Ervaring priv? auto leasen

Ervaring priv? auto leasen 

Onderwerp van mamavan2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Fons69


    (..)
    Maar daar tegenover staat dat je dus verder helemaal geen omkijken hebt naar de auto.


    Qua reguliere onderhoudskosten niet nee.. maar verkijk je niet. Ben je 'een niet zo'n goede huisvader' voor je auto.. dan kunnen aanvullende kosten al snel op jouw bordje komen.

    Het begrip 'niet verzekerbare gebeurtenis' bijvoorbeeld.

    Of, een koppelingsplaat die vrij vlot versleten is.. Hoe kan dat? Gebruik, rijstijl??


    quote:
    Dit schreef Fons69

    Dit is een gemak voor de gebruiker, en gemak kost nu eenmaal geld.


    Yep, als je dat goed beseft ?n kan betalen, dan is dat mooi.
    Echter, als je juist al krap bij kas zit.. is het misschien wel net de molensteen om je nek voor de komende 4 jaar.. Smile
  2. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef MaNu
    Hou er wel rekening mee als je bijvoorbeeld private lease van ?295,- per maand doet en je wilt misschien een hypotheek afsluiten, je ongeveer ? 40.000,- minder krijgt. Daar is een stuk over op televisie geweest.


    Ja heb ik gelezen, dank je.
  3. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef SFR


    Verstandig. al 'kost' dat wat geld.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee. W?l heb ik een aantal jaar aan de andere kant van de tafel gewerkt. Kan je er dus wel iets over vertellen.

    Priv? lease kan een oplossing zijn als je de contractperiode kan overzien m.b.t. je eigen persoonlijke situatie. Dus, financi?le zekerheid, ga je niet opeens te veel kilometers rijden... want dat gaat extra geld kosten.. Het is een financi?le verplichting welke BKR geregistreerd wordt en dus van invloed kan zijn op andere financi?le producten die je in de toekomst misschien wilt aanschaffen.

    Naast looptijd / kilometrage.. kijk ook naar het gehanteerde eigen risico. Hoe hoger, hoe scherper het tarief.. maar ?lke schade groter dan een 2 euro muntstuk zal je moeten melden en afhankelijk van de kosten betaal je (deel van) het eigen risico. OOk een lekke band wordt door de eigenaar van de auto gezien als schade. Zit er een nagelnieuwe band op.. dan hoef je weinig bij te betalen want er is relatief weinig restprofiel verstreken.. Is de band bijna aan vervanging toe.. betaal je relatief het meest en hoeft er maar weinig vanuit het onderhoudspotje bijgestort te worden. Leuk voor de leasemij.

    Check ook even de diverse 'brancheconvenanten' op basis van hun voorwaarden en controleer of een aanbieder bij ??n van beide is aangesloten.

    Private lease kan een oplossing zijn.. maar misschien is een (kleiner) bedrag lenen voor een wat nieuwere auto een net zo verstandig idee. Dan heb je na afbetaling de auto nog in bezit. Bij lease niet. tenzij je de auto wilt overkopen.. ?n dat is een mooi verdienmoment voor de leasemij.. want dat zal, om fiscale redenen, altijd tegen de marktconforme prijs moeten.



    Dank voor al je info. Ik ga het morgen eens op mijn gemak lezen. Nu mijn bed in.
  4. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    Bij een nieuwe auto heb je mogelijk 4 jaar garantie. Dus kun je nauwkeurig uitrekenen wat je onderhoudskosten de eerste 4 jaar zullen zijn. Restwaarde is ook in te schatten. Als je al no claim hebt opgebouwd is een eigen verzekering waarschijnlijk goedkoper dan die van de lease maatschappij. Ook rekent de lease mij vaak best een hoge debetrente.

    De grootste kostenpost bij een wat oudere auto zijn de grote reparaties. Die heb je de eerste paar jaar bij een nieuwe auto niet. Kortom goed rekenen. Maar ik schat in dat een lease door de hoge overhead kosten per saldo duurder is.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef JWmartin
    De grootste kostenpost bij een wat oudere auto zijn de grote reparaties. Die heb je de eerste paar jaar bij een nieuwe auto niet. Kortom goed rekenen. Maar ik schat in dat een lease door de hoge overhead kosten per saldo duurder is.


    Een leasemaatschappij moet er zelf ook nog wat aan verdienen, dus dat lijkt wel aannemelijk.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef JWmartin
    Bij een nieuwe auto heb je mogelijk 4 jaar garantie. Dus kun je nauwkeurig uitrekenen wat je onderhoudskosten de eerste 4 jaar zullen zijn. Restwaarde is ook in te schatten. Als je al no claim hebt opgebouwd is een eigen verzekering waarschijnlijk goedkoper dan die van de lease maatschappij. Ook rekent de lease mij vaak best een hoge debetrente.

