Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Marnel zelf op 10 september 2016 om 17:54:04

Terug naar de lijst
  1. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Colly



    Jawel, ik snap je ook wel.

    Maar... stel dat je iets hebt laten escaleren en je weet niet hoe je het zonder gezichtsverlies weer ongedaan kan krijgen. Dan kan zo'n brief toch juist de perfecte gelegenheid vormen om te zeggen "nou, okee, dank je voor je brief, ik schrok inderdaad van het lawaai van je kliko, maar ik snap ook dat je dat vieze ding niet door je huis heen wilt, misschien kunnen we de planken weghalen en samen naar een oplossing kijken"? Marnel heeft m.i. de weg naar een gesprek met de brief heropend. Tenminste, die kans is wel groter geworden, denk ik.


    Nee, dat denk ik niet ... want heb de deur dichtgegooid nu. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik mij daar sowieso al niet welkom voelde aldoor.
    Zelfs met de parkeerplaatsen ... die zijn ook van hun lijkt het wel :haar: Ik wil echt geen achterom daar meer :haar:

    Ben al druk bezig en waar de buufjes toekijken hoe hun mannen de klussen doen, heb ik zelf een mega boom omgehaald.
    Ben er aan gaan hangen om hem om te krijgen. Weer een nieuwe uitdaging, maar totaal niet met agressie.
    Die boom werd te groot ook, ontnam mij de zon teveel in de tuin. Dus ik ben positief aan de slag nu :D

    Het enige waar ik op hoop en ook wel verwacht is dat ze zich een ietsje schuldig voelen. Al is het maar IETS ...

    Maar ik ben zelf ook een felle en heb er ook wel een beetje schuld aan. Het stoom kwam mij uit de oren dat ik bij gewoon een vraag ... zo'n agressie over mij heen kreeg.
    JIJ mag BLiJ zijn dat je over ONS ERF heen mag lopen. Het gesprek begon ik echt rustig en vriendelijk. Maar het is ook stom. Want ik wist immers hoe gevoelig dat ERF (?) voor hen ligt.

    En tja ... toen ben ik ook los gegaan. Na 7 jaar ... Terwijl ik vanaf dag 1 hier al hooglopende ruzie had kunnen hebben met de buurtjes.
    maar dat wil je niet als je net ergens bent gaan wonen. Eigenlijk wil ik het sowieso niet, ruzie met buren.

    Dus dan haal je bakzeil in hun ogen misschien. Prima. Maar toch ... heb ik een leuke brief geschreven. Er staat precies in hoe ik er over denk.
    Maar ook dat ik er beter nooit over had kunnen beginnen. Ik denk dat wij elkaar uiteindelijk wel weer groeten.
    En als er brand uitbreekt bij hen ga ik ze heus ook redden. Zij mij ook wel denk ik.

    Er ligt hier een half bos in mijn tuin en ik ga weer verder. Ik heb "hogere" connecties bij de gemeente dan de Handhaving hoor.
    Maar ik maak er geen gebruik van verder. Zij wonen hier niet en ik wel. Ik wil niet in oorlog met mijn buren wonen.

    Het komt nooit echt meer goed natuurlijk, maar als het maar te doen is. Het was tot dusver te doen ...
    Maar iets minder contact en confrontatie met hen wil ik wel heel graag. Dus het achterom vervalt definitief.
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Een boom in de eigen tuin kappen. Mag dat wel?
    >>LINK<<
  3. LeonieCH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LeonieCH
    Ik volg je draadje..
    Ik ken je niet, maar hoe je hier mee omgaat...
    Respect...Smile
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Die-ene


    Een kat in het nauw maakt rare sprongen dus


    Ja, ik zat in het nauw en woon hier alleen met zoon.
    Ik heb wel laten zien dat ik niet bang voor ze was.

    Maar ik zat wel in het nauw met alles.
    Heel vervelend zo.

    Dus dat ook he? Als je dat graag wilt horen.
    Je hebt gelijk. Op de lange duur kon ik dit niet meer aan denk ik.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Knap Marnel, dat je kiest voor rust en niet voor strijd> Of ze zich ook een beetje schuldig gaan voelen betwijfel ik, waarschijnlijk vinden ze dat zij helemaal juist handelen. Ik "herken" zulke buren wel een beetje, ooit hadden we een gedeelde opgang met de buren.

    Heel veel sterkte
  6. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef LeonieCH
    Ik volg je draadje..
    Ik ken je niet, maar hoe je hier mee omgaat...
    Respect...Smile


    Het is anders wel aardig een anti-climax zo
    maar toch maar beter ...

    Hoop dat ik ook een beetje respect afdwing bij de buurtjes.
    Verder kom ik niet met ze ;-)
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Knap Marnel, dat je kiest voor rust en niet voor strijd> Of ze zich ook een beetje schuldig gaan voelen betwijfel ik, waarschijnlijk vinden ze dat zij helemaal juist handelen. Ik "herken" zulke buren wel een beetje, ooit hadden we een gedeelde opgang met de buren.

    Heel veel sterkte


    Misschien heb je gelijk. Nou ja, laat ik dat dan maar zelf denken.
  8. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Wow, Marnel, ik begrijp je helemaal. Zo'n move heb ik ook ooit gemaakt hier bij overburen. En we zijn sindsdien weer on speaking terms.
    Respect, dame!! Smile

    En voor degenen die er wat moeite mee hebben: Marnel heeft de buren de wapens uit handen geslagen. Of eigenlijk is dat niet de goede uitdrukking. Ze is uit de strijd gestapt. Dan valt er voor een ander ook niets meer te strijden.
  9. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Dion
    Een boom in de eigen tuin kappen. Mag dat wel?
    >>LINK<<


    Smile

    Ja, dat mag bij deze. Is echt geen reus van een boom hoor.
    Wel groot om alleen weg te halen en zelf geplant ooit.

    Ik vind dit trouwens wel de meest irritante reactie Smile
    Dus ik ga weer verder met kappen.

    Men houdt hier van schuttingen en niet van groen.
    Oh ja, groene schuttingen dan weer wel.

    Dus er zal niemand zijn die hier moeilijk over gaat doen in deze streek.
    3 sep '16 - 12:54:12 / 3 sep '16 - 13:11:36
  10. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Marnel


    Ja, ik zat in het nauw en woon hier alleen met zoon.
    Ik heb wel laten zien dat ik niet bang voor ze was.

    Maar ik zat wel in het nauw met alles.
    Heel vervelend zo.

    Dus dat ook he? Als je dat graag wilt horen.
    Je hebt gelijk. Op de lange duur kon ik dit niet meer aan denk ik.


    Je doet wat je op dat moment het beste lijkt en soms bewust niet.
    Prima toch.
  11. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Marnel


    Dus er zal niemand zijn die hier moeilijk over gaat doen in deze streek.

    Misschien wel om te pesten.
  12. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Als Marnel's boom niet voorkomt op de lijst van bijzondere bomen in haar woonplaats mag ze gewoon kappen.
Terug naar de lijst