Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter

Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Marnel zelf op 10 september 2016 om 17:54:04

Terug naar de lijst
  1. Dartelin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dartelin
    Holy shit wat een verhaal, hier ongeveer hetzelfde maar dan met 15 stinkende kliko's voor mijn deur iedere week in de brandgang grenzend aan mijn slaapkamer, WVB wilde er niets aan doen, uiteindelijk naar de Wethouder geschreven, die kwam kijken en eindelijk na 3 jaren kreeg ik gelijk en werden de kliko's verplaatst.
    Maar de buren die hier al 28 jaar woonden maakten mij het leven behoorlijk zuur, bedreigde mij, slopen ruitenwissers van mijn auto, gooiden afval in mijn tuin, probeerde mij omver te rijden met hun auto, echt wat een nare rare mensen, alleen maar omdat de 10 meter verder moesten met hun kliko.
    Plaatje
  2. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja, zo voel ik mij ook af en toe met mijn kliko :achja: Wat een zeiksnor ben ik om te klagen dat mijn kliko nu door de huiskamer moet.

    Op de bank in slaap gevallen en om 4 uur 's nachts zeer lawaaierig de kliko buitengezet en mijn voordeur knalhard dichtgeslagen naast hun slaapkamer. Echt heel hard Smile

    Dit had ik al in mijn kop, achteraf weet ik ook dat 1 buurman bij de Handhaving van de gemeente werkt. Ik zie hem vaak rondrijden in zo'n busje. En dan zo tekeer gaan tegen mijn zoon ... Dus ik kan het niet opbrengen om rustig te blijven soms. Maar ga dit niet weer doen zo. Voel mij er niet prettig bij :haar: Volgende keer iets beschaafder, maar ook dat ze er wel even wakker van worden.

    Ik vind jouw verhaal eigenlijk heftiger, Dartelin
  3. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Maarrr ... ik doe altijd weer iets wat men niet verwacht. Namelijk ... :D

    Ik heb een brief geschreven aan de buurtjes en in hun bus gegooid. Met excuses voor het veel te hard dichtslaan van de deur afgelopen week, maar dat het geen doen is om met een zware kliko door de woonkamer te gaan, dat ik er even flink de pest in had en de deur zo hard had dichtgeslagen dat zelfs zoon rechtop in zijn bed zat en dacht dat er een bom ontploft was. En dat ik zo niet met mijn buren om wil gaan en er zelf ook niet blijer van word.

    Dat het gierend uit de hand is gelopen allemaal en dat ik liever duidelijkheid wil en het niet meer ga afwachten. Ik weet het antwoord van de wbv toch al ... de dame waar ik een klacht over ingediend heb zal gewoon voet bij stuk houden.
    En zeker na die klacht. Ik ben maar een huurder, niet belangrijk verder ...
    En dan een juridische procedure over een pad dat voor mij toch al niet voldoet omdat er amper een kruiwagen door kan. Deze alinea staat trouwens niet in de brief aan hun.

    Maar wel dat ik nooit had moeten aankaarten of de schutting iets breder kon, vanwege een nieuwe schuur van de buren en die ruimte er ook is. Maar dat het hele achterom eigenlijk niet van mij is.
    En dat dit mij vanaf het begin al duidelijk is gemaakt, terwijl ik wel een achterom had en niet beter wist. Zij hebben dat achterom aangelegd en ik mocht er net langslopen.
    Het was niet voor mij bedoeld, maar om nieuwsgierige mensen te weren die het huis wilden bekijken toen het leeg stond voordat ik er kwam.

    Dan maar liever helemaal niet. Ik woon hier met plezier en wil dat graag zo houden. Zelfs dat ik niet echt een hekel aan hun heb omdat ze met eerder dingetjes wel soepel waren.
    Een week dat ik weg was en zoon hier uitgebreid aan het feesten was. Vooraf gewaarschuwd dat het wat lawaaierig kon worden en dat ze in moesten grijpen als het te erg werd.
    Hebben ze niet gedaan omdat ze het mee vonden vallen. Volgens mij viel het niet echt mee, als ik die verhalen achteraf hoorde. :scheel:

    Dus ... ik mij erbij heb neergelegd dat het niet mijn achterom is en een andere oplossing ga zoeken die de wbv en zijzelf al hadden aangedragen. Namelijk een zij-ingang maken bij mijn eigen tuin.
    En dat ik hun territorium verder met rust laat en er zo min mogelijk nog zal komen. Afijn, de brief is aardiger eigenlijk dan het hier staat.

