Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd...

Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd... 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Het rooster is per maand. En is 2 tot 3 weken van te voren bekend.

    En nee...wil heel graag dit werk doen maar niet meer onder haar.
    En ...dat wil ik ook zeggen, en daarom dat t denk ik zo ver is gekomen...ik kan vreselijk met lg lachen ook. Als het allemaal lekker gaat op de werkvloer en ze niemand hoeft te corrigeren en zich dus niet hoeft te laten gelden....we hebben dezelfde humor. Heerlijk quasi en scherp schuin....

    Neem haar gewoon mee op de uitjes .....kan ze zwemmen?
    Misschien doet de nieuwjaarsduik dan wonderenSmile
  2. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef zooitje

    Neem haar gewoon mee op de uitjes .....kan ze zwemmen?
    Misschien doet de nieuwjaarsduik dan wonderenSmile


    SmileSmile
  3. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef zooitje

    Neem haar gewoon mee op de uitjes .....kan ze zwemmen?
    Misschien doet de nieuwjaarsduik dan wonderenSmile


    Dit klinkt als n zeeer goed plan! Gaan we samen niet balansen vrijdag en lekker vroeg naar Terschelling. SmileSmileSmileSmile
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Ik heb 15 contracturen aangeboden fekregen. Maar werk wel mooi de meeste weken 5 ochtenden van 7:30 tot 12 a 13u.
    En ik bepaal helemaal niets op mijn werk.
    En ja...er speelt meer. Het werk vind ik super leuk. Mijn lg vind ik niet zo leuk meer.


    Ik dacht bijna 25 jaar dat ik een leuke baan had, maar sinds april weet ik beter. Niet meer overwerken, niet werken in mijn pauze, pauzes, afwisseling, mag van alles zelf bedenken om te doen etc. Krijg al mijn uren betaald.
  5. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    Ik krijg wel bevestigd wat ik al zelf zo vermoedde. Zeker alles onder noemer verlof en voor de rest je kop houden is me wel duidelijk.
    Ze weet dus ook al niet meer dat mijn otterlo Terschelling is geworden met de extra dagen er nog voor en na.

    In verband met balansen en jaarafsluiting mag niemand opnde 29e en 30e vrij. Ik had dat al wel aangevraagd. Maar daar komt ze op terug dat dit niet gevraagd en duidelijk was.
    Maar efin....ze geeft mij tig keer pal in mijn gezicht lopen vertellen dat ik langer moet blijven. En even zo veel keren heb ik het brave meisje in mij ja en amen moeten laten zeggen dat ik dit weet en beloof.

    Dus...ik hou mn kop. Zeg vooral niet dat ik mijn koffer in mijn auto heb liggen. Vertel ook niet over hoe druk ik t heb met voorbereiden. Of hoeveel zin en voorpret ik heb.
    Ik ga 2 januari ook niet vertellen hoe leuk ik t gehad heb en wat ik allemaal gedaan heb....
    Wie weet...afhankelijk wat ze zelf suggereert of meent te denken wat ik gedaan heb jok ik dat ik niet eens gegaan ben....

    Maar uuhh...vakantiedagen aanvragen en recht op toegekend krijgen snap ik wel en kan ik ook terug vinden. En heeft Mikkie al gepost.
    Maar waar staat de cao tekst horeca mbt inroosteren en roostervrije dagen?
    Kan iemand dat voor mij posten?
  6. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Jacquelien
    heeft. die lg geen leidinggevende?? ik zou ook de cao erop na slaan waar je in werkt en de boel hoog opspelen.


    Ja, goed idee!
    Alleen....zij wil dat mijn lg op deze manier de toko managed....Smile
  7. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    Wie weet waar ik in de cao Uitzendkrachten (werk nu voor een Payroll) en Horeca (vanaf januari dienstverband 7 maand bij bedrijf zelf) de bepalingen kan vinden mbt roosters en inroosteren.

    Ik krijg rooster 3 weken vooruit voor 1 maand.
    Ik krijg 15 contracturen. Moet hier wel 7 dagen beschikbaar voor zijn.
    Ik mag geen nevenactiviteiten doen. Staat niet in mijn contract. Maar mondeling door lg ingepeperd. Letterlijk benoemd en in mijn gezicht gezegd. Ook andere collega's ten voorbeeld gesteld die dat wel deden. Zeer fout.
    Dit heet loyaal en flexibel zijn.
  8. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Zijn deze CAO's niet gewoon via google te downloaden?

    Dan kun je in het document met zoektermen te werk gaan.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Waarom wil je ?berhaupt een contract daar, vraag ik me af... Smile (nou ben ik momenteel in de ontslag nemen mood, dus misschien kijk ik door de verkeerde bril hoor).
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  11. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Dit zegt de FNV erover

    Vakantie aanvragen

    Vakantie vraag je schriftelijk aan bij je werkgever. Hierbij laat je weten wanneer en hoe lang je op vakantie wilt. Je werkgever moet je wensen in principe inwilligen. Hij kan je verzoek alleen weigeren als er een zwaarwegend bedrijfsbelang is waardoor je echt niet weg kunt. Denk bijvoorbeeld aan veel zieke collega?s en extreme drukte.

