Puber 15 uur onbetaald proefdraaien

Puber 15 uur onbetaald proefdraaien 

Onderwerp van Poppetje

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Poppetje zelf op 31 mei 2017 om 07:43:22

Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Ik denk dan "je moet ergens beginnen."

    Precies wat ik ook denk. Misschien niet fair van deze werkgever om 15 uur proefdraaien in te stellen maar het alternatief is een krantenwijk o.i.d. Ik weet wel wat ik zou kiezen.
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Mijn zoon van 16 heeft gesolliciteerd bij een broodjesverkoopketen. Nu is hem gevraagd om 15 uur proef te draaien onbetaald. Hij is hier zelf nogal verbolgen over. Ik niet.

    Wat is gebruikelijk?


    Uitbuiting is het.

    Maar jongste heeft een dag proefgedraaid, voor niets

    De oudste heeft altijd alles betaald gekregen (hoefde ze niet om te vragen)

    Ik heb zelf ook wel eens in eigen tijd een dag op een andere afdeling gewerkt om te zien of ik het wat vond.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Je hebt toch een proeftijd, ik vind het te zot voor woorden
  4. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ik lees op Internet op >>LINK<< een vraag mbt proefperiode. Daarin staat aangegeven dat er geen wetgeving over is maar wel rechtspraak. Deze geeft aan dat de duur vd proefperiode beperkt moet zijn en redelijk tov de te testen vaardigheden. Het mag verder niet rendabel zijn voor het bedrijf waarbij de productiviteit gecompenseerd moet worden door tijd in begeleiding.
    Verder zag ik op de site van horeca Nederland staan dat als er niks op papier geregeld is iemand een dienst verband kan claimen voor onbepaalde tijd zonder proeftijd. Die claim kan kennelijk moeilijk weerlegd worden omdat de proefperiode niet schriftelijk is vastgelegd. Ok?. Er zitten dus haken en ogen aan. Mij lijkt een baan gaan claimen na slechte afloop overigens weer wat ver gaan ;)
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Ik ben meteen benieuwd welke broodjes zaak. Mijn zoon heeft bij Bakker Bart gewerkt en als het daar is NIET dien wel beloftes en weinig nakomen. Natuurlijk is dit de ervaring van filiaal in onze stad maar hoor veel klachten erover. Je hebt een proeftijd en daar wordt je voor betaald dus als ze willen uitproberen doen ze dat tijdens de proeftijd en niet gratis werken.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik zou het persoonlijk mijn kind afraden. Voor proefdraaien is de proeftijd bedoeld. En niet eerst gratis proefdraaien en vervolgens een proeftijd krijgen in je contract. Vind dat pure uitbuiting.

    Ik heb zelfs nog nooit gehoord van gratis proefdraaien. Mijn zoon is ruim 2,5 jaar geleden bij McD begonnen met gewoon een proeftijd in zijn eerste contract. Volledig betaald met alles erop en eraan. Gewoon netjes zoals het hoort.

    Een bedrijf dat meent zo met personeel om te moeten gaan zal zich waarschijnlijk aan meer regels niet houden. Daar zou je dan ook niet voor moeten willen werken.
  7. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Het zou ook nog mogelijk kunnen zijn dat de Broodjesketen vanuit het hoofdkantoor dit niet als leidraad heeft voor de filialen die er onder zitten. Maar dat ze ook werken met franchizers die alleen product en naam dragen maar verder zelfstandige zijn en hun eigen personeelsbeleidd hebben. Mogelijk is zo'n keten dan niet blij met dit soort praktijken als ze dit zouden weten want hun naam wordt wel gebruikt. Maar goed mss is dit niet nu niet helemaal relevant in deze vraag....
  8. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje

    Nou we zijn eruit. Hij heeft anderhalf jaar tegen solliciteren aangehikt. Is zelfs op zoek gegaan naar vrijwilligerswerk, omdat hij die drempel minder hoog dacht te vinden. Ik heb hem gevraagd wat hij te verliezen heeft als hij twee dagen onbetaald werkt en vervolgens niet aangenomen wordt. Feitelijk is dat niet zoveel. Twee dagen playstation minder.... Stukje levenservaring erbij. Zo'n gast is het.

    Hij heeft vriendelijk terug geappt of hij wel verzekerd was tijdens het onbetaalde werk. Kreeg meteen reactie dat dit via de bedrijfsverzekering gaat. En ze wensten elkaar een fijne avond.

    We gaan het beleven.
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Nou we zijn eruit. Hij heeft anderhalf jaar tegen solliciteren aangehikt. Is zelfs op zoek gegaan naar vrijwilligerswerk, omdat hij die drempel minder hoog dacht te vinden. Ik heb hem gevraagd wat hij te verliezen heeft als hij twee dagen onbetaald werkt en vervolgens niet aangenomen wordt. Feitelijk is dat niet zoveel. Twee dagen playstation minder.... Stukje levenservaring erbij. Zo'n gast is het.

    Hij heeft vriendelijk terug geappt of hij wel verzekerd was tijdens het onbetaalde werk. Kreeg meteen reactie dat dit via de bedrijfsverzekering gaat. En ze wensten elkaar een fijne avond.

    We gaan het beleven.


    Smile

    Wens hem succes.
  10. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje

    quote:
    Dit schreef Ster
    Het zou ook nog mogelijk kunnen zijn dat de Broodjesketen vanuit het hoofdkantoor dit niet als leidraad heeft voor de filialen die er onder zitten. Maar dat ze ook werken met franchizers die alleen product en naam dragen maar verder zelfstandige zijn en hun eigen personeelsbeleidd hebben. Mogelijk is zo'n keten dan niet blij met dit soort praktijken als ze dit zouden weten want hun naam wordt wel gebruikt. Maar goed mss is dit niet nu niet helemaal relevant in deze vraag....

    Ja het is een franchise. We kunnen altijd achteraf gaan zeiken hebben we bedacht. Stel dat hij er gewoon blij gaat blijven werken? Dan zijn het die twee dagen wel waard.
  11. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    ..

    Hij heeft vriendelijk terug geappt of hij wel verzekerd was tijdens het onbetaalde werk. Kreeg meteen reactie dat dit via de bedrijfsverzekering gaat. En ze wensten elkaar een fijne avond.

    ...


    Ik waag dit te betwijfelen. Maar verder veel succes voor het joch. Ik hoop dat het hem iets oplevert.
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Nou we zijn eruit. Hij heeft anderhalf jaar tegen solliciteren aangehikt. Is zelfs op zoek gegaan naar vrijwilligerswerk, omdat hij die drempel minder hoog dacht te vinden. Ik heb hem gevraagd wat hij te verliezen heeft als hij twee dagen onbetaald werkt en vervolgens niet aangenomen wordt. Feitelijk is dat niet zoveel. Twee dagen playstation minder.... Stukje levenservaring erbij. Zo'n gast is het.

    Hij heeft vriendelijk terug geappt of hij wel verzekerd was tijdens het onbetaalde werk. Kreeg meteen reactie dat dit via de bedrijfsverzekering gaat. En ze wensten elkaar een fijne avond.

    We gaan het beleven.

    Smile
Terug naar de lijst