Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd...

Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd... 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef plieneke
    Jemig Evert Smile


    Echt h? ... wat ben je aan het zuigen, man. En invullen. En dus dit, dus dat, dus jij bent ... enz. pfff
  2. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Ik zou een gesprek aangaan met je leidinggevende, maar als dat - zoals je al aangeeft - bij voorbaat al gedoemd is te mislukken, dan misschien niet die energie er in steken.
    Of het wel doen, puur uit principe en om voor jezelf op te komen, ook al boek je waarschijnlijk geen resultaat.

    En ondertussen inderdaad rondkijken naar een andere baan, maar die liggen ?f niet voor het oprapen, ?f er is veel concurrentie ...
  3. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Echt h? ... wat ben je aan het zuigen, man. En invullen. En dus dit, dus dat, dus jij bent ... enz. pfff


    Ten eerste staan er geregeld vraagtekens bij mijn reacties, dus vraag ik om opheldering / uitleg.

    Ten tweede hoor ik en de rest ook alleen het verhaal van Simone, en elk verhaal heeft minimaal twee kanten.

    Daarnaast kan ik mij niet voorstellen als de relatie op de werkvloer zo slecht is als hier word weergegeven dat alleen de LG schuld heeft en alle werknemers onschuldige lammetjes zijn. Kom op zeg.... open je ogen, denk na, wees realistisch.. hier heeft Simone en haar collega,s nergens geen weet of invloed op. Alleen de LG is een draak, wie dat geloofd is mijns inziens, ongelofelijk na?ef..
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Ik zou een gesprek aangaan met je leidinggevende, maar als dat - zoals je al aangeeft - bij voorbaat al gedoemd is te mislukken, dan misschien niet die energie er in steken.
    Of het wel doen, puur uit principe en om voor jezelf op te komen, ook al boek je waarschijnlijk geen resultaat.

    En ondertussen inderdaad rondkijken naar een andere baan, maar die liggen ?f niet voor het oprapen, ?f er is veel concurrentie ...


    Ik ga t gesprek pas aan als ik voor t blok gezet wordt. Ze voelt haar fijn aan als je ergens mee zit. Ze had dat trouwens al van mij door, maar ik kon dit nog met een smoes verbloemen.
    Maar liever pas wanneer ik uitcheck.....ter lering en vermaak als ik niets te verliezen heb en ze het nakijken heeft. Ik wil wel alles netjes afronden trouwens.

    Maar Ik kan nu al op mn klompen aanvoelen dat de werkrelatie verstoort raakt als ik voor mijzelf op kom.
    Ik heb al wel het payroll bedrijf gebeld en de punten waar ik tegen aan loop...bedrijfscultuur, in vertrouwen verteld. Dit is met verbazing aangehoord. Deze jongedame werkt er nog niet zo lang en zou het intern bespreken en mij morgen terug bellen.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Ten eerste staan er geregeld vraagtekens bij mijn reacties, dus vraag ik om opheldering / uitleg.

    Ten tweede hoor ik en de rest ook alleen het verhaal van Simone, en elk verhaal heeft minimaal twee kanten.

    Daarnaast kan ik mij niet voorstellen als de relatie op de werkvloer zo slecht is als hier word weergegeven dat alleen de LG schuld heeft en alle werknemers onschuldige lammetjes zijn. Kom op zeg.... open je ogen, denk na, wees realistisch.. hier heeft Simone en haar collega,s nergens geen weet of invloed op. Alleen de LG is een draak, wie dat geloofd is mijns inziens, ongelofelijk na?ef..

    Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het is zo makkelijk om de bal bij een leidinggevende neer te leggen. En aangezien TS best uitgesproken is en tact een groot goed is, kan ik me voorstellen dat er ook een andere kant aan het verhaal zit.
  6. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Ten eerste staan er geregeld vraagtekens bij mijn reacties, dus vraag ik om opheldering / uitleg.

    Ten tweede hoor ik en de rest ook alleen het verhaal van Simone, en elk verhaal heeft minimaal twee kanten.

