Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter

Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Marnel zelf op 10 september 2016 om 17:54:04

Terug naar de lijst
  1. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    ik heb ook wel eens gedacht ... ik laat het allemaal doorgaan.

    en als ik dan gewonnen heb, dan zeg ik: laat maar zo ...
    ik wil het niet eens meer.

    Maar dat is helemaal niet uit te leggen verder :D

    Ik wil inderdaad gewoon rust nu.
  2. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef SFR


    Wat heeft dat er nou mee.te.maken?

    ach, er zijn nog steeds mensen die als ze mijn naam zien haatgevoelens krijgen.
  3. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    ach, er zijn nog steeds mensen die als ze mijn naam zien haatgevoelens krijgen.


    Ik haat jou niet Ed.
    Ik had zelf niet zo gedacht dat buren dan als je de strijdbijl gaat begraven ze een nieuwe strijd zouden gaan kiezen.
    Ik denk zo niet.
  4. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef EDDEPED
    als ik je buur zou zijn zou ik het zien als een overwinning en motivatie om door te gaan.


    Als ik de buurvrouw zou zijn, zou ik juist eerder samen naar een oplossing willen kijken. Helemaal nu de eerste stap door een ander gedaan was.


    Goed gedaan, Marnel. Wat de uitkomst ook moge zijn, je hebt zeker de eer aan jezelf gehouden. Smile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Colly


    Als ik de buurvrouw zou zijn, zou ik juist eerder samen naar een oplossing willen kijken. Helemaal nu de eerste stap door een ander gedaan was.

    (..)Smile


    Eh, daar is zeven jaar lang toch de tijd voor geweest?

    Ik kan mij de gedachtegang van Ed wel voorstellen. Met een buurman die bij de gemeentelijke handhaving werkt zou ik ook oppassen om de veranderingen niet volgens de regels te doen.. je wordt zo een oor aangenaaid denk ik dan.
  6. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef SFR


    Eh, daar is zeven jaar lang toch de tijd voor geweest?

    Ik kan mij de gedachtegang van Ed wel voorstellen. Met een buurman die bij de gemeentelijke handhaving werkt zou ik ook oppassen om de veranderingen niet volgens de regels te doen.. je wordt zo een oor aangenaaid denk ik dan.



    Maar het is niet 7 jaar lang zo grimmig geweest. Soms wordt een situatie ineens erger, en wil geen van beide kanten toegeven. Op het moment dat de ene kant dan wel groot genoeg is om dat te doen, kan het voor de andere partij een mogelijkheid vormen om zich zonder gezichtsverlies ook van de goede kant te laten zien.
  7. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Colly


    Als ik de buurvrouw zou zijn, zou ik juist eerder samen naar een oplossing willen kijken.. Smile

    zouden ze dat dan al niet eerder gedaan hebben i,p,v zo rigoureus met planken dichttimmeren? Dat was toch een gevalletje "het recht in eigen hand nemen" zijn mensen die dat doen redelijk en voor rede vatbaar?
  8. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    zouden ze dat dan al niet eerder gedaan hebben i,p,v zo rigoureus met planken dichttimmeren? Dat was toch een gevalletje "het recht in eigen hand nemen" zijn mensen die dat doen redelijk en voor rede vatbaar?


    Yep, die zijn moeilijk voor rede vatbaar. Dus als je daar met gesprekken wilt uitkomen (reden) dan lukt dat niet.
    Maar...juist als je de wind uit de zeilen neemt zoals Colly zegt kunnen ze wel die ontspanning voelen doordat de ander groot is en mee buigen met de contra agressie die de ander ten tonele brengt.....

    Dit is ook hoe ik denk.
    Compliment dat je zo groot kunt zijn Marnel!
  9. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    zouden ze dat dan al niet eerder gedaan hebben i,p,v zo rigoureus met planken dichttimmeren? Dat was toch een gevalletje "het recht in eigen hand nemen" zijn mensen die dat doen redelijk en voor rede vatbaar?



    Jawel, ik snap je ook wel.

    Maar... stel dat je iets hebt laten escaleren en je weet niet hoe je het zonder gezichtsverlies weer ongedaan kan krijgen. Dan kan zo'n brief toch juist de perfecte gelegenheid vormen om te zeggen "nou, okee, dank je voor je brief, ik schrok inderdaad van het lawaai van je kliko, maar ik snap ook dat je dat vieze ding niet door je huis heen wilt, misschien kunnen we de planken weghalen en samen naar een oplossing kijken"? Marnel heeft m.i. de weg naar een gesprek met de brief heropend. Tenminste, die kans is wel groter geworden, denk ik.
  10. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Colly



    Jawel, ik snap je ook wel.

    Maar... stel dat je iets hebt laten escaleren en je weet niet hoe je het zonder gezichtsverlies weer ongedaan kan krijgen. Dan kan zo'n brief toch juist de perfecte gelegenheid vormen om te zeggen "nou, okee, dank je voor je brief, ik schrok inderdaad van het lawaai van je kliko, maar ik snap ook dat je dat vieze ding niet door je huis heen wilt, misschien kunnen we de planken weghalen en samen naar een oplossing kijken"? Marnel heeft m.i. de weg naar een gesprek met de brief heropend. Tenminste, die kans is wel groter geworden, denk ik.

    je gaat nu uit van je eigen denken en denkt dat anderen mensen dan ook zo denken.
    Zou jij een conflict als deze oplossen door de boel dicht te timmeren? ik denk van niet, daarom denken deze mensen ook niet zoals jij.
  11. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    je gaat nu uit van je eigen denken en denkt dat anderen mensen dan ook zo denken.
    Zou jij een conflict als deze oplossen door de boel dicht te timmeren? ik denk van niet, daarom denken deze mensen ook niet zoals jij.


    Daar heb je wel een punt. Nou ja, we wachten het bericht van Marnel af. Misschien betreft het wel een boze dichttimmerende buurman en een gematigde buurvrouw, of andersom.
  12. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Marnel


    En snap wel dat het onbegrijpelijk is verder voor velen.
    Ook voor hen waarschijnlijk ... na al dit gedoe.


    Een kat in het nauw maakt rare sprongen dus
Terug naar de lijst