Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?!

Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?! 

Onderwerp van astrid1975

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik een machtiging moest tekenen ondanks betaling per Ideal.


    Je hebt toch niet perongeluk een jaarkaart die je per maand betaalt gekocht?
  2. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    Had ik eerder dit jaar ook. Het kind reist ineens bij de NS op saldo voor reizen die buiten het traject vallen. En niet meer op het OV chipkaart saldo.

    Het saldo op de kaart hield ze goed in de gaten. Ineens 150 euro afschrijving door de NS voor extra treinkilometers via de machtiging kwam onverwacht.
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Xanxan
    Had ik eerder dit jaar ook. Het kind reist ineens bij de NS op saldo voor reizen die buiten het traject vallen. En niet meer op het OV chipkaart saldo.

    Het saldo op de kaart hield ze goed in de gaten. Ineens 150 euro afschrijving door de NS voor extra treinkilometers via de machtiging kwam onverwacht.


    En dat is dus waar ik heel erg bang voor ben. Als ze dat bij mij doen heb ik een enorm probleem. Heb ik ook uitgelegd. Nu zie ik mijn dochter niet snel buiten het traject reizen, maar ik vind het eng.
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef maartje


    Je hebt toch niet perongeluk een jaarkaart die je per maand betaalt gekocht?


    Nee, die was dus een stuk goedkoper.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef maartje
    Mijn dochter gaat de eerste maand met de bus naar school ipv bus-trein-bus, dat scheelt een boel geld.


    Ja klopt. Ook als ze vanuit Best zou reizen met de trein. Scheelt ? 55.

    Het nadeel voor haar is een uur vroeger vertrekken. Ivm haar problematiek kan ik haar niet zover krijgen. (Ze woont om die problematiek op een Woongroep)
  6. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    quote:
    Dit schreef nibo


    En dat is dus waar ik heel erg bang voor ben. Als ze dat bij mij doen heb ik een enorm probleem. Heb ik ook uitgelegd. Nu zie ik mijn dochter niet snel buiten het traject reizen, maar ik vind het eng.


    Het was hier ook geen opzet verder. De bedragen zijn gewoon veel groter dan ze gewend zijn. Ik mag deze maand bijna 500 euro aan reiskosten betalen. Gelukkig per 1 oktober een studenten OV!

    Je kunt het saldo reizen wel bijhouden op de website trouwens. Dan kun je eerder bijsturen indien nodig. Wel eerst activeren voor de juiste chipkaart.
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Xanxan


    Het was hier ook geen opzet verder. De bedragen zijn gewoon veel groter dan ze gewend zijn. Ik mag deze maand bijna 500 euro aan reiskosten betalen. Gelukkig per 1 oktober een studenten OV!

    Je kunt het saldo reizen wel bijhouden op de website trouwens. Dan kun je eerder bijsturen indien nodig. Wel eerst activeren voor de juiste chipkaart.


    Maar als ze toch alleen maar het traject rijdt dan zou er toch niks ad hand mogen zijn.

    Hier moeten we 4 maanden overbruggen. Vanaf maart krijg ik al geen KA meer. Deze bedragen hakken er met mijn inkomen enorm in.
  8. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    quote:
    Dit schreef nibo


    Maar als ze toch alleen maar het traject rijdt dan zou er toch niks ad hand mogen zijn.


    Klopt, de mijne reist ook daarbuiten wel eens. En dat is ook prima. Alleen waren de duidelijke afspraken die we over het OV chipkaart saldo hadden gemaakt ineens niet meer van toepassing.
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Deze bedragen hakken er met mijn inkomen enorm in.


    Hier ook, heb net voor ruim 350 euro boeken gekocht, met een beetje pech moet ze nog een nieuwe laptop, dan nog reiskosten. Het collegegeld betaalt ze deze maand van het geld van de krantenwijk.
    Heb even een moment overwogen om ex om een bijdrage te vragen, maar ik eet zelf liever een maand droog brood, dan dat ik ex om iets ga vragen.
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Xanxan


    Klopt, de mijne reist ook daarbuiten wel eens. En dat is ook prima. Alleen waren de duidelijke afspraken die we over het OV chipkaart saldo hadden gemaakt ineens niet meer van toepassing.


    Ok gelukkig, ik schrok al Smile

    Ik heb er een hekel aan als ik er zelf geen controle over heb. Ik denk dat ik mijn dochter hierin wel kan vertrouwen.
  11. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef maartje


    Hier ook, heb net voor ruim 350 euro boeken gekocht, met een beetje pech moet ze nog een nieuwe laptop, dan nog reiskosten. Het collegegeld betaalt ze deze maand van het geld van de krantenwijk.
    Heb even een moment overwogen om ex om een bijdrage te vragen, maar ik eet zelf liever een maand droog brood, dan dat ik ex om iets ga vragen.


    Eind september heb ik nog een Rechtszaak om nihilstelling ivm wsnp. Mijn advocaat gaat toch nog proberen een klein bedrag aan KA eruit te slepen.
    Eigen bijdrage voor mijn advocaat was ook nog eens bijna 400 en er zijn nog wat dingen die ik moet betalen.
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ok gelukkig, ik schrok al Smile

    Ik heb er een hekel aan als ik er zelf geen controle over heb. Ik denk dat ik mijn dochter hierin wel kan vertrouwen.


    Ik ben bang dat mijn dochter verdwaalt, daar is ze erg goed in. Ze komt in een voor haar nieuwe omgeving.
Terug naar de lijst