Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?!

Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?! 

Onderwerp van astrid1975

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bedankt 👍allemaal voor alle reacties......het is allemaal een hele puzzel
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Vanuit regio Breda zal jouw dochter ook wel vroeg de deur uit moeten lijkt mij?
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Wat goed!!!! Ff rooster afwachten of het echt handig is. Als ze om half 9 moet beginnen zit ze om 6.15 in de trein. Dat zou super handig zijn. Zelfs als ze 20x in de spits zou reizen zou het nog uit kunnen.


    Yup, dan is deze regel van belang:

    Checkt u 5 minuten voor of tijdens daluren in, maar in de spitsuren uit? Dan reist u gratis

    Vraag ik mij wel af hoe er gerekend wordt indien je in de daluren weer uitcheckt,.. wordt er dan een bedrag voor de spitstijd gerekend?

    Verder zou je nog een kortingsproduct erbij kunnen laden, indien mogelijk.. Bijvoorbeeld 'altijd voordeel''.. dan heb je 20% korting op spitstarieven NS plus ook in bus/tram/metro korting..
    Ik heb dat product een jaar gehad.. best voordelig als je wat langere afstanden met meerdere soorten vervoersmiddelen maakt..
    Ik kocht dat ook per maand via de NS kaartautomaat.. 25 euro.. dan zat je er niet een jaar lang aan vast..

    >>LINK<<
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Mijn ouder konden destijds, maar ja dat is 25 jaar geleden, een jaar lang dubbele kinderbijslag hiervoor ontvangen. Ik werd pas een jaar later 18.
    Maar ik denk dat dat nu niet meer zo is.
  5. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    quote:
    Dit schreef Cato
    Mijn ouder konden destijds, maar ja dat is 25 jaar geleden, een jaar lang dubbele kinderbijslag hiervoor ontvangen. Ik werd pas een jaar later 18.
    Maar ik denk dat dat nu niet meer zo is.


    Wel de moeite waard om te informeren.
    Volgens mij heeft mijn ex dat vorig jaar ook gekregen voor de reiskosten van onze zoon.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Cato
    Mijn ouder konden destijds, maar ja dat is 25 jaar geleden, een jaar lang dubbele kinderbijslag hiervoor ontvangen. Ik werd pas een jaar later 18.
    Maar ik denk dat dat nu niet meer zo is.


    Mijn dochter wordt in januari 18 en woont in een woongroep. Om kinderbijslag te krijgen moet ik elk jaar aantonen dat ik een minimum aan kosten per kwartaal maak. Boven een bepaald bedrag heb je recht op dubbele kinderbijslag. Omdat mijn dochter in september start op het MBO en ook zij treinkosten heeft ga ik ook kijken of ik voor de laatste 2 kwartalen dubbele kinderbijslag kan krijgen.

    Ik weet niet hoe het zit bij kinderen die gewoon thuis wonen.
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef nibo


    Mijn dochter wordt in januari 18 en woont in een woongroep. Om kinderbijslag te krijgen moet ik elk jaar aantonen dat ik een minimum aan kosten per kwartaal maak. Boven een bepaald bedrag heb je recht op dubbele kinderbijslag. Omdat mijn dochter in september start op het MBO en ook zij treinkosten heeft ga ik ook kijken of ik voor de laatste 2 kwartalen dubbele kinderbijslag kan krijgen.

    Ik weet niet hoe het zit bij kinderen die gewoon thuis wonen.

    Als ze een indicatie heeft zou het mogelijk moeten zijn. Ik hoop dat je aan het bedrag komt. Misschien worden er nog meer kosten gemaakt die je erbij kan tellen,
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Net de roosters bekeken van de eerste jaars van dochter haar studie. Dit is elke week anders en geen peil op te trekken. Dan om half 9 (voor de spits) dan weer om half 11 (in de spits). Ik ga het ons niet moeilijk maken en koop wel een gewone maand vrij.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    De klas is bekend en daarmee het rooster. De dalvrij kaart kan wel uit. In totaal moet dochter 8x tegen vol tarief (17 euro enkele reis) reizen. De andere dagen kan ze voor de spits inchecken. Ik ben blij, nogmaals dank voor de link!
  10. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    Hier nog geen rooster bekend, maar het topic heeft al meer mogelijkheden laten zien dan ik zelf gevonden had bij de NS. Thanks!
  11. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik heb gisteren een maand trajectkaart voor mijn dochter gekocht (Eindhoven-Den Bosch). Ik schrok van de prijs. Ik heb de hele tijd naar de maandkosten van een jaar trajectkaart zitten kijken. Gelukkig heb ik het nog op tijd gezien anders had ik er een jaar aan vast gezeten. Ik ben nu inclusief bus ruim ? 250 per maand kwijt pfff.

    Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik een machtiging moest tekenen ondanks betaling per Ideal. In heb een klacht ingediend, maar daar zullen ze weinig mee doen. De dictatuur van een monopolie.
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Mijn dochter gaat de eerste maand met de bus naar school ipv bus-trein-bus, dat scheelt een boel geld.
Terug naar de lijst