Pauzes in winkels

Pauzes in winkels 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Jawel, formeel mag hij op een schooldag maar twee uur werken.
    Verder doet hij fysiek werk, vrachtwagen helpen lossen, sjouwen in het magazijn etc. Omdat een collega pauze had, heeft hij een half uurtje in de winkel mee gedraaid. Als je daar werkt kun je zelf niet eens echt weg.

    Moet de werkgever controleren hoeveel uur school hij heeft gehad? Dat is toch zijn eigen verantwoordelijkheid? Hij moet dat gewoon communiceren en als hij vindt dat werkgever hem onjuist ingeroosterd heeft, moet hij dat ook zeggen.

    Het geeft hem geen recht op pauzes.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Dan had hij bij zijn werkgever aan moeten geven dat hij maar twee uur beschikbaar is na een schooldag. Hij kan dan niet verwachten dat werkgever daar de 'prijs' voor betaald.

    Overigens ken ik geen enkele branche waar je om de twee uur pauze hebt. Dat is dan een extraatje van het bedrijf, maar zeker geen standaard.

    Onder aan de streep: je kunt zoeken naar regeltjes, vergelijken hoe het ergens anders is, maar je moet hem helpen zijn verwachtingen helder te houden. Een knul die hard werkt en een slokje water gaat drinken zal altijd welkom zijn. Een gepamperde jongen die op zoek gaat naar zijn rechten en de regels, zal er sneller uit liggen.


    Hij is allesbehalve een gepamperde jongen en werkt kneiterhard waar hij ook komt. Ik wil niet dat ze daar misbruik van maken. Het gaat mij er niet om dat ik alle regels wil napluizen. Ik kijk gewoon naar de rechten van een kind, die net als een volwassene rechten heeft.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Moet de werkgever controleren hoeveel uur school hij heeft gehad? Dat is toch zijn eigen verantwoordelijkheid? Hij moet dat gewoon communiceren en als hij vindt dat werkgever hem onjuist ingeroosterd heeft, moet hij dat ook zeggen.

    Het geeft hem geen recht op pauzes.


    Nee bij elke schooldag geldt maar twee uur werken.
    Maar daar gaat het mij niet om.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Cato

    Volgens mij gaat het om iets te drinken. Flesje water ergens neerzetten zou moeten kunnen toch? Pauze is dan niet nodig.


    Dat zou ook voldoende zijn, of even vijf minuten.
    Ik weet hoe hij werkt en dat is kneiterhard.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Hij is allesbehalve een gepamperde jongen en werkt kneiterhard waar hij ook komt. Ik wil niet dat ze daar misbruik van maken. Het gaat mij er niet om dat ik alle regels wil napluizen. Ik kijk gewoon naar de rechten van een kind, die net als een volwassene rechten heeft.

    Hij heeft vier uur gewerkt... waarom triggert dat het idee bij jou dat zijn rechten worden geschonden of dat er misbruik van hem wordt gemaakt?
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    In de tuinbouw bv, of ander fysiek werk waarbij ze een kantine hebben. Dan kun je ook naar de wc, wat tussendoor niet kan.
    Bij kantoorwerk idd niet.


    (Auto)Werkplaatsen, de bouw, logistiek.

    In een kantooromgeving wordt die pauze (indirect) ook wel benut.. door een paar keer koffie/thee te halen.. of toiletbezoek en/of bezoek aan een rook plek..

    Bovendien, het is een jongere van 15 jaar die een bijbaan uitvoert. 4 uur werken aan een stuk is nou ook niet direct een peulenschil, vind ik.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef SFR


    (Auto)Werkplaatsen, de bouw, logistiek.

    In een kantooromgeving wordt die pauze (indirect) ook wel benut.. door een paar keer koffie/thee te halen.. of toiletbezoek en/of bezoek aan een rook plek..

    Bovendien, het is een jongere van 15 jaar die een bijbaan uitvoert. 4 uur werken aan een stuk is nou ook niet direct een peulenschil, vind ik.


    En in de groenvoorziening, in de mijnbouw( ik denk aan de seismiek, zelf gedaan)

    Ik heb totdat ik administratief werk ging doen en dus een kantoorbaan kreeg altijd elke twee uur even pauze gehad, ookal was het tien minuten. Ook toen ik tekenaar was, bedenk ik me nu.

    Dank je voor je aanvulling Sander, kon het even zelf niet bedenken in welke branche het nog meer was. En er zijn nog veel.meer branches waarschijnlijk waar het ook normaal is.

    Zoon.vertelde vanmorgen dat wanneer hij 4,5 uur gaat werken hij wel die extra pauze krijgt tussendoor.

    Idd heb je in een kantoorbaan ook je subpauzes door.even een praatje bij het kopieerapparaat, bij.de.koffiemachine etc etc etc
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    (..)

    Zoon.vertelde vanmorgen dat wanneer hij 4,5 uur gaat werken hij wel die extra pauze krijgt tussendoor.

    (..) etc etc


    Als het kan, zou ik, als ik hem was, opgeven dat je 4,5 uur beschikbaar bent..
  9. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Zoon.vertelde vanmorgen dat wanneer hij 4,5 uur gaat werken hij wel die extra pauze krijgt tussendoor.


    Pauze wordt niet doorbetaald dan, neem ik aan. Althans, dat hoeft de werkgever niet te doen. Pauze is voor eigen rekening.
  10. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Mijn dochter van 15 wil het liefst aansluitend aan school gaan werken tot sluitingstijd.
    Want voor een puber geldt maar ??n ding : uren maken. Want veel uren maken is meer geld verdienen.
    Op de strepen gaan staan moeten ze maar doen als ze later vaste baan hebben.
    Nu is het gewoon even alles aanpakken.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Arbo eis in mijn branche zegt: na 2 uur beeldscherm werk verplicht min 10 pauze. Dit is doorbetaalde pauze. Toen wij nog onder telefoon Arbo vielen was dat 2,5 uur. Bij een dienst van 6,5 uur betekent dit 2x 10 min doorbetaalde pauze + 30 min onbetaalde etenspauze. Bij dienst van 7+ uur is dit 2x 15 min. En alles wat er tussenin zit.
  12. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Buiten het feit of iemand 4 uur werken zou kunnen, gezond is of jong is etc,
    is een pauze van minimaal kwartier op zijn plaats en ook normaal!
Terug naar de lijst