Werken en WW

Werken en WW 

Onderwerp van Xxxxxxx

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Heb je al antwoorden Imke?
  2. Bericht van Batavus is op 18-01-2017 om 21:24:30 uur verwijderd door Batavus.

    Reden: dubbel

     
  3. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta


    Bij mij vervalt het oude recht omdat;
    Ik wel voldoe aan de wekeneis,maar door 2 jaar ziektewet niet aan de jareneis.
    De jareneis stelt dat je van de afgelopen 5 jaar minimaal 4 jaar gewerkt moet hebben,met een totaal van minimaal 52 dagen per jaar.



    Check dat bij juridisch loket.

    Het was namelijk altijd zo dat de ZW niet meetelde voor de jareneis en dus geen negatieve invloed had bij bepalen WW.

    Je kunt ook bij uwv.nl even kijken hoe het met deze ZW jaren zit. Op welke wijze ze wel/niet meetellen voor WW. Want nogmaals: ze hadden nooit negatieve invloed mbt de WW (ze telden niet mee ivm jareneis) en het zou jammer zijn als je op basis van verkeerde info je je zorgen maakt.
  4. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx

    quote:
    Dit schreef Solar
    Heb je al antwoorden Imke?


    Inmiddels met het UWV gebeld; wanneer ik 2 maanden achter elkaar een bepaald bedrag verdien ( ik heb het hen uit laten rekenen) stopt mijn aanvulling. Wanneer ik hierna weer minder ga verdienen, heb ik weer recht op aanvulling. Vraag ik deze niet aan, is dat aan mij. Maar als ik straks weer werkeloos bekijkt uwv welke maanden ik recht op aanvulling zou hebben gehad. Het maakt voor hen niet uit of ik wel of geen aanvulling heb ontvangen; deze maanden tellen wel mee als 'ww maanden' en dus ben ik mijn oude opgebouwde maanden daarmee kwijt.
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Tjee. Dus met je werkgever proberen te regelen dat je tijdelijk dan in ieder geval meer kan werken, dat helpt dus ook niet echt
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Wat een achterbaks gebeuren eigenlijk. Als je het niet per se nodig hebt, dan moet dat toch gewoon kunnen? Tegen mij zeiden ze destijds ook dat ik een eventuele aanvulling niet hoefde te laten uitbetalen, maar dat het 'achter de schermen' wel gewoon doorliep Smile
  7. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx

    quote:
    Dit schreef Solar
    Tjee. Dus met je werkgever proberen te regelen dat je tijdelijk dan in ieder geval meer kan werken, dat helpt dus ook niet echt


    Zelfs op mijn vraag of mijn oude rechten/maanden bleven bestaan in de maanden dat ik geen aanvulling nodig heb, kwam geen duidelijk antwoord. Er is veel veranderd, en het is niet automatisch zo dat dit recht blijft bestaan. Dat hangt van meerdere dingen af en kan niet zo gezegd worden. Aldus het UWV Smile
  8. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Wat een achterbaks gebeuren eigenlijk. Als je het niet per se nodig hebt, dan moet dat toch gewoon kunnen? Tegen mij zeiden ze destijds ook dat ik een eventuele aanvulling niet hoefde te laten uitbetalen, maar dat het 'achter de schermen' wel gewoon doorliep Smile


    Goedkope oplossing; in plaats van de nog 18 mnd recht op (volledige) ww die ik had staan, hoeven ze maar een kleine aanvulling te doen gedurende 18 maanden. Leuker kunnen ze het niet maken ofzoiets Smile
  9. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Imke


    Zelfs op mijn vraag of mijn oude rechten/maanden bleven bestaan in de maanden dat ik geen aanvulling nodig heb, kwam geen duidelijk antwoord. Er is veel veranderd, en het is niet automatisch zo dat dit recht blijft bestaan. Dat hangt van meerdere dingen af en kan niet zo gezegd worden. Aldus het UWV Smile

    Dat is toch idioot. Iemand moet toch de vraag kunnen beantwoorden of je resterende opgebouwde duur bij stoppen WW (omdat je bv volledig baan hebt etc. ) inderdaad blijft staan, of dat je weer helemaal van 0 af moet beginnen? Ik ga er toch ook eens achterheen.
  10. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Solar

    Dat is toch idioot. Iemand moet toch de vraag kunnen beantwoorden of je resterende opgebouwde duur bij stoppen WW omdat je bv volledig baan hebt etc. inderdaad blijft staan, of dat je weer helemaal van 0 af moet beginnen? Ik ga er toch ook eens achterheen.


    Eigenlijk wil ik me er niet in mengen. Ik werk wel bij UWV maar weet niets van de huidige WW. Maar WW is een verzekering vanuit de wet. UWV doet niets anders dan de wet uitvoeren. Het is de politiek die de regels continue veranderd. Dus stemmen in maart.

    Daarnaast kan UWV nooit iets over recht mogelijk in de toekomst zeggen. Simpelweg omdat de regels vaak veranderen. Op het moment dat jij je verzekering nodig bent, kijken ze waar je recht op hebt.

    Je kunt je inboedel of autoverzekering ook niet van te voren vragen wat je uitgekeerd krijgt bij schade.
  11. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx

    quote:
    Dit schreef Solar

    Dat is toch idioot. Iemand moet toch de vraag kunnen beantwoorden of je resterende opgebouwde duur bij stoppen WW omdat je bv volledig baan hebt etc. inderdaad blijft staan, of dat je weer helemaal van 0 af moet beginnen? Ik ga er toch ook eens achterheen.



    Van de zotte vind ik het. Volgende week ga ik ook weer bellen. Ik wil op papier bevestigd krijgen dat ik een aanvulling krijg en de berekening darvan. Das toch het minimale wat ze kunnen geven.
  12. Xxxxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xxxxxxx

    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Eigenlijk wil ik me er niet in mengen. Ik werk wel bij UWV maar weet niets van de huidige WW. Maar WW is een verzekering vanuit de wet. UWV doet niets anders dan de wet uitvoeren. Het is de politiek die de regels continue veranderd. Dus stemmen in maart.

    Daarnaast kan UWV nooit iets over recht mogelijk in de toekomst zeggen. Simpelweg omdat de regels vaak veranderen. Op het moment dat jij je verzekering nodig bent, kijken ze waar je recht op hebt.

    Je kunt je inboedel of autoverzekering ook niet van te voren vragen wat je uitgekeerd krijgt bij schade.


    Hoi Dineke,

    Fijn dat je even reageert. Ik zou bijna met een grote lach zeggen; je bent niet de enige uwv-er die niet weet hoe het werkt, maar daar zou ik jou enorm tekort mee doen en digitaal zijn dit soort opmerkingen gewoon lang zo grappig en luchtig niet als ze bedoelt zijn.
    Ik ga zeker stemmen, maar nieuwe leiders-nieuwe regels geeft mij weinig hoop. Het lijkt wel of er maandelijks iets veranderd en de telefoon door uitzendkrachten wordt bemand.

    Toen ik de vorige keer werkeloos werd, kreeg ik netjes op papier de berekening. Zoveel jaren gewerkt, zoveel maanden recht op WW. Wanneer de regels en wetgeving veranderd is, is dat een beetje zuur. Maar dat is dan zo. Een (eenduidige) uitleg van de wet die het uwv moet uitvoeren zou daarbij wel op zijn plaats zijn.
Terug naar de lijst