Inenting HPV voor dochter van 13

Inenting HPV voor dochter van 13 

Onderwerp van drummer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door drummer zelf op 14 oktober 2016 om 06:56:13

Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Inge
    Meegenomen dat 80% van de bevolking in zijn leven een of meerder hpv infecties doormaakt en dat condooms niet beschermen was ons advies wel enten.


    Voor de volledigheid moet je hier wel bij melden dat slechts een zeer gering percentage van die besmette vrouwen ook daadwerkelijk BMHK krijgt.
    Dus het gaat niet om het risico van besmetting, maar het risico dat je met een besmetting BMHK ontwikkeld.
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef drummer
    Maar Inge mijn dochter wil het niet en ik ga niet zeggen "je moet" , ik denk dat mijn ex dat wel zegt.
    Morgen zal ik uitgebreid bespreken met ze wat we hiermee aanmoeten.


    Ik heb destijds mijn dochter (iov met moeder die ook tegen was) geen HPV inenting laten nemen.
    Reden hiervoor was dat de kans op BMHK zeer gering was en er onduidelijkheid was over het risico op bijwerkingen.
    Daarnaast beschermt zo'n inenting niet 100% tegen elke vorm van BMHK, dus uitstrijkjes blijven nodig.
    Ook is (nog steeds) niet duidelijk hoe lang zo'n inenting werkt.Daarvoor loopt het programma te kort.
    En kan het risico op BMHK ook al fors verminderd worden door niet roken en niet te veel wisselende seksuele contacten.

    Inmiddels ben ik wel van mening dat het risico op bijwerkingen waarschijnlijk gering is.

    Inenting kan nog altijd genomen worden voor het 1ste seksuele contact.
    Laat het nu aan dochter (15) zelf over, maar zij wil nog steeds niet.
  3. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Dion


    Voor de volledigheid moet je hier wel bij melden dat slechts een zeer gering percentage van die besmette vrouwen ook daadwerkelijk BMHK krijgt.
    Dus het gaat niet om het risico van besmetting, maar het risico dat je met een besmetting BMHK ontwikkeld.


    Ook de besmettingen waar je vroeg bij bent kunnen een enorme impact op je leven hebben.

    Deze documentaire heeft grote indruk op mij gemaakt. Gaat niet over de vaccinatie, wel over het virus en de ziekte die het veroorzaakt, en het hele spectrum van de gevolgen ervan.

    De film is niet gratis, je kunt hem huren voor een paar dollar.

  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Dion


    Voor de volledigheid moet je hier wel bij melden dat slechts een zeer gering percentage van die besmette vrouwen ook daadwerkelijk BMHK krijgt.
    Dus het gaat niet om het risico van besmetting, maar het risico dat je met een besmetting BMHK ontwikkeld.

    +1
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Ik ben voorstander om ook jongens deze vaccinatie aan te bieden. Dat gaat waarschijnlijk ook wel gebeuren binnen niet al te lange tijd.

    Uit alle studies en ervaring wereldwijd blijkt dat dit vaccin enorm succesvol is in het stoppen van de verspreiding van dit virus.
  6. Jeroen
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jeroen
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Ouders klagen staat aan vanwege bijwerkingen vaccin Mexicaanse griep.
    >>LINK<<

    De advocaat van de getroffen gezinnen heeft de dossiers van de 14 kinderen gisteren aan de overheid gestuurd. Het gaat om kinderen die een ernstige slaapziekte hebben ontwikkeld na de inenting in 2009.Het is voor het eerst dat de Nederlandse overheid aansprakelijk wordt gesteld voor vaccinatieschade

    (De Mexicaanse griep is volgens mij het klassieke voorbeeld van een onnodige vaccinatie. Er was eeh hele (door de overheid opgezette) mediahype rond die ziekte, maar uiteindelijk stelde het weinig voor.)
  8. Nicole1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nicole1969
    Wij hebben er voor gekozen om niet in te enten. Dit middel is nog niet volledig uitgetest, en lijkt geldklopperij van de fabrikant. Nooit iets over gehoord en ineens moet iedereen zich inenten. Dit doet mij sterk denken aan het middel DES. Wat in mijn moeders tijd ineens populair was.
  9. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Nicole1969
    Wij hebben er voor gekozen om niet in te enten. Dit middel is nog niet volledig uitgetest, en lijkt geldklopperij van de fabrikant. Nooit iets over gehoord en ineens moet iedereen zich inenten. Dit doet mij sterk denken aan het middel DES. Wat in mijn moeders tijd ineens populair was.


    Nooit gehoord van hpv, pap onderzoek, foute cellen, conisatie, baarmoederhalskanker?
  10. Nicole1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nicole1969
    Natuurlijk wel, maar er zijn zoveel soorten varianten en dit middel werkt lang niet tegen allen. Ik ben niet overtuigd dat dit middel, Het middel tegen baarmoederhalskanker is. En wie weet waar deze meisjes over x-aantal jaren mee te maken krijgen.
  11. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    Sinds een medewerkster van het consultatiebureau ooit tegen mij zei "baat het niet dan schaadt het niet" ben ik wat kritischer geworden met vaccinatieprogramma"s
    Ook het idee dat er een industrie draaiende mee gehouden word doet mij wantrouwen welk doel er nu daadwerkelijk mee behaald dient te worden nl het voorkomen van BMHK of het verdienen van geld.
  12. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Nicole1969
    Natuurlijk wel, maar er zijn zoveel soorten varianten en dit middel werkt lang niet tegen allen. Ik ben niet overtuigd dat dit middel, Het middel tegen baarmoederhalskanker is. En wie weet waar deze meisjes over x-aantal jaren mee te maken krijgen.


    Als je kijkt naar de impact van het vaccin in Australi? dan zie je hoeveel leed er voorkomen wordt bij jongens ?n meisjes doordat ze geen viruslast met zich meedragen - sommigen nu mannen en vrouwen met kinderen.

    Vaccin is nu langer dan tien jaar gebruikt. Hoe lang is lang genoeg?
Terug naar de lijst