Pauzes in winkels

Pauzes in winkels 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Afgezien van wat vastgelegd is
    Ik vind het niet getuigen van goed werkgeverschap als je van 13.00 tot 17.00 u werkt en niet even een kop koffie mag drinken. Bah, zeikerigheid ten top Smile


    Dank je, ik voelde me hier en daar al niet prettig onder de reacties.
    Je kunt als werkgever jongeren hiermee ook al leren dat loyaliteit van twee kanten komt.
  2. Evie
    *********

    Toon alleen de berichten van Evie
    quote:
    Dit schreef heleni
    Buiten het feit of iemand 4 uur werken zou kunnen, gezond is of jong is etc,
    is een pauze van minimaal kwartier op zijn plaats en ook normaal!


    Vind ik dus ook. Ik weet niet beter dan dat je gewoon in de baas z'n tijd koffie/thee pauzes hebt, en inderdaad de lunch van een half uur bv is eigen tijd die heb je pas wanneer je langer dan een bepaald aantal uren werkt. Vier uur lichamelijk werk achter elkaar is best lang dus zo'n gekke vraag vind ik het niet.
  3. quote:
    Dit schreef Dianaa
    Afgezien van wat vastgelegd is
    Ik vind het niet getuigen van goed werkgeverschap als je van 13.00 tot 17.00 u werkt en niet even een kop koffie mag drinken. Bah, zeikerigheid ten top Smile

    Ik vind het niet getuigen van goed werkgeverschap als een 15-jarige voor 4 uur ingeroosterd wordt op een schooldag, terwijl dat maar 2 uur mag zijn. Blokker doet hiermee iets dat gewoon wettelijk niet mag(hoe graag een puber ook wil werken)

    Rose, ik weet niet hoeveel uur jouw zoon werkt en van plan is te gaan werken, maar houd er rekening mee dat hij als hij 16 wordt, hij niet meer dan ?1265 mag verdienen om recht te hebben op kinderbijslag en kgb. (en geloof me, als een puber een hoop werkt zit hij zo aan dat bedrag Smile)
  4. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    jeetje ik voel me echt arm . mijn dochter krijgt maar 200 per maand omdat ze niet kan werken.Ik zit het hele jaar al in een totale armoede.

    1200 plus kinderbijslag plus kindgebonden budget pfff dat is een modaal salaris als 15 jarige
    14 jan '17 - 10:29:33 / 14 jan '17 - 11:22:24
  5. Anja4U
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anja4U
    Ik weet dat als je bij Albert Heijn 4uur staat ingepland, je 10 minuten doorbetaalde koffiepauze hebt
    Het is idd ook daar afhankelijk van hoe oud je bent en hoeveel uren je daardoor mag maken
    Dit wordt zoals ik het ervaren heb prima nageleefd
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik vind het niet getuigen van goed werkgeverschap als een 15-jarige voor 4 uur ingeroosterd wordt op een schooldag, terwijl dat maar 2 uur mag zijn. Blokker doet hiermee iets dat gewoon wettelijk niet mag(hoe graag een puber ook wil werken)

    Als dat zo is, dan kun je ook zelf de conclusie trekken dat je dat baantje niet moet nemen en alleen solliciteren op baantjes van 2 uur.
  7. quote:
    Dit schreef Boep

    Als dat zo is, dan kun je ook zelf de conclusie trekken dat je dat baantje niet moet nemen en alleen solliciteren op baantjes van 2 uur.

    Pubers solliciteren toch gewoon op een baantje, niet op een baantje van x uur.
    De werkgever moet zorgen dat hij zich bij het inroosteren aan de wet houdt.
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Pubers solliciteren toch gewoon op een baantje, niet op een baantje van x uur.
    De werkgever moet zorgen dat hij zich bij het inroosteren aan de wet houdt.

    Jep. Zou omgekeerde wereld zijn, werkgevers zich niet aan wetgeving hoeven te houden en potenti?le werknemers maar filteren binnen die groep wat zij acceptabel vinden . Blokker dient aangesproken te worden indien zij zich niet aan wetgeving houdt
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik vind het niet getuigen van goed werkgeverschap als een 15-jarige voor 4 uur ingeroosterd wordt op een schooldag, terwijl dat maar 2 uur mag zijn. Blokker doet hiermee iets dat gewoon wettelijk niet mag(hoe graag een puber ook wil werken)

    Rose, ik weet niet hoeveel uur jouw zoon werkt en van plan is te gaan werken, maar houd er rekening mee dat hij als hij 16 wordt, hij niet meer dan ?1265 mag verdienen om recht te hebben op kinderbijslag en kgb. (en geloof me, als een puber een hoop werkt zit hij zo aan dat bedrag Smile)


    Hij heeft afgelopen twee weken 12 uur gewerkt.
    Is die ?1265 per maand Smile
    Ik zal eens uitrekenen hoeveel uur hij dan mag werken, wil idd niet dat we ook weer gekort gaan worden. En volgend jaar doet hij examen, school gaat voor.

    Dank je voor de tip, weet jij overigens of het tbiljet nog bestaat
  10. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx
    Hij mag max 1265 netto per kwartaal bijverdienen vlgns mij.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Linda
    jeetje ik voel me echt arm . mijn dochter krijgt maar 200 per maand omdat ze niet kan werken.Ik zit het hele jaar al in een totale armoede.

    1200 plus kinderbijslag plus kindgebonden budget pfff


    Gelukkig krijgt ze nog de ?200 per maand.
    Maar een.vetpot is het natuurlijk niet. Je zult niet veel kgb en kb meer krijgen gok ik, ze is toch boven de 18
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Pubers solliciteren toch gewoon op een baantje, niet op een baantje van x uur.
    De werkgever moet zorgen dat hij zich bij het inroosteren aan de wet houdt.

    Ja ik ben het wel met je eens. Maar de consequentie is dat de Blokker dan zegt: sorry knul maar ik heb geen werk voor jou want ik heb iemand nodig die 4 uur werkt.

    Ik denk zeker dat er regelmatig misbruik wordt gemaakt van jongeren in bijbaantjes. Zelf ook meegemaakt met mijn zoon. Zes uur aan ??n stuk afwassen in een restaurant, geen pauze. Kapot was ie als hij om 00.30 uur thuiskwam. En ik was boos!
    Wel met zoon erover gesproken destijds dat dit allemaal niet mag enzo maar het alternatief was dat hij dan geen baantje en extra zakcentje had want dan zou hij niet meer opgeroepen worden. En dat wilde hij niet.
Terug naar de lijst