Pauzes in winkels

Pauzes in winkels 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Gelukkig krijgt ze nog de ?200 per maand.
    Maar een.vetpot is het natuurlijk niet. Je zult niet veel kgb en kb meer krijgen gok ik, ze is toch boven de 18



    niente niks nada en ik ben de beschermstatus van alleenstaande ouder kwijt. Waardoor ik niet meer voor de minima regelingen in aanmerking kom bij de gemeente
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Solar

    Jep. Zou omgekeerde wereld zijn, werkgevers zich niet aan wetgeving hoeven te houden en potenti?le werknemers maar filteren binnen die groep wat zij acceptabel vinden . Blokker dient aangesproken te worden indien zij zich niet aan wetgeving houdt


    Die vier uur is hem van te voren gevraagd en vind hij zelf geen probleem. Het is ook op een korte schooldag voor het weekend.
    Ik laat hem tot nog toe het zelf regelen, maar wil wel in de gaten houden wat toelaatbaar is en wat niet.
    En over even wat drinken etc, zal ik ook wel in de gaten houden hoe dat verder gaat. Hij is blij eindelijk een baantje te hebben want hij heeft daarvoor hard zijn best gedaan.
    Maar het verbaasde me erg dat hij standaard geen pauze krijgt.
  3. Bericht van Rose_s is op 14-01-2017 om 11:32:31 uur verwijderd door Rose_s.

    Reden: Fout

     
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Imke
    Hij mag max 1265 netto per kwartaal bijverdienen vlgns mij.


    Ik ga het wel opzoeken, thanks iig
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Linda



    niente niks nada en ik ben de beschermstatus van alleenstaande ouder kwijt. Waardoor ik niet meer voor de minima regelingen in aanmerking kom bij de gemeente


    Die mbt kinderen zijn idd, die mbt tot jezelf houd je el gelukkig.
    Maar een vetpot is het daar ook niet mee
  6. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    je valt totaalbuiten de boot als alleenstaande ouder met een 18 jarig probleem kind.
    En als ik dan lees dat een gezond kind 1200 euro mag bijverdienen bij kindbudget en kinderbijslag vind ik dat wrang
  7. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Zoon werkt.nu bij de Blokker. Begon.om 13:00 tot 17:00 en geen enkele pauze. Volgens zoon heeft hij daar pas recht op als hij langer werkt dan 4 uur.
    Ik vind het best raar dat ze helemaal geen pauze hebben. Klopt dit, of wordt er.misbruik gemaakt van jongeren.


    Ik denk dat Blokker hiermee niet iets fout doet op het gebied van pauze houden. Die 4 uur regel en ook de 5 uur regel zijn mij bekend binnen de detailhandel branche.

    Ik heb, in de winkel waar ik leidinggevend/filiaalmanager ben, iedere dag 1 persoon ingeroosterd staan die 4 of vijf uur werkt die dag. Zij krijgt vanuit ons bedrijf gewoon een kleine koffiepauze. Dit komt meestal uit rond de 10/15 minuten. Het is dus ook hoe de werkgever hier in staat/mee omgaat.

    En als er iemand na een toilet bezoek even een slok water neemt, doen we daar niet moeilijk over.

    Het is een beetje geven en nemen soms.
  8. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ongeacht wat je hier van vindt, ouders zijn net als werkgevers wettelijk verantwoordelijk voor hun werkende kinderen.
    Dus als hij 4 uur werkt en maar 2 uur mag werken dan ben je daar als ouder ook verantwoordelijk voor.

    >>LINK<<

    Zie onderaan op de site vd link:
    Ouders en werkgever zijn verantwoordelijk
    Werkgever ?n ouders of verzorgers zijn beiden verantwoordelijk voor de naleving van de regels voor kinderarbeid en jeugdarbeid. De Inspectie SZW kan hun een boete opleggen als deze regels niet worden nageleefd. Werkgever en ouders kunnen beiden strafrechtelijk aansprakelijk worden gesteld.
  9. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef DianaB




    En als er iemand na een toilet bezoek even een slok water neemt, doen we daar niet moeilijk over.

    Het is een beetje geven en nemen soms.


    poeh wel handen wassen bordje erbij hoop ik
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Die '2 uur regel tijdens een schooldag' geldt ook indien er maar ??n lesuur op zo'n schooldag heeft plaatsgevonden?

    Is wel sneu dan.. dat je in de middag dan niet 4 -5 uurtjes kan werken.

    Die regel is zeker recent ofzo?

    Want de (schoolgaande) jongens waarmee ik weleens flex-werk komen dan ook al gauw boven die 2 uur uit.. en dan is het nog avondwerk... met soms een reistijd van een uur naar de klus toe.. (en terug)..
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Oei, los van die arbeidstijd.. ben jij (als ouder, Rose..Smile) al in overtreding.. Je zoon lost de vrachtwagen, las ik. Mag niet als hij 15 jaar is,.,.Smile

    Verboden werkzaamheden 15-jarigen

    Kinderen van 15 jaar mogen niet:

    werken in een fabriek;
    werken met of in de omgeving van machines;
    werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;
    dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;
    dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;
    achter de kassa werken;
    vrachtwagens laden of lossen;
    werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.

    >>LINK<<

  12. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Je zoon is zo blij met zn baantje, wees ook blij voor hem dat het zo gelukt is en nu lekker aan het werk, moet ie naar de wc dan gaat ie en heeft ie dorst, dan drinkt ie wat.
    Ik zou me als opvoeder meer focussen op het positieve dat ie ergens binnen is gekomen: goed dat het je gelukt is, goed voor je die werkervaring opdoen, dat gaat je helpen in de rest van je leven, dan over " misbruik" te praten omdat ie geen pauze heeft.
    Je stuurt je kind de wijde wereld in, het is maar net hoe je er in staat of het een succes wordt of niet. Een moeder die je waarschuwt je niet te laten misbruiken door je werkgever, vind ik geen stimulans.
    Er zullen nog heel veel hard werken, doorzetten, geen pauzemomenten in het leven van onze kinderen komen. 4 uur geen pauze is geen " misbruik" en ook geen drama.
Terug naar de lijst