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ina-s
    even tip als je een abbo afsluit voor je kind en die zit op het mbo dan krijgt die vanaf jan gratis ov.
    hou daar rekening mee dat je niet een doorlopende ov afsluit anders moet je die nog doorbetalen.
  2. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef marjolein68

    Alleen mbo. Mijn zoon is bijna 17 en gaat naar hbo. Alles valt dan weg, kinderbijslag, kindgebonden budget. Maar wel een OV -kaart. Joepieeeee.
    Ik snap nu dat er gezegd wordt dat je beter naar het MBO kan gaan, dan krijg je ?n een OV en je behoudt alle toeslagen tot 18 jaar. Zucht.......



    Ik heb afgelopen jaar, elke maand 180 euro kunnen Lappen voor zoon die naar mbo ging. Mbo is echt waardeloos. Studiebeurs en ov leverd meer oo dan gekort worden op de toeslagen
  3. marjolein68
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marjolein68
    quote:
    Dit schreef ikke71



    Ik heb afgelopen jaar, elke maand 180 euro kunnen Lappen voor zoon die naar mbo ging. Mbo is echt waardeloos. Studiebeurs en ov leverd meer oo dan gekort worden op de toeslagen

    I know ik heb er een die net 3 jaar MBO heeft gedaan . Maar daar heb ik toen hij nog 16 en 17 was wel gewoon kinderbijslag en kindgebonden budget voor gekregen Voor mijn HBO puber die ook 16 en 17 is als hij de opleiding volgt vervalt dit allemaal. Das het verschil. De studiefinanciering is natuurlijk gewoon een lening dus levert echt alleen maar schuld op.
    Maar....tis wat het is..........
  4. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef marjolein68

    I know ik heb er een die net 3 jaar MBO heeft gedaan . Maar daar heb ik toen hij nog 16 en 17 was wel gewoon kinderbijslag en kindgebonden budget voor gekregen Voor mijn HBO puber die ook 16 en 17 is als hij de opleiding volgt vervalt dit allemaal. Das het verschil. De studiefinanciering is natuurlijk gewoon een lening dus levert echt alleen maar schuld op.
    Maar....tis wat het is..........



    Bij mbo geen lening als je slaagt binnen 10 jaar en dan nog over 15 jaar verspreid valt allemaal wel mee
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef mtriviant


    En mag je verder alles aan kosten zelf betalen totdat je puber 18 wordt en voor stufi in aanmerking komt.
    Even voor de beeldvorming. Er zijn opleidingen waar je het eerste jaar 1500 euro voor mag neerleggen i.v.m. materialen
    en tot nu toe worden de reiskosten in het MBO niet vergoed tot 18 jaar.

    Het nieuwe leenstelsel voor HBO-ers is ook niet fijn, dat begrijp ik


    Op het hbo betaal je veel collegegeld. Hier een 17 jarige die in september naar de hts in Utrecht gaat.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Collegegeld mag vaak gespreid betaald worden.
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Collegegeld mag vaak gespreid betaald worden.


    Ja, ik vond de administratiekosten nogal hoog ?24,--
  8. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Mijn dochter gaat na MBO nu HBO doen, deeltijd.
    Geen ov, geen lening, wel volle bedrag collegegeld!
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Ja, ik vond de administratiekosten nogal hoog ?24,--

    Ja dat vonden wij ook. En 8 termijnen ook wat vreemd....
  10. Maria1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maria1
    Er is een tijdelijke maandabonnement van NS, die ongeveer 130,-- kost. Een voorwaarde is dat je wel in de daluren reist, dus voor half 7 in de ochtend, en voor 4 uur in de middag, en/of na 19.00. Dit is wel de goedkoopste optie, zover ik weet.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Maria1
    Er is een tijdelijke maandabonnement van NS, die ongeveer 130,-- kost. Een voorwaarde is dat je wel in de daluren reist, dus voor half 7 in de ochtend, en voor 4 uur in de middag, en/of na 19.00. Dit is wel de goedkoopste optie, zover ik weet.


    Ja, zag ik net ook.

    >>LINK<<
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat goed!!!! Ff rooster afwachten of het echt handig is. Als ze om half 9 moet beginnen zit ze om 6.15 in de trein. Dat zou super handig zijn. Zelfs als ze 20x in de spits zou reizen zou het nog uit kunnen.
Terug naar de lijst