Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter

Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Marnel zelf op 10 september 2016 om 17:54:04

Terug naar de lijst
  1. freddy
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van freddy
    >>LINK<<



    Hoi Marnel,
    heb je hier iets aan ?
    recht van overpad enzo.....
  2. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Er zijn een hoop wetten, dat had ik al gezien

    Vandaag is er een aangetekende brief en ook mail gegaan naar de WBV dat ik geen mondelinge of telefonische mededelingen meer wil over deze kwestie maar alles op schrift :haar:

    Tot zover speel ik mijn eigen advocaatje nog even, maar morgen heb ik de beschikking over een aantal juristen voor advies.

    Ik heb in de brief ook een klacht staan over onzorgvuldig handelen van 1 van hun medewerkers. Van de afd. Klachten kreeg ik hier al een bevestiging van terug :D

    Laat mij maar schuiven. Ik ga door.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ziet er naargeestig uit. Marnel.
    Sterkte met de strijd.
    Volgens mij zijn er intussen van de Rijdende Rechter wel voldoende uitspraken over dit soort 'wederzijds gebruik' van grond.

    Naar mijn weten moeten beide partijen instemmen met de komst van de Rijdende Rechter.. Dat wordt dan een zware dobber.

    Je buren wonen dus ook al 7 jaar naast jou?

    Wat is dan de eigenlijke reden dat er nu door hen actie wordt ondernomen. Wat zou daarachter kunnen zitten?
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Eerste bericht even goed lezen, SRV

    Alles staat hier al en ik ga het niet aldoor herhalen.

    Het gaat nu om de afloop, niet meer om het begin.
  5. Het kunnen ook gewoon pietluttige buren zijn die je ook vaak bij de rijdende rechter ziet voorbij komen.
    Dat soort buren lijkt niets anders te doen te hebben dan vanachter de geraniums hun buren in de gaten te houden.
    Ik denk dat je de eerste goede stappen nu gezet hebt.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Goed bezig!
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Marnel
    [B]Eerste bericht even goed lezen, SRV

    Alles staat hier al en ik ga het niet aldoor herhalen.

    (..)/B]


    Heb ik gedaan.. 7 jaar 'gezeik' ?n nu pas timmeren zij het dicht.. Die beslissing komt toch ergens vandaan, zou je denken..

    Enfin, je hoeft het van mij niet te herhalen hoor.

    Ik zou er gewoon de kettingzaag inzetten en de boel weer gangbaar maken... Smile
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Er zijn een hoop wetten, dat had ik al gezien

    Vandaag is er een aangetekende brief en ook mail gegaan naar de WBV dat ik geen mondelinge of telefonische mededelingen meer wil over deze kwestie maar alles op schrift :haar:

    Tot zover speel ik mijn eigen advocaatje nog even, maar morgen heb ik de beschikking over een aantal juristen voor advies.

    Ik heb in de brief ook een klacht staan over onzorgvuldig handelen van 1 van hun medewerkers. Van de afd. Klachten kreeg ik hier al een bevestiging van terug :D

    Laat mij maar schuiven. Ik ga door.


    Je hebt al wat concrete stappen gezet. Ik hoop dat het wat oplevert. Enkele jaren geleden heb ik bij een andere kwestie met wbv uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld. D?t hadden ze niet verwacht en ineens ging alles in sneltreinvaart.
  9. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Gisteren toen ik naar mijn werk ging, omgelopen en de fiets uit mijn schuur gehaald. Staan ze daar allemaal weer, want koopbuur maakt een nieuwe tuinbrede schuur. Ik kijk ze even aan stuk voor stuk en niemand zegt wat, dus ik groet ook niet. Motorbuur komt er breeduit aanrijden om net zo breeduit zijn achterom in de rijden. Maar ja, daar had ik mijn fiets even geparkeerd. Tergend langzaam doe ik de deur van mijn schuur dicht. Buur staat te wachten met die brommert en ik kijk ook nog even waar ik het beste die sleutels op kan bergen in mijn tas. Nee, er weer uit en in een ander vakje. Zoiets. Ik kan ook treiteren.

    Uit mijn werk zit de hele handel daar weer. Buuf groet. Ikke niet. Vanmorgen groet een andere buur die in hetzelfde kamp zit. (Mogguh ... de rest stond er ook weer bij en keek er naar). Ik wijs naar mijn dichtgespijkerde achterom, steek mijn middelvinger op en fiets er langs. Wat is dit zeg? Ik ben geen jojo! Het is oorlog en dat blijft het even met mijn dichtgetimmerde achterom.

    Ik weet niet wat er is gebeurd dat ze opeens heel vriendelijk doen. Vermoed dat ze ook wel in de gaten hebben dat ze misschien toch niet zo sterk staan als gedacht.

    Don't mess with me! :D

    Maar soms denk ik ... Wat een rust, dat het is dichtgespijkerd. Het is altijd zo'n kliekje daar.
    Zo'n dit-is-van-ons-sfeertje dat ik er al nooit graag was.

    Maar ja, ik wil ze nog even laten voelen dat ze daar dus niet de baas zijn. Mijn vuilnisbak staat er ook nog voor hun huis.

    Vandaag kon ik een blik juristen opentrekken en hield mijn presentatie met situatieschets op het whiteboard en mijn verhaal. Ze zaten met open mond te kijken. En namen er alle tijd voor. Smile

    De stappen die ik heb gezet zijn uit het boekje.
    Daar was niets op aan te merken. Ik wacht rustig af waar de WBV mee komt, schriftelijk.

    En dat ik die dichttimmering laat staan is ook niet verkeerd. Het speelt mij alleen maar in de kaart, zo'n achterlijke en domme actie van de buren.

    Voor de zoveelste keer gehoord waarom ik geen juriste ben geworden :D

    Omdat ik die taaie wetboeken niet doorkom. Ik ben niet iemand van studie, meer van de praktijk.

    Nu al begint het mij te draaien bij al die wetjes die hierop van toepassing zijn. Dat is voor vakmensen.

    Dus ik doe even niks meer.

    Het kan ook best zijn dat ik dit verlies hoor. Maar lijkt me stug. Ze zeiden wel dat de WBV eigenaar van de grond is. Dus het alsnog naar hun hand kunnen zetten. Maar ik en mijn schuur is ook niet niks. Ik geef de WBV rustig de kans om hun visie te melden. Daarna kan ik pas weer verder.

    Ik voel me er rustig onder. Slaap goed, werk goed en het ergste is geweest. Het wordt een papieren gevecht ipv ordinaire scheldpartijen op straat.
    31 aug '16 - 13:48:14 / 31 aug '16 - 14:08:02
  10. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Marnel
    ...

    Don't mess with me! :D

    ...


    Smile
  11. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Lekker bezig M'nel! Smile
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Goed gedaanSmile
Terug naar de lijst