Ervaring priv? auto leasen

Ervaring priv? auto leasen 

Onderwerp van mamavan2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Kopen is voordeliger. ALTIJD.

    Mensen die zo'n private lease doen hebben geen geld voor een nieuwe auto dus ik begrijp het wel. Je kunt het geld alleen beter bij de bank lenen want dan wordt de auto jouw eigendom tegen dezelfde prijs. En de kilometrage die je met die lease dingen mag rijden is zo laag dat je in 5 jaar misschien 2 beurtjes nodig hebt.


    Je hebt gewoon niet dat gedoe van bezit.
    Alles in ??n prijs. Dus afschrijving, wegenbelasting, onderhoud, banden etc.
    Enkel tanken en rijden.

    Kost meer dan het bezitten van een auto, maar het is stukken makkelijker.
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Fons69


    Je hebt gewoon niet dat gedoe van bezit.
    .

    Een lease auto is ook een soort bezit. Je kunt niet heel snel het contract opzeggen. Nou, zal wel kunnen maar tegen extra kosten vermoed ik.

    Ik heb 7 jaar geleden een nieuw Kia gekocht. 7 jaar garantie op mankementen. Ik heb nog nooit zo goedkoop gereden. Smile Hiervoor had ik altijd 2e handsjes van een jaar of 6/7 oud. Dan beginnen de grote repsratiekosten bij beurten en/of APK. Alles bij elkaar opgeteld waren dat prijzige auto's.

    Wat is dan het 'gedoe' van een eigen auto? Smile Verzekering, wegenbelasting ... het kan allemaal automatisch afgeschreven worden he?
  3. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef Boep

    Een lease auto is ook een soort bezit. Je kunt niet heel snel het contract opzeggen. Nou, zal wel kunnen maar tegen extra kosten vermoed ik.

    Ik heb 7 jaar geleden een nieuw Kia gekocht. 7 jaar garantie op mankementen. Ik heb nog nooit zo goedkoop gereden. Smile Hiervoor had ik altijd 2e handsjes van een jaar of 6/7 oud. Dan beginnen de grote repsratiekosten bij beurten en/of APK. Alles bij elkaar opgeteld waren dat prijzige auto's.

    Wat is dan het 'gedoe' van een eigen auto? Smile Verzekering, wegenbelasting ... het kan allemaal automatisch afgeschreven worden he?


    Ja dat heb ik dus tot nu toe ook gedaan, 6/7 jaar. Kan goed gaan maar al met 2 pech. Dus nu er een grote reparatie aan komt wil ik er eigenlijk vanaf.

    Dat klinkt goed zeg😃
    7 jaar garantie, welke kia heb je gekocht? Hoefde jij toen niet te lenen....als ik vragen mag. Ik heb wel wat achter de hand maar geen heel groot bedrag.
  4. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef Boep

    Ik heb 7 jaar geleden een nieuw Kia gekocht.



    Ik zou nooit een Kia willen... Smile
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Elke Kia heeft 7 jaar garantie. En apk hoeft bij een nieuwe auto pas in het 4e jaar dacht ik.
    Ik heb een Picanto, geen toeters en bellen erop. Z? heel belangrijk vind ik een auto nou ook weer niet. Hij moet lekker rijden, ook bij hoge snelheid. En dat doet ie. Smile
    Ik hoefde er niet voor lenen maar zou het achteraf bekeken wel gedaan hebben als het nodig was.
    Nu rij ik amper nog want ben verhuisd en woon nu op fietsafstand van mn werk maar anders zou ik nu mijn auto weer inruilen en opnieuw voor een nieuwe auto kiezen.
    29 nov '16 - 19:57:59 / 29 nov '16 - 20:19:15
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Ik zou nooit een Kia willen... Smile

    Dat hoeft ook niet. Helemaal eigen keus he?
  7. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef Boep

    Dat hoeft ook niet. Helemaal eigen keus he?


    Absoluut!
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Ja dat heb ik dus tot nu toe ook gedaan, 6/7 jaar. Kan goed gaan maar al met 2 pech. Dus nu er een grote reparatie aan komt wil ik er eigenlijk vanaf.

    Dat klinkt goed zeg😃
    7 jaar garantie, welke kia heb je gekocht? Hoefde jij toen niet te lenen....als ik vragen mag. Ik heb wel wat achter de hand maar geen heel groot bedrag.


    Het kent wel wat beperkingen.. zoals tot max. 150 duizend kilometer.
    Audio-Navigatie systeem is slechts 3 jaar gedekt.

    Disclaimer 7 jaar Kia garantie

    De garantietermijn van 7 jaar is van toepassing op alle auto's die na 1 januari 2010 zijn gekocht en geregistreerd bij een erkende Kia-dealer. Elke Kia geniet van 7 jaar volledige fabrieksgarantie met een beperking van 150.000 km. Voor de eerste 3 jaar geldt geen kilometerbeperking.

    Garantievoorwaarden per model
    Voor alle Kia-modellen gelden de algemene garantievoorwaarden zoals beschreven in het boekje "Garantie & onderhoud".

    Carrosseriegarantie
    12 jaar carrosseriegarantie zonder kilometerbeperking

    Lakgarantie
    5 jaar met een maximum van 150.000 km

    Audio-navigatiegarantie
    3 jaar met een maximum van 100.000 km

    Mocht u meer informatie willen neem dan contact op met uw Kia-dealer of vraag geheel vrijblijvend een modelbrochure aan. Met vragen of opmerkingen kunt u bij Kia Motors Nederland terecht via het contactformulier.


    Je kan dus ook een jong gebruikte Kia zoeken / kopen waarbij je dan nog 4-5 jaar garantie kan hebben (als er niet te veel kilometers op de klok staan..

    Concerngenoot Hyundai biedt 5 jaar garantie.. en dan zonder kilometerbeperking, dacht ik.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef MaNu

    (..)

    (..) Je kunt het geld alleen beter bij de bank lenen want dan wordt de auto jouw eigendom tegen dezelfde prijs.(..).


    Eh, nadat de lening is afbetaald, toch?
    Tot die tijd is de auto zeer waarschijnlijk het onderpand bij de lening.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Wat mankeert er nu precies aan je huidige auto. mamavan2?
  11. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef SFR
    Wat mankeert er nu precies aan je huidige auto. mamavan2?


    Oh dacht dat ik al je eerdere vraag van m'n auto had gereageerd.

    Citro?n C3 2007 1.4 Ambiance
    Koelwater in de ecu stekker en problemen met de koppakking
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Oh dacht dat ik al je eerdere vraag van m'n auto had gereageerd.

    Citro?n C3 2007 1.4 Ambiance
    Koelwater in de ecu stekker en problemen met de koppakking


    Oei, klinkt niet leuk. Het ??n houdt vermoedelijk met het andere verband, denk ik?
Terug naar de lijst