Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?!

Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?! 

Onderwerp van astrid1975

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik ben bang dat mijn dochter verdwaalt, daar is ze erg goed in. Ze komt in een voor haar nieuwe omgeving.


    Hopen dat het meevalt dan. Zijn geen leuke kosten.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Hopen dat het meevalt dan. Zijn geen leuke kosten.


    Ik ga vanavond kijken of dat bij het bus abonnement ook zo is, sowieso, wil ik wat geld op de ov-kaart zetten.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef nibo


    Maar als ze toch alleen maar het traject rijdt dan zou er toch niks ad hand mogen zijn.

    Hier moeten we 4 maanden overbruggen. Vanaf maart krijg ik al geen KA meer. Deze bedragen hakken er met mijn inkomen enorm in.

    Waarom 4 mnd overbruggen? Of gaat jouw kind naar het MBO?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik ben bang dat mijn dochter verdwaalt, daar is ze erg goed in. Ze komt in een voor haar nieuwe omgeving.

    Dochter is al es op de hu verdwaalt, dus erg moeilijk is dat niet daar. Hoe ging de eerste dag?

    Ik heb de mijne vanmorgen afgezet met fiets en bagage in Zwolle. Introductieweek. Woensdag weer naar huis en dan maandag begint t echt.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Waarom 4 mnd overbruggen? Of gaat jouw kind naar het MBO?


    Ja klopt. Vanaf 1 januari verandert dit gelukkig.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ja klopt. Vanaf 1 januari verandert dit gelukkig.

    Ja idd!
  7. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Mijn zoon moet van Zutphen naar zwolle 281 euro in okt Ov studiekaart ik heb het gewoon niet. Ga nu morgen brengen met auto zo stom auto op gas is goedkoper dan ns kaartje nadeel zit wel hele dag daar te wachten pdf Ik vertelde dit op werk en iemand zei voor kinderen betaald de kerk soms eeh kom er nooit, geen probleem ik ga het vragen. ik krijg deze week te horen ben erg benieuwd reiskosten en boekengeld. Gaat via perspectief hier als je aan kan tonen het echt niet te kunnen betalen. Ik had er nooit van gehoord maar als het lukt ben ik blij en zoon ook weer niet hoe ik het deze maand had kunnen overbruggen
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef ikke71
    Mijn zoon moet van Zutphen naar zwolle 281 euro in okt Ov studiekaart ik heb het gewoon niet. Ga nu morgen brengen met auto zo stom auto op gas is goedkoper dan ns kaartje nadeel zit wel hele dag daar te wachten pdf Ik vertelde dit op werk en iemand zei voor kinderen betaald de kerk soms eeh kom er nooit, geen probleem ik ga het vragen. ik krijg deze week te horen ben erg benieuwd reiskosten en boekengeld. Gaat via perspectief hier als je aan kan tonen het echt niet te kunnen betalen. Ik had er nooit van gehoord maar als het lukt ben ik blij en zoon ook weer niet hoe ik het deze maand had kunnen overbruggen


    Ik ga stichting Leergeld ook weer benaderen. Ik zit met mijn inkomen net boven de grens, maar door de hoge kosten die ik heb willen ze daar nog wel eens van afwijken.. Dat hebben ze een paar jaar geleden ook gedaan. Ze zullen met de reiskosten niks kunnen, maar wellicht wel met de contributie vh voetbal en de vrijwillige ouderbijdrage.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef nibo

    vrijwillige ouderbijdrage.

    Die is vrijwillig en hoef je dus niet te betalen. In de regel doen fondsen dat dan vaak ook niet.
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Die is vrijwillig en hoef je dus niet te betalen. In de regel doen fondsen dat dan vaak ook niet.


    Op de website van de scholengemeenschap waar mijn zoon heen gaat staat dit wel vermeld dat je dit bij hun kunt aanvragen.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ikke71
    Mijn zoon moet van Zutphen naar zwolle 281 euro in okt Ov studiekaart ik heb het gewoon niet. Ga nu morgen brengen met auto zo stom auto op gas is goedkoper dan ns kaartje nadeel zit wel hele dag daar te wachten pdf Ik vertelde dit op werk en iemand zei voor kinderen betaald de kerk soms eeh kom er nooit, geen probleem ik ga het vragen. ik krijg deze week te horen ben erg benieuwd reiskosten en boekengeld. Gaat via perspectief hier als je aan kan tonen het echt niet te kunnen betalen. Ik had er nooit van gehoord maar als het lukt ben ik blij en zoon ook weer niet hoe ik het deze maand had kunnen overbruggen

    Is dat dal vrij niks voor je zoon?

    Wat me verbaasd, of in elk geval komt het zo over, is dat het lijkt alsof jullie ineens overvallen worden door die kosten. Dat heb je toch vantevoren al bekeken? Dochter heeft veel gewerkt waardoor zij de eerste termijn college geld zelf kan betalen. Evenals de boeken. Zelf heb ik rekening gehouden met altijd vrij abo NS. Maar goedkoper is uiteraard fijner en dat lijkt te lukken.
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dochter is al es op de hu verdwaalt, dus erg moeilijk is dat niet daar. Hoe ging de eerste dag?

    Ik heb de mijne vanmorgen afgezet met fiets en bagage in Zwolle. Introductieweek. Woensdag weer naar huis en dan maandag begint t echt.



    Uiteindelijk goed gekomen, wij hebben haar gebracht en gehaald, ze was afgelopen weekend letterlijk ziek van de spanning en vanochtend in tranen. De dag is verder goed verlopen, morgen gaan we oefenen met de bus, ze moet een paar keer overstappen en ik heb haar een kaart van de provincie gegeven. Met de trein zou makkelijker zijn, maar dat is veel duurder.
Terug naar de lijst