Ervaring priv? auto leasen

Ervaring priv? auto leasen 

Onderwerp van mamavan2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef SFR


    Eh, nadat de lening is afbetaald, toch?
    Tot die tijd is de auto zeer waarschijnlijk het onderpand bij de lening.

    Nee, lening bij de bank is de auto direct van jou. Financial lease is de auto vaak wel onderpand.
  2. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Fons69


    Je hebt gewoon niet dat gedoe van bezit.
    Alles in ??n prijs. Dus afschrijving, wegenbelasting, onderhoud, banden etc.
    Enkel tanken en rijden.

    Kost meer dan het bezitten van een auto, maar het is stukken makkelijker.

    Wow, beetje communistische gedachte is het wel maar ieder zijn ding natuurlijk.

    Je kunt natuurlijk ook alles op automatische afschrijving doen dan merk je er ook niets van.
  3. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Wow, beetje communistische gedachte is het wel maar ieder zijn ding natuurlijk.

    Je kunt natuurlijk ook alles op automatische afschrijving doen dan merk je er ook niets van.


    Wat precies communisme hiermee te maken heeft... geen idee.
    Maar gezien de populariteit van het all-in-one concept, zou je dus haast gaan denken dat we in een communistische heilstaat leven?
  4. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Fons69


    Wat precies communisme hiermee te maken heeft... geen idee.
    Maar gezien de populariteit van het all-in-one concept, zou je dus haast gaan denken dat we in een communistische heilstaat leven?

    Ik ken wel een populair all-you-eat conceptSmile

    Ik denk dat het wel meevalt met de populariteit van het concept als je het bekijkt op de schaal van autoverkopen.
  5. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Ik ken wel een populair all-you-eat conceptSmile

    Ik denk dat het wel meevalt met de populariteit van het concept als je het bekijkt op de schaal van autoverkopen.



    Ik bedoel ook all-in-one concept voor meerdere dingen.
    Geen apart tv+mobiel+internet. Maar alles in 1.
    En ook bijvoorbeeld met complete pakketten van verzekeringen.
  6. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Ik bedoel ook all-in-one concept voor meerdere dingen.
    Geen apart tv+mobiel+internet. Maar alles in 1.
    En ook bijvoorbeeld met complete pakketten van verzekeringen.

    Ik denk dat all-in-one pakketten voor televisie, verzekeringen etc. meer voor het gemak is dan voor de lagere prijs terwijl die private leasebakjes echt worden aangeboden als zijnde goedkoop. En dat zijn ze eigenlijk niet omdat door de lage kilometrage de restwaarde relatief hoog is.
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Ik bedoel ook all-in-one concept voor meerdere dingen.
    Geen apart tv+mobiel+internet. Maar alles in 1.
    En ook bijvoorbeeld met complete pakketten van verzekeringen.


    Ik was toevallig van de week bij een lezing van architect Rau die erg ver is in dat soort dingen.
    >>LINK<<

    Zo had hij het bv over Schiphol. De verlichting op Schiphol is geen eigendom van Schiphol, maar wordt gehuurd van een lichtbedrijf (ik dacht Philips).
    Schiphol betaalt een vast bedrag aan Philips voor verlichting (niet voor lampen dus, want die blijven eigendom van Philips) en Philips zorgt er dan voor als lampen vervangen moeten worden. Heeft Schiphol geen omkijken meer naar.

    Ander voorbeeld: Bij een woningco-operatie kopen de huurders geen wasmachines, maar wasbeurten. De leverancier van de wasbeurten zorgt dan dat er overal wasmachines geplaatst worden en draagt zelf zorg voor reparatie van kapotte onderdelen en vervanging.
    Omdat de leverancier gebaat is bij zo weinig mogelijk reparatie/vervanging worden er de meest duurzame en energiezuinige wasmachines geplaatst, veel beter dan de meeste consumenten wasmachines.

    Hij gaf als voorbeeld: Als je op vliegreis wilt, koop je zelf ook geen vliegtuig, maar boek je een vliegreis. Dat principe is volgens hem op veel meer consumenten producten van toepassing.
    Misschien kun je in de toekomst via Internet een autoritje kopen en wordt er dan een auto voorgereden, waarmee je weg kunt. Staat de auto ook niet meer nodeloos de halve tijd in de garage.
    Bezit van goederen wordt steeds meer vervangen door inkoop van diensten, als je hem moet geloven.
  8. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef Dion



    Bezit van goederen wordt steeds meer vervangen door inkoop van diensten, als je hem moet geloven.



    Klopt.
    Hier op het werk wordt de kantine en alle koffie-automaten ook extern beheerd.
    Is gewoon de toekomst.
  9. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    je kunt tegenwoordig zelfs een kerstboom huren Smile
  10. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef elly69
    je kunt tegenwoordig zelfs een kerstboom huren Smile



    Kun je daar dan ook een leuk gezelschap bij huren om de kerstdagen mee door te komen?
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Klopt.
    Hier op het werk wordt de kantine en alle koffie-automaten ook extern beheerd.
    Is gewoon de toekomst.


    Ik beheer alle multi-functional devices (printer/kopieerapparaat) bij een groot bedrijf die deze dienst inhuurt bij mijn werkgever. Moet zeggen dat ik het wel een leuke functie vindt, want ik ben nu niet alleen maar storingen aan het oplossen, maar veel meer bezig met interactie met de klant/service desk van die klant. Mijn werk is veel gevarieerder geworden, alhoewel ik het meeste tijd kwijt ben met toners vervangen. Bij sommige klanten doen we zelfs het papier bijvullen. Gelukkig hoeft dat hier niet, want bij sommige apparaten duurt het wel een half uur voordat je uberhaupt bij het apparaat bent (omkleden, rijden, lopen naar plaats waar apparaat staat).

    Klopt dat er meer diensten ingekocht worden en niet meer enkel de apparatuur. Maar het bedrijf moet wel groot genoeg zijn om dat rendabel te maken.
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Fons69
    Klopt.
    Hier op het werk wordt de kantine en alle koffie-automaten ook extern beheerd.
    Is gewoon de toekomst.
    Er is een naam voor waar ik even niet op kom maar het komt er op neer dat je een dienst afneemt en niet meer een apparaat.

    Zo kan de vraag zijn, "Lever mij licht' en niet "Ik wil lampen". Licht is veel omvattender, je hebt lampen nodig, armaturen, misschien daglicht, meer ramen, elektriciteit, kabels van stroom naar eindpunt, stroomleverancier, iemand die bolletjes komt wisselen. Dat is natuurlijk met een leaseauto ook het geval. Je zegt, "Ik wil rijden" en zij regelen dat allemaal voor je, behalve dan een chauffeur of rijbewijs". Als je maar betaald.
Terug naar de lijst