    De grootste kostenpost bij een wat oudere auto zijn de grote reparaties. Die heb je de eerste paar jaar bij een nieuwe auto niet. Kortom goed rekenen. Maar ik schat in dat een lease door de hoge overhead kosten per saldo duurder is.



    Sommige maatschappijen bieden je een instaptrede op basis van opgebouwde schadevrije jaren.

    Kostenpost bij een nieuwe, moderne, auto kan soms ook onverwacht groot zijn.. Moderne technieken zijn niet altijd zaligmakend.

    Het is ook een vrij simpel rekensommetje..

    stel 24 maanden x ? 250,00 = ? 6.000 wat je betaald om voor een beetje aangeklede A-segmenter 10.000 duizend kilometer per jaar te mogen rijden. Brandstof komt er dus nog bij.

    K?n je voor 6000 euro 2 jaar lang een eigen auto op de weg houden, m?t onderhoudsbudget etc. , zonder aanschafkosten -maar misschien een stukje aflossing en wat afschrijving. ?

    Ja, dat kan best. Met dan ook zo zijn beperkingen en risico's. maar ook vrijheid van het eigen bezit... geen kilometerbeperking ?n als er eens een winkelwagentje op het parkeerterrein tegen het portier staat.. niet leuk maar ook niet direct een ? consequentie. Smile
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn suzuki alto, 7 jaar oud alweer, moest zaterdag naarcde garage voor onderhoud. Incl pechhulp was ik ?275 kwijt. Verzekering en wegenbelasting bij elkaar maaktvdat mijn auto per maand excl belasting iets van ?100 kost. Ik reed heel veel priv?, nu is het een rondom huis autootje geworden, er staat bijna een ton op de teller.

    Kopen kan best voordeliger zijn denk ik. Verder heb ik er geen verstand van dus kan je dit ook overslaan.
  8. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ik zou simpelweg niet zo lang vast willen zitten aan hoge maandelijkse kosten geloof ik. Als je situatie veranderd, kun je daar dan nog op in spelen ?
    Of het goedkoper is geloof ik niet zo aangezien een garage ook hier aan wil verdienen.
  9. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Mijn broer werkt bij een van de grotere lease maatschappijen met private lease.
    De auto's zijn niet aan te slepen zo populair is het.

    Broer vertelde dat ze de wereld afstruinen naar overschotten bij dealers. En zo kochten ze enige tijd geleden even 1200 stuks peugot 106 ergens in europa.
    En daardoor kan het zo "goedkoop"omdat zij natuurlijk bij lange na niet de consumenten prijs betalen voor een auto.

    Reclame maken mag hier terecht niet. Maar als je wil weten waar deze betrouwbare broer werkt stuur je maar een PB
  10. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef JWmartin
    Bij een nieuwe auto heb je mogelijk 4 jaar garantie. Dus kun je nauwkeurig uitrekenen wat je onderhoudskosten de eerste 4 jaar zullen zijn. Restwaarde is ook in te schatten. Als je al no claim hebt opgebouwd is een eigen verzekering waarschijnlijk goedkoper dan die van de lease maatschappij. Ook rekent de lease mij vaak best een hoge debetrente.

    De grootste kostenpost bij een wat oudere auto zijn de grote reparaties. Die heb je de eerste paar jaar bij een nieuwe auto niet. Kortom goed rekenen. Maar ik schat in dat een lease door de hoge overhead kosten per saldo duurder is.


    Ja dat dus, als je een nieuwe koopt eerste jaren als het goed is geen grote kosten.
  11. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef scar
    Mijn suzuki alto, 7 jaar oud alweer, moest zaterdag naarcde garage voor onderhoud. Incl pechhulp was ik ?275 kwijt. Verzekering en wegenbelasting bij elkaar maaktvdat mijn auto per maand excl belasting iets van ?100 kost. Ik reed heel veel priv?, nu is het een rondom huis autootje geworden, er staat bijna een ton op de teller.

    Kopen kan best voordeliger zijn denk ik. Verder heb ik er geen verstand van dus kan je dit ook overslaan.

    Kopen is voordeliger. ALTIJD.

    Mensen die zo'n private lease doen hebben geen geld voor een nieuwe auto dus ik begrijp het wel. Je kunt het geld alleen beter bij de bank lenen want dan wordt de auto jouw eigendom tegen dezelfde prijs. En de kilometrage die je met die lease dingen mag rijden is zo laag dat je in 5 jaar misschien 2 beurtjes nodig hebt.
  12. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef MaNu

    Kopen is voordeliger. ALTIJD.

    Mensen die zo'n private lease doen hebben geen geld voor een nieuwe auto dus ik begrijp het wel. Je kunt het geld alleen beter bij de bank lenen want dan wordt de auto jouw eigendom tegen dezelfde prijs. En de kilometrage die je met die lease dingen mag rijden is zo laag dat je in 5 jaar misschien 2 beurtjes nodig hebt.


    Duidelijk!

    Of goede 2e handse maar tot nu toe erge pech mee gehad.
Terug naar de lijst