Puber 15 uur onbetaald proefdraaien

Puber 15 uur onbetaald proefdraaien 

Onderwerp van Poppetje

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Poppetje zelf op 31 mei 2017 om 07:43:22

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Poppetje

    Ja het is een franchise. We kunnen altijd achteraf gaan zeiken hebben we bedacht. Stel dat hij er gewoon blij gaat blijven werken? Dan zijn het die twee dagen wel waard.

    +1
  2. Bericht van Ster is op 20-02-2017 om 23:04:43 uur verwijderd door Ster.

    Reden: ....

     
  3. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    Mijn dochter van bijna vijftien mocht gaan werken bij de plaatselijke groentenboer.
    Ik heb op internet de arbeidstijdenwet even doorgenomen.
    Ze lieten haar al meteen veel te veel en veel te lang werken.
    Een compromis was niet mogelijk.
    Einde baantje.
    Alle gewerkte uren kreeg ze ter plekke handje contantje uitbetaald.
    Als ze zestien is mag ze terug komen.

    Ik blijf uiteindelijk verantwoordelijk voor (de gezondheid van) mijn dochter.

    Op naar de volgende kans en intussen ploeteren we samen verder met haar folderwijk.


    Keuzes... Smile
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Ik waag dit te betwijfelen. Maar verder veel succes voor het joch. Ik hoop dat het hem iets oplevert.


    Inderdaad, succes gewenst.

    Denk dat ?ls er iets gebeurt en er geen sprake is van een formeel dienstverband (bepaalde tijd, om niet) je zoon ff de rol van klant moet 'spelen' inzake de bedrijfsverzekering. Smile
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Mijn dochter van bijna vijftien mocht gaan werken bij de plaatselijke groentenboer.
    Ik heb op internet de arbeidstijdenwet even doorgenomen.
    Ze lieten haar al meteen veel te veel en veel te lang werken.
    Een compromis was niet mogelijk.
    Einde baantje.
    Alle gewerkte uren kreeg ze ter plekke handje contantje uitbetaald.
    Als ze zestien is mag ze terug komen.

    Ik blijf uiteindelijk verantwoordelijk voor (de gezondheid van) mijn dochter.

    Op naar de volgende kans en intussen ploeteren we samen verder met haar folderwijk.


    Keuzes... Smile


    Inderdaad.

    Wat voor voorbeeld zijn wij voor onze kinderen als we het maar normaal gaan vinden dat werkgevers zich niet aan de wetgeving houden.

    Zo wordt dit in stand gehouden en leren we onze kinderen onvoldoende voor zichzelf en hun rechten op te komen als het gaat om werkgever/werknemerschap. In de plaats daarvan leren we ze afhankelijk zijn van goodwil van de werkgever en geven we ze de angst mee dat je anders wel eens je baan(tje) kunt verliezen.

    Het is in ieder geval niet het voorbeeld dat ik mijn kind wil meegeven. Er is genoeg werk te vinden waar het wel netjes gaat.
  6. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Erna


    Inderdaad.

    Wat voor voorbeeld zijn wij voor onze kinderen als we het maar normaal gaan vinden dat werkgevers zich niet aan de wetgeving houden.

    Zo wordt dit in stand gehouden en leren we onze kinderen onvoldoende voor zichzelf en hun rechten op te komen als het gaat om werkgever/werknemerschap. In de plaats daarvan leren we ze afhankelijk zijn van goodwil van de werkgever en geven we ze de angst mee dat je anders wel eens je baan(tje) kunt verliezen.

    Het is in ieder geval niet het voorbeeld dat ik mijn kind wil meegeven. Er is genoeg werk te vinden waar het wel netjes gaat.

    Geheel eens. Besodemieterd dit. Voor een baantje v n kind
    Ging het om een ervaring op te doen in t verlengde v bv een opleiding dan is dat heel wat anders.i Maar dit. Zoon moest ook proefdraaien bij zijn vorige basntje maar kreeg uren wel netjes uitbetaald
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Nou ja, ervaring is toch ook de beste leermeester?

    Als de zoon van poppetje zich dadelijk de 15 uur de pleuris heeft gewerkt... voor nul euro.. en hij mag blijven.. denk ik dat hij in een volgende situatie nog wel aan die 15 uur terug zal denken en dan beseft: dat niet weer.

    Daarbij, hetgeen lezende, lijkt het mij al een 'overwinning' dat zoon blijkbaar zijn grens kan verleggen en t?ch voor die echte betaalde baan (na 15 uur dan) is gegaan dan ergens als vrijwilliger aan te sluiten.Smile
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Ja, maar dit is lachen.. Werkgever weet niet wat hij zich op de hals haalt hahaha.. Let op:

    Als werkgever iemand laat proefdraaien zonder contract (dus zonder schriftelijke afspraken), al is het maar 1 uurtje, dan stelt de wet dat gelijk aan een dienstverband voor onbepaalde tijd zonder proeftijd. Werkgever haalt op deze manier dus een vast dienstverband naar binnen.

    Oplossing is dat werkgever een bepaalde tijd contract afsluit voor 15 uur. Dat is dan wel een contract in de keten van tijdelijke dienstverbanden. Mocht het proefdraaien goed bevallen, en de werkgever wil het dienstverband voortzetten door een tweede contract aan te gaan, dan is er geen sprake meer van een proeftijd. Dat mag namelijk alleen in een eerste arbeidsovereenkomst.

    Kortom; lekker gaan proefdraaien *grijns*. Nee, ff serieus; ondanks je een dergelijke zaak met je handen op je rug zou winnen, dan nog levert het natuurlijk een heleboel gedoe op waar een puber ws niet op zit te wachten (tenzij je een activistische puber hebt..). Desondanks is dit wel hoe het wettelijk in elkaar zit. Aan jullie wat ermee te doen.. Wellicht helpt het al als je werkgever laat weten dat je weet hoe het werkt, en schrikt werkgever er ook van terug..


    By the way; Proefdraaien onbetaald mag niet, tenzij is vastgelegd dat het vrijwilligerswerk betreft.

    Dussss... sja.. nu alleen nog afwegen hoe jullie hiermee om willen gaan..
  9. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Ik waag dit te betwijfelen. Maar verder veel succes voor het joch. Ik hoop dat het hem iets oplevert.

    Ik niet, als hem iets overkomt, dan stelt de wet dat hij met het proefdraaien een dienstverband voor onbepaalde tijd heeft (zonder proeftijd) en daarmee is hij volledig verzekerd.

    Arme arme werkgever.. :-)
  10. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Ik niet,


    20 jaar geleden was ik ook altijd zo stellig. Smile
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Ik niet, als hem iets overkomt, dan stelt de wet dat hij met het proefdraaien een dienstverband voor onbepaalde tijd heeft (zonder proeftijd) en daarmee is hij volledig verzekerd.

    Arme arme werkgever.. :-)


    Grinnik
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oh heerlijk, ik zou daar echt van smullen van zo'n situatie. Ik weet ook dat mijn beide kinderen absoluut zouden willen me er niet mee te bemoeien...

    Succes!
Terug naar de lijst