    Vakantieaanvraag weigeren

    Je werkgever heeft tot 2 weken nadat jij je vakantiedagen bij hem hebt ingediend de tijd om je aanvraag te weigeren. Is hij te laat dan mag je op vakantie in de periode die je hebt aangevraagd.

    Een weigering van je vakantie moet je werkgever altijd goed motiveren. Doet hij dit niet, vraag dan schriftelijk om opheldering. Mocht je er samen met je werkgever niet uitkomen, neem dan contact met ons op. Wij kunnen helpen bij onder andere bemiddeling.


    Vanmiddag de euvele moed gehad mijn vakantie schriftelijk aan te vragen. Ik heb er 2 losse dagen op gezet in februari.
    En drie lange weekenden in juni en juli.

    Ze nam in eerste instantie het briefje niet aan.
    Ze weigerde eerst omdat ze de jaarplanner niet al had, het briefje zou maar kwijt raken.
    Ik stamelde en haperde maar wierp toch tegen dat ik dit wel zou moeten mogen...al dagen vrij vragen.
    Toen probeerde ze te vissen waarvoor dan, met meteen noemen dat het haar niet aangaat. Maar dat het wel handig is als ze het weet zodat ze er rekening mee kan houden.
    Toen ook gesprek met me aan gaan wat er was en dat ze het maar raar vond en dat ze de laatste tijd wel merkt dat er wat aan de hand is.
    Ik gaf helemaal niets aan. Wilde niet zeggen waarom ik deze dagen vrij wilde. Heb me stil gehouden toen ze mij op directe indringende manier vroeg of ik wat wilde boeken (uitjes).
    Ook nogmaals aanhalen hoe de gang van zaken al jaren is hier. En dat collega x voor gaat vanwege haar kinderen. En dat zij zelf ook voor gaat natuurlijk. En dat kan ze prachtig verwoorden en verantwoorden met haar meer dan 40 jaar horecaverdiensten blablabla.
    En blijven aandringen dat ze wil weten wat er aan de hand is. En wat er is. En wat me dwars zit. En waarom ik niets zeg. En wat er dan is. En dat het raar is dat ik niets zeg..... en dat ze mij zo niet kent...en dat ze het wel voelt...en dat we open en eerlijk tegen elkaar praten moeten kunnen.

    Jeetje zeg...ik zit nog vol in de emotie. Ik kan amper de kern voor ogen houden en de emotie er van scheiden!

    Het was dus dikke vette ruzie waarbij ik geweigerd heb om te antwoorden wat er mij dwars zat.
    Ik wilde gewoon vakantie aanvragen wetende dat ik gewoon een briefje moet kunnen inleveren.
    Ze haalde er alles bij.
    Het is een gesprek van dik een uur geworden waarin ik dus niet gezegd heb wat er bij mij speelde.
    En dit kan ze zo heel erg niet uitstaan he. Niet de vat hebben op iemand.
    Ik ben uiteindelijk opgestaan terwijl ze me duidelijk zei dat ik niet nu weg mocht zonder dat het uitgesproken was.
    Ik zei dat ik blokkeerde. Dat ik wel op papier of een andere keer wilde praten maar nu niet.
    Zij zei dat als ik nu weg ging ik haar met een kutgevoel achter liet en dat ze dat niet pikt en dat dat verregaande gevolgen heeft en ik moet bedenken of ik dan wel terug wil komen nog omdat zij dan ook nooit meer met mij praten wilde....
    Ik had de tranen in mijn ogen maar bleef super kalm. En ben uiteindelijk gegaan....we zaten in een impasse.

    En...vanmiddag heeft ze me evengoed gebeld he...omdat we vrijdag wel gezellig met elkaar moeten werken. En of we nu konden praten wat er was want zo ga je niet om met elkaar.....
    Heb mijn zoon op speaker mee laten luisteren omdat 2 meer horen dan 1.
    Morgen is lg er niet. Donderdag zij een vrije dag. En vrijdag werken we samen.......SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile

    HR manager gaat gebeld worden door mijn payroll bedrijf. Ik heb hen vanmiddag ook gebeld. Ik ben erg benieuwd...

    Ik ben voor mijzelf een en ander aan wantoestanden op papier aan het zetten. Voorbereiden op het gesprek en zelf ook inzicht krijgen.
  12. freddy
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van freddy
    Gewoon in je eigen recht gaan staan Simone !,,, lg heeft niks te maken met jouw invulling van vrije dagen .
    Mits aangevraagd in alle redelijkheid heb je gelijk .

    Gewoon je werk blijven doen en af en toe op je tong bijten.
    Ik begrijp dat je een 15 uren contract hebt en 40 uur moet klaar zitten wanneer lg iemand nodig heeft ( jij dus ) je mag zeker geen prive leven van die persoon .Vraag me af of die persoon dat zelf wel heeft Smile

    Ik maak ongeveer hetzelfde mee op dit moment maar deze jongen red zich wel .

    Persoonlijk zou ik tijdens het gesprek toch aangeven wat je eigenlijk hoort te vertellen ( dat lucht op echt! )
    Een beetje recht voor de raap mag je best zijn hoor , kom voor jezelf op en prive is nu eenmaal prive .

    Ik wens je Succes , wees eerlijk en oprecht. Smile
Terug naar de lijst