Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd...

Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd... 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Ik lees dat er meer speelt, dus is dit een druppel. Wat mij verbaasd is als je een contract hebt van 15 uur, dat zijn twee dagen per week werken. Dan kan je je Prive leven daar toch omheen plannen ? De vraag is denk ik hoe graag wil je werken, en besef dat je met twee dagen werken niet de belangrijkste schakel bent.

    Jij hebt het over een dubbeltje op eerste rij, maar als ik jou lees, wil jij met 15 uur bepalen...


    Ik heb 15 contracturen aangeboden fekregen. Maar werk wel mooi de meeste weken 5 ochtenden van 7:30 tot 12 a 13u.
    En ik bepaal helemaal niets op mijn werk.
    En ja...er speelt meer. Het werk vind ik super leuk. Mijn lg vind ik niet zo leuk meer.
  2. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Ik heb 15 contracturen aangeboden fekregen. Maar werk wel mooi de meeste weken 5 ochtenden van 7:30 tot 12 a 13u.
    En ik bepaal helemaal niets op mijn werk.
    En ja...er speelt meer. Het werk vind ik super leuk. Mijn lg vind ik niet zo leuk meer.


    En hoe denk je dat ze jou vind ?
  3. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Misschien wel, maar oppassen op een kindje.. en daar dan vrij voor vragen, moet kunnen. Maar kan afgewezen worden.

    Wellicht is het feit dat er meer speelt wel een oorzaak en gevolg.. als parttimer zou je dezelfde rechten moeten hebben, maar realiteit is dat je gewoon meer moet slikken omdat jij het meest flexibel ingezet kan worden.

    Maar nog ben ik van mening dat je redelijk makkelijk je Prive om je 15 uur heen kan plannen, als je maar wil .


    Ik pas mijn hele prive leven om mijn rooster heen. Vraag zelden om een vrije dag of roostervrije dag. En als ik dat dan vraag roostert ze me expres in. Ik weet zeker al had ik haar niet gevraagd zo hebben die donderdag vrij te houden omdat ik de afgelopen periode ook vrij had er niets aan de hand was. Maar omdat ik zei op te willen passen doet ze t niet.
    Dan krijg ik er wel de pest over in!

    En verder...ik heb op alle inval en roosterwijzigingen ja gezegd he. Heb ook invalwerk op 1.5 uur rijden op n andere lokatie gedaan. Dat betekende om half 8 op eigen lokatie beginnen. Tot 13u daar werken. En dan door naar 2e lokatie. Daar van 14:30 tot 18u werken. En om 20u weer thuis. Drie dagen in die week.
    Dus heb het aub niet over dat ik niet werken wil of zo.
  4. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Ik pas mijn hele prive leven om mijn rooster heen. Vraag zelden om een vrije dag of roostervrije dag. En als ik dat dan vraag roostert ze me expres in. Ik weet zeker al had ik haar gevraagd die donderdag vrij te houden omdat ik de afgelopen periode ook vrij had er niets aan de hand was.
    En verder...ik heb op alle inval en roosterwijzigingen ja gezegd he. Heb ook invalwerk op 1.5 uur rijden op n andere lokatie gedaan. Dat betekende om half 8 op eigen lokatie beginnen. Tot 13u daar werken. En dan door naar 2e lokatie. Daar van 14:30 tot 18u werken. En om 20u weer thuis. Drie dagen in die week.
    Dus heb het aub niet over dat ik niet werken wil of zo.


    Zoals ik je lees ben je een voorbeeldige werkneemster. Waar komt dan die wrijving vandaan ?
  5. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Zoals ik je lees ben je een voorbeeldige werkneemster. Waar komt dan die wrijving vandaan ?


    Ik ben zeker een goed werkneemster. Mijn beoordelingsgesprek was dan ook zeer lovend.

    Omdat ik 15u vast aangeboden krijg. Ik structureel 25 of meer gewerkt heb de voorliggende 1.5 jaar. Lg spreekt van nevenactiviteiten terwijl ik gewoon met vrienden mijn vrije tijd besteed en dan weekenden of weekjes weg ga.
    En omdat lg voor mij zeer dominerend en manipulatief over komt. Ze praat heel doordringend en dan viel ik me zoooooo klein en gekrenkt. Ze predikt het bedrijfsbelang zodanig dat ze een ja of nee antwoord moet geven. En als je sputtert of wil sputteren dan ben je automatisch tegen. Want zo strikt en zwart wit brengt ze het. Je moet vooral alles instemmen en beamen.
    En veel dingen daar heeft ze gelijk in...en een deel dus echt niet. Maar haal het niet in je hoofd tegen te zijn.....

    En vergeet vooral niet te vragen hoe haar weekend was. En vraag t vooral nog voordat zij vind dat je het vergeten bent. Idem dito met koffie zetten. Zorg dat je minimaal 4x per week als eerste de koffie als 1e inschenkt...anders krijg je quasi een vette sneer.
  6. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Ik ben zeker een goed werkneemster. Mijn beoordelingsgesprek was dan ook zeer lovend.

    Omdat ik 15u vast aangeboden krijg. Ik structureel 25 of meer gewerkt heb de voorliggende 1.5 jaar. Lg spreekt van nevenactiviteiten terwijl ik gewoon met vrienden mijn vrije tijd besteed en dan weekenden of weekjes weg ga.
    En omdat lg voor mij zeer dominerend en manipulatief over komt. Ze praat heel doordringend en dan viel ik me zoooooo klein en gekrenkt. Ze predikt het bedrijfsbelang zodanig dat ze een ja of nee antwoord moet geven. En als je sputtert of wil sputteren dan ben je automatisch tegen. Want zo strikt en zwart wit brengt ze het. Je moet vooral alles instemmen en beamen.
    En veel dingen daar heeft ze gelijk in...en een deel dus echