Ervaring priv? auto leasen

Ervaring priv? auto leasen 

Onderwerp van mamavan2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Kun je daar dan ook een leuk gezelschap bij huren om de kerstdagen mee door te komen?


    Haha als je genoeg betaald komt ieder gezelschap ter wereld je vermaken.
    Ik weet niet of ik een kerstboom wil, denk ieder jaar nee, maar 2 dagen voor kerst ga ik toch voor de bijl Smile.

    O maar dit gaat eigenlijk over auto s geloof ik
  2. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef elly69


    Haha als je genoeg betaald komt ieder gezelschap ter wereld je vermaken.
    Ik weet niet of ik een kerstboom wil, denk ieder jaar nee, maar 2 dagen voor kerst ga ik toch voor de bijl Smile.

    O maar dit gaat eigenlijk over auto s geloof ik



    Ik haal de boom met de auto..
    Dus de cirkel is weer rond
  3. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    wel met de leaseauto dan Smile
  4. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef elly69
    wel met de leaseauto dan Smile



    Tuurlijk. die mag lekker vuil worden en vol met naalden!!
  5. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    zo schattig Smile
    Plaatje
  6. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    Ik lees even niet en ineens gaat het over kerstbomen met de leaseauto😃
    Hier wel een kerstboom hoor en met goed gezelschap van mijn kinderen.

    Over de auto ben ik nog niet 100% uit. Maar wel ver. Geen lease en geen lening. Of ik laat hem repareren, duur maar voor dat geld heb ik geen andere of ik ruil hem snel in en kijk wat ik bij kan leggen....dan geen nieuwe.
  7. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef mamavan2
    Ik lees even niet en ineens gaat het over kerstbomen met de leaseauto😃
    Hier wel een kerstboom hoor en met goed gezelschap van mijn kinderen.

    Over de auto ben ik nog niet 100% uit. Maar wel ver. Geen lease en geen lening. Of ik laat hem repareren, duur maar voor dat geld heb ik geen andere of ik ruil hem snel in en kijk wat ik bij kan leggen....dan geen nieuwe.



    We hoorden al zo lang niets meer van je, dus dwaalden we even af..

    Maar in ieder geval succes met je keuze!
  8. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef Fons69



    We hoorden al zo lang niets meer van je, dus dwaalden we even af..

    Maar in ieder geval succes met je keuze!


    Wel gezelliger onderwerp...kerst ipv auto's

    Dank je....ff afwachten nog.
  9. MarjanSc
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van MarjanSc
    quote:
    Dit schreef mamavan2
    Ik lees even niet en ineens gaat het over kerstbomen met de leaseauto😃
    Hier wel een kerstboom hoor en met goed gezelschap van mijn kinderen.

    Over de auto ben ik nog niet 100% uit. Maar wel ver. Geen lease en geen lening. Of ik laat hem repareren, duur maar voor dat geld heb ik geen andere of ik ruil hem snel in en kijk wat ik bij kan leggen....dan geen nieuwe.



    Hier ook twijfel.
    Ik rij in mijn nieuwe functie 2000 km per maand, heb nu 84.000 op de teller staan maar ben bang op deze manier de komende tijd heel veel kosten te gaan krijgen. Ik krijg wel benzinegeld, daar kan ik het verbuik en een deel van het onderhoud van betalen maar niks aan de afschrijving.
    Over 2 jaar is mijn auto dan misschien helemaal op en heb ik niks meer.
    Dan nu maar verkopen ? Leuk reservecentje over en gaan leasen???
    De voordelen kan ik overal vinden, de nadelen wordt wat lastiger.

    Marjan
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef MarjanSc



    Hier ook twijfel.
    Ik rij in mijn nieuwe functie 2000 km per maand, heb nu 84.000 op de teller staan maar ben bang op deze manier de komende tijd heel veel kosten te gaan krijgen. Ik krijg wel benzinegeld, daar kan ik het verbuik en een deel van het onderhoud van betalen maar niks aan de afschrijving.
    Over 2 jaar is mijn auto dan misschien helemaal op en heb ik niks meer.
    Dan nu maar verkopen ? Leuk reservecentje over en gaan leasen???
    De voordelen kan ik overal vinden, de nadelen wordt wat lastiger.

    Marjan


    25 duizend per jaar, totaal of komt daar nog priv? ritten bij?

    Tja, wat zijn extra kosten? Inderdaad, onderhoud zal wat meer zijn, want je rijd immers gewoon meer kilometers. Afhankelijk van auto is 84 duizend kilometer niet veel. Kan er nog wel 3x bij.. al een niet voor een dubbeltje op de eerste rang.

    Ik denk dat je in dit draadje wel de voor- ?n nadelen kan lezen omtrent private lease.

    Je kan altijd een offerte vragen voor een, pak' m beet, een Clio bij 30K per jaar. Denk dat je gauw genezen bent als je het maandtarief ziet.

    Als je kosten wilt sparen, overweeg dan een goede auto op LPG. Zeker als je dat in jouw woon-werkomgeving voordelig kan tanken, rijd je relatief goedkoop en milieuvriendelijk. Dacia heeft goede LPG motoren (1.6van Renault). Voor 12 mille kan je er 1 rijden, nieuw, en met wat bijbetalen ook een verlengde garantie tot, ik meen, 5 jaar.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dion


    Ik was toevallig van de week bij een lezing van architect Rau die erg ver is in dat soort dingen.
    >>LINK<<

    Zo had hij het bv over Schiphol. De verlichting op Schiphol is geen eigendom van Schiphol, maar wordt gehuurd van een lichtbedrijf (ik dacht Philips).
    Schiphol betaalt een vast bedrag aan Philips voor verlichting (niet voor lampen dus, want die blijven eigendom van Philips) en Philips zorgt er dan voor als lampen vervangen moeten worden. Heeft Schiphol geen omkijken meer naar.

    Ander voorbeeld: Bij een woningco-operatie kopen de huurders geen wasmachines, maar wasbeurten. De leverancier van de wasbeurten zorgt dan dat er overal wasmachines geplaatst worden en draagt zelf zorg voor reparatie van kapotte onderdelen en vervanging.
    Omdat de leverancier gebaat is bij zo weinig mogelijk reparatie/vervanging worden er de meest duurzame en energiezuinige wasmachines geplaatst, veel beter dan de meeste consumenten wasmachines.

    (..)


    Ja., mooie kerel is dat. Zit in dezelfde hoek als Jan Rotmans (>>LINK<<).

    Lopen die 'leen wasmachines' projecten nu een beetje?
    Op zich is de gedachte erachter wel nuttig. Oude (sociale) woningbouw duurzamer maken, zelfvoorzienender, zodat de energierekening omlaag kan. Dus isoleren, pv erop, en dan een superzuinige wasmachine in bruikleen.. voor ??n kant en klare pakketprijs.
    Alleen, ook hier gelden weer bepaalde nadelen van 'het niet meer in bezit hebben'. Ik bedoel, het zijn vooral huurhuizen die op die manier aangepakt worden. Wasmachine hoort dus bij het huis.
    Wil je verhuizen? Prima, je kan de huur per volgende maand opzeggen.. maar je zal toch ff een paar honderd euro moeten lappen voor een andere wasmachine in het nieuwe huis.. Want daar zal er vermoedelijk geen ??n staan.. tenzij er nu besloten wordt dat een wasmachine een vaste inventaris wordt van iedere huurwoning in NL..

    En tja, laat nu net de doelgroep voor dit soort projecten aan de wat magere kant van de inkomensladder staan.. een reservering van het uitgespaarde geld op de energierekening, ten bate van een eventuele nieuwe wasmachine, zie ik niet zo snel gebeuren.

    Mooie idee?n.. en leuk om eens ergens toe te passen bij de consument.. maar op grote schaal?
    Als je door bijvoorbeeld schoolgaande kinderen de eerst komende 10 jaar gebonden bent aan je huidige woonplek.. d?n kan het wel interessant zijn. Denk ik.
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik kwam onderstaande aanbieding nog tegen. Past goed bij de deeleconomie gedachte..Smile

    >>LINK<<



    18 maanden looptijd, dat is redelijk te overzien.
    Minimaal 2 dagen per maand de auto verhuren via SnappCar platform. (1e 2 dagen per maand is de opbrengst voor SnappCar > vermoedelijk de korting op het ? 99,00 tarief)

    Zoals ik de voorwaarden lees, geen onverwachte afkoopkosten (op 200 euro na dan)..

    Wel zal duidelijk moeten zijn hoe de verhuurresultaten beoordeelt worden.. Ik bedoel, aanbieden kan niet zo moeilijk zijn.. daadwerkelijk verhuurt krijgen wellicht wel..

    Check ook op de meer kilometerprijs.. 25 cent is bij 1000 extra kilometers al gauw 250 euo.. Stap je over op een 18 duizend km. bundel, dan is het de vraag wanneer de leasemaatschappij met die bundel gaat rekenen.. vanaf ingangsdatum contract (kan je dus bijlappen over de reeds verstreken maanden) of per wijzigingsdatum (heden).
    De kilometers tijdens verhuurdagen tellen mee bij je contractaantal.. dus als je zelf weinig rijdt maar wel succesvol verhuurt.. zou je zomaar aan een hogere bundel toe zijn..Smile

    Verschil in bundelprijs is wel aardig groot, naar mijn idee.. Lijkt erop dat die 99 euro ?cht passend is gemaakt en dat er verwacht wordt dat er wel wat bundeltjes aan kilometers verkocht gaat worden. Smile
    8 dec '16 - 10:31:40 / 8 dec '16 - 10:48:39
Terug naar de lijst