Inductie koken (of halogeen, elektrisch of toch keramisch...)

Inductie koken (of halogeen, elektrisch of toch keramisch...) 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef Jako

    Maar ja, waarom?



    nou daarom
  2. Bericht van Jako is op 22-09-2016 om 10:45:21 uur verwijderd door Jako.

    Reden: besluit is genomen

     
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    De bodem van pannen gebruikt op gas trekken enigzins krom doordat het vuur in het midden van de pan heter is dan verder naar buiten.
    Voor alle vormen van elektrisch koken heb je echter een panbodem nodig die volledig vlak is.
    Vandaar dat pannen die gebruikt zijn op gas niet meer geschikt zijn om mee over te stappen op elektrisch koken. Andersom kan wel.
  4. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    Bij gewoon elektrisch moet de pan geschikt zijn en helemaal vlak.
    Bij inductie moet de bodem geschikt zijn (dik en juiste materiaal) maar vlak is geen voorwaarde.

    Zelfs de grilplaat die ik al vele jaren op gas heb gebruikt doet het uitstekend op inductie.

    Je moet er wel rekening mee houden dat je een zwaardere elektrische aansluiting nodig hebt.
  5. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Er staat een tekentje op nieuwe pannen (op het papier wat er aan hangt in de winkel) voor welke warmtebron ze geschikt zijn. Het tekentje voor inductie is een soort golfjes.
    Als ze niet geschikt zijn kun je wachten tot je een ons weegt de inductie gaat dan niet aan.
  6. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker

    Jouw Etna is prachtig, Poppetje Smile

    Dus we kunnen oa wokken, vlees snel dicht laten schroeien, pannekoeken bakken en de plaat is lekker hiegiesch. Wat is OA toch handig. Bedankt allemaal !
  7. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker

    quote:
    Dit schreef JWmartin


    Je moet er wel rekening mee houden dat je een zwaardere elektrische aansluiting nodig hebt.


    Das ook een goeie.
  8. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Imke


    Das ook een goeie.


    Klopt, soms moet je een extra groep aan laten maken.

    Ik kook nu sinds een jaar of 11 op inductie en ik wil nooit meer anders. Ik vind zo'n open vuur in de keuken helemaal niks.

    Ben in 2014 verhuisd naar mijn eigen huisje en het eerste dat ik heb laten aanpassen is een inductiekookplaat (vorige bewoners kookten op gas) Smile
  9. Bericht van Jako is op 22-09-2016 om 11:27:06 uur verwijderd door Jako.

    Reden: achterhaald

     
  10. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    Benodigde elektrische installatie is afhankelijk van de soort kookplaat. Ik heb indertijd gekozenen voor een zware versie die dan ook sneller is dan gas. Hier voor is een extra stop en aansluiting gemaakt. Er zijn ook simpelere versies die op een gewone aansluiting kunnen.
    Even goed navragen bij winkel en installateur.
  11. Bericht van Jako is op 22-09-2016 om 10:45:40 uur verwijderd door Jako.

    Reden: teveel info

     
  12. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Ik kook al een aantal jaren op inductie en bevalt goed al was het in het begin wel even wennen want het gaat sneller dan gas vooral als je de boost of power functie (hoogste stand) gebruikt.

    Je zal zoals al geschreven is wel wat aan moeten in je meterkast, mijn inductie werkt op 2 x 230V, heb er toen der tijd 2 automaten bij laten plaatsen in de meterkast.

    Wat het stroom verbruik betreft ik gebruik niet echt veel meer stroom dan dat ik op gas kookte en een groot voordeel het is heel snel schoon en staat lekker strak in de keuken Smile
Terug naar de lijst