    Er staat wel in dat ze dat achterom beter niet hadden kunnen maken, want ze hebben het zelf aangelegd voor mijn komst. Maar als je tig keer per jaar hoort dat het van hun is dan is het ook van hen.
    Liever duidelijkheid en klaar. In de ergste ruzie met buuf eindigde ze met ...
    "verder even goede buren, want jij bent wel een goede buur verder"

    Daarmee heb ik ook afgesloten. "Verder even goede buren"

    Ik voelde mij altijd al heel erg umheimisch daar achter mijn tuin. Een sfeer die niet mijn sfeer is met al die schuttingen en vijandige art. zoveel bordjes met Verboden Toegang en die parkeermeters.
    Afgelopen week vaak gedacht ... eigenlijk ben ik blij dat het dicht zit. Waarom doe ik dit ... waarom ga ik hier tegenin. Dit geeft rust zo.
    De brief van de woningbouw wacht ik af, maar weet al lang wat daar in staat. Geen juridische procedures meer en een hoop gezeik. Het is niet goed geregeld en ik had het waarschijnlijk gewonnen.
    maar dan? Met argusorgen worden bekeken als ik daar gebruik van maak, met kano en met alles. Zodra ik daar was, kwam buurman toevallig ook even in zijn schuur kijken.

    Dus nu heb ik de eer maar aan mijzelf gehouden. En heb het idee dat ik het nu zelf heb bepaald. Hoe krom ook, maar dat ben ik nu eenmaal een beetje.
    Niemand schrijft mij de les voor. Ik doe het dan uiteindelijk zelf maar. Zij hebben gewonnen en klaar. Het is het mij allemaal niet waard.

    en nu snoeien en knalhard werken, want er moet een boom weg en allerlei struiken verplaatst. Een mega-klus, maar niet onmogelijk.
    Het schijnt volgens een buur verderop exact het pad te zijn wat er heel vroeger dan nog wel was.
    Dus dan hou ik mij ook aan de historie. Het gewoonterecht ...

    Ik had nooit gedacht als ik naar de Rijdende Rechter keek dat ik ook in zo'n situatie kon belanden. Maar ja hoor ... het kan dus.
    Smile
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik zou maar eerst even een kapvergunning aanvragen bij de gemeente....
  5. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    als ik je buur zou zijn zou ik het zien als een overwinning en motivatie om door te gaan.
  6. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Het is mijn eigen vruchtboompje en staat "op mijn grond" :D
    Een abrikoos. Die gaat er echt aan.

    Maar goed, de vogels hebben er nog van gesmuld afgelopen zomer.

    Verder beheer ik die groenstrook buiten mijn tuin. Groenadoptie, dus hou het zo groen mogelijk
    Plaatje
  7. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef EDDEPED
    als ik je buur zou zijn zou ik het zien als een overwinning en motivatie om door te gaan.


    Wat een leuke innemende persoonlijkheid heb jij dan.... Smile
  8. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Wat een leuke innemende persoonlijkheid heb jij dan.... Smile

    nee ik verplaats mij in die buren
  9. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef EDDEPED
    als ik je buur zou zijn zou ik het zien als een overwinning en motivatie om door te gaan.

    ze hebben al gewonnen hoor

    Maar ik heb de afweging gemaakt wat ik er zelf mee zou winnen ...
    Ruzie, vijandige sfeer en uiteindelijk wordt mijn zijpad beter.

    Zie ik hen zo min mogelijk nog. Ik ben er klaar mee.
    En snap wel dat het onbegrijpelijk is verder voor velen.
    Ook voor hen waarschijnlijk ... na al dit gedoe.
    Maar daarom juist hou ik ermee op. Want er komt nog meer gedoe van anders.
  10. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Knap om zo afstand te nemen van de situatie en deze beslissing te lezen.
    Was erg benieuwd waar het hele verhaal heen zou gaan...

    Deze had ik niet bedacht en is waarschijnlijk het meest wijs en geeft je de meeste rust all in all.... Huis is wel de plek waar je je verder goed moet voelen.
  11. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Marnel


    Maar daarom juist hou ik ermee op.

    ik zou die brief daarom dan ook niet geschreven hebben. als ik de foto"s zie van het dichttimmeren dan zie ik strijdbare mensen voor mij die niet voor rede vatbaar zijn en vinden dat ze recht hebben... en dat recht ook nemen en daar ver voor gaan en daar ver voor door blijven gaan. die brief is dan weer olie op hun vuur, motivatie om door te gaan want jij bepaalt niet wanneer het stopt maar zij (ik denk even voor hun hoor)
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Wat een leuke innemende persoonlijkheid heb jij dan.... Smile


    Wat heeft dat er nou mee.te.maken?
Terug naar de lijst