    Daarnaast kan ik mij niet voorstellen als de relatie op de werkvloer zo slecht is als hier word weergegeven dat alleen de LG schuld heeft en alle werknemers onschuldige lammetjes zijn. Kom op zeg.... open je ogen, denk na, wees realistisch.. hier heeft Simone en haar collega,s nergens geen weet of invloed op. Alleen de LG is een draak, wie dat geloofd is mijns inziens, ongelofelijk na?ef..


    En toch had ik een soortgelijke situatie nog nooit meegemaakt in mijn 40 jarige werkleven.......... Het kan dus wel...... SImone's latere uitleg geeft veel verduidelijking vind ik hoe LG het team denkt te moeten aansturen......
  7. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Ten eerste staan er geregeld vraagtekens bij mijn reacties, dus vraag ik om opheldering / uitleg.

    Ten tweede hoor ik en de rest ook alleen het verhaal van Simone, en elk verhaal heeft minimaal twee kanten.

    Daarnaast kan ik mij niet voorstellen als de relatie op de werkvloer zo slecht is als hier word weergegeven dat alleen de LG schuld heeft en alle werknemers onschuldige lammetjes zijn. Kom op zeg.... open je ogen, denk na, wees realistisch.. hier heeft Simone en haar collega,s nergens geen weet of invloed op. Alleen de LG is een draak, wie dat geloofd is mijns inziens, ongelofelijk na?ef..


    Als het om wetgeving gaat, maakt het helemaal niet uit wie de trut is.. de wet dient toegepast te worden door beide partijen. Zo simpel. Zo zakelijk. Dus suggesties over schuld of gedrag doen niet ter zake bij de afwijzing van vakantie of inroostering. Dan gelden gewoon de wettelijke bepalingen. Ook voor de meest ingewikkelde werknemer. Deze beslissingen over verlof en roostering van werkgeverszijde kloppen van rechtswege niet. Iets anders is er niet van te maken.

    Hoe de relatie/sfeer verder gaat, de wettelijke bepalingen die daarbij horen en welke consequenties dat heeft voor beide partijen is een ander topic en kent weer andere gronden op op te bouwen (of af te breken)...

    In het arbeidsrecht is het van belang zaken zuiver te scheiden, want verlies van scheiding en nuance zorgt regelmatig voor een uitvoering van een mix van wet-en regelgeving en een verkeerde toepassing daarvan. Met alle schade van dien.

    Zo bekijk ik dit soort dingen.
  8. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Als het om wetgeving gaat, maakt het helemaal niet uit wie de trut is.. de wet dient toegepast te worden door beide partijen. Zo simpel. Zo zakelijk. Dan gelden gewoon de wettelijke bepalingen.

    Zo bekijk ik dit soort dingen.



    Ik ben persoonlijk van mening als je in dit soort gevallen de cao en wet en regelgeving moet gaan toepassen, dat de werkrelatie best al ernstig verstoort is.. maar dat is mijn mening.

    Dat heb ik in mijn werkzame leven gelukkig nooit hoeven toepassen. Ik heb gewoon middels een gesprek zaken kunnen regelen, zonder wetboek / wettekst enzo, en ook ik ben het wel eens oneens met mijn leidinggevende.
  9. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    heeft. die lg geen leidinggevende?? ik zou ook de cao erop na slaan waar je in werkt en de boel hoog opspelen.
  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Dat je daar wilt werken Smile

    Overigens wordt hier in t team ook gezamenlijk ingediend wat vakanties zijn
    Als ik de 1 binnen 2 weken moet antwoorden komt dat neer op wie t eerst komt.. niet fair en vast niet zoals de wet bedoeld is


    Dat rooster: voor hoeveel weken geldt dat?
  11. Bericht van Mariska2 is op 11-12-2017 om 22:13:23 uur verwijderd door Mariska2.

    Reden: Laat ook maar

     
  12. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    Het rooster is per maand. En is 2 tot 3 weken van te voren bekend.

    En nee...wil heel graag dit werk doen maar niet meer onder haar.
    En ...dat wil ik ook zeggen, en daarom dat t denk ik zo ver is gekomen...ik kan vreselijk met lg lachen ook. Als het allemaal lekker gaat op de werkvloer en ze niemand hoeft te corrigeren en zich dus niet hoeft te laten gelden....we hebben dezelfde humor. Heerlijk quasi en scherp schuin....
Terug naar de lijst