Bedrijf zonder CAO

Bedrijf zonder CAO 

Onderwerp van mamavan2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Ja dat dus, wil het best zelf regelen maar niet op achteruit gaan.

    ...


    Wat bedoel je met achteruitgaan? Er wordt nu op je loon een premie inhouden voor pensioen. Die gaat naar het PMT. De nieuwe werkgever mag max. 1,875% van de bruto pensioengrondslag (dat is een deel van het salaris) inhouden en in een pensioenfonds/pensioenverzekering storten. De nu reeds opgebouwde rechten bij PMT kun je laten staan of laten overdragen naar het nieuwe pensioenfonds.
  2. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Wat bedoel je met achteruitgaan? Er wordt nu op je loon een premie inhouden voor pensioen. Die gaat naar het PMT. De nieuwe werkgever mag max. 1,875% van de bruto pensioengrondslag (dat is een deel van het salaris) inhouden en in een pensioenfonds/pensioenverzekering storten. De nu reeds opgebouwde rechten bij PMT kun je laten staan of laten overdragen naar het nieuwe pensioenfonds.


    Netto per maand op achteruit gaan. We hebben nu een bedrag besproken. Op zich prima maar niet als daar nog geld af moet voor mijn pensioen.
  3. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    ... We hebben nu een bedrag besproken. ...


    Je kunt eigenlijk nooit een netto bedrag afspreken, zonder te bruteren en te kijken welke zaken je daarmee hebt geregeld.

    Vooral pensioen en aanvulling bij ziekte, vakantiedagen moet je vanuit een bruto bedrag bekijken!
  4. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Je kunt eigenlijk nooit een netto bedrag afspreken, zonder te bruteren en te kijken welke zaken je daarmee hebt geregeld.

    Vooral pensioen en aanvulling bij ziekte, vakantiedagen moet je vanuit een bruto bedrag bekijken!


    Ja klopt ook. We hebben ook nog niet concreet alles besproken. Had wel een netto bedrag genoemd.
    Volgende week nog eens om de tafel. Best lastig.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik zal toch iets anders moeten gaan regelen voor wat betreft pensioen. Werkgever oppert lijfrente of banksparen. Alleen voor mij pensioen regelen vinden ze te duur. Ze gaan het dan wel compenseren.

    Ze gaan e.e.a. uitzoeken. Het zijn fiscalisten, dus moet haast wel lukken.
  6. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik zal toch iets anders moeten gaan regelen voor wat betreft pensioen. Werkgever oppert lijfrente of banksparen. Alleen voor mij pensioen regelen vinden ze te duur. Ze gaan het dan wel compenseren.

    Ze gaan e.e.a. uitzoeken. Het zijn fiscalisten, dus moet haast wel lukken.


    Succes!!!
    Hoor graag van je. Wat ben je ongeveer kwijt enz.
    Ik heb wel pas geld over naar bancaire rekening omdat anders de kinderen het geld niet zouden krijgen. Dan is het geld weg.

    Ik heb de keuze nog steeds niet gemaakt. Best lastig. Normaal wordt er vanalles van je loon ingehouden en is dan voor een deel geregeld
  7. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik zal toch iets anders moeten gaan regelen voor wat betreft pensioen. Werkgever oppert lijfrente of banksparen. Alleen voor mij pensioen regelen vinden ze te duur. Ze gaan het dan wel compenseren.

    Ze gaan e.e.a. uitzoeken. Het zijn fiscalisten, dus moet haast wel lukken.


    Laat ze hier eens kijken. De dekkingsgraad is niet fantastisch, maar in vergelijking met vele grote fondsen niet eens zo slecht. >>LINK<<
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Laat ze hier eens kijken. De dekkingsgraad is niet fantastisch, maar in vergelijking met vele grote fondsen niet eens zo slecht. >>LINK<<


    Bedankt. Ik heb er geen verstand van, maar is dit een enigszins betaalfonds voor werkgever? Ik ben immers de enige werknemer en dan ook nog parttime.
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Dit is een fonds dat actief is voor de sector waarin jij nu werkt en er is een vastgestelde premie. Deelnemen betekent de premie volgen van het fonds. Daar zijn wel keuzes in mogelijk. De belangrijkste voor jou is de keuze Beschikbare premie of Middelloon. De laatste geeft iets meer zekerheid en is waarschijnlijk duurder. Vervolgens kan ook de franchise vari?ren wat grote invloed heeft op het loondeel waarover pensioen wordt opgebouwd. Wat het dus kost is een kwestie van keuzes die je moet bespreken met je werkgever. Leidt dat tot vragen dan weet je me te vinden.
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Sorry, gaat niet over de CAO maar los van de CAO zou ik zelf NOOIT meer voor een bedrijf bestaande uit vader, moeder, dochter, schoondochter, plus 2 werknemers gaan werken.
  11. Hoop1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Hoop1
    quote:
    Dit schreef jellehl
    Dit is een fonds dat actief is voor de sector waarin jij nu werkt en er is een vastgestelde premie. Deelnemen betekent de premie volgen van het fonds. Daar zijn wel keuzes in mogelijk. De belangrijkste voor jou is de keuze Beschikbare premie of Middelloon. De laatste geeft iets meer zekerheid en is waarschijnlijk duurder. Vervolgens kan ook de franchise vari?ren wat grote invloed heeft op het loondeel waarover pensioen wordt opgebouwd. Wat het dus kost is een kwestie van keuzes die je moet bespreken met je werkgever. Leidt dat tot vragen dan weet je me te vinden.


    Pensioenfonds voor accountancy gaat er mee stoppen.
  12. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Hoop1


    Pensioenfonds voor accountancy gaat er mee stoppen.


    Pensioenfondsen stoppen niet, maar over in andere.
Terug naar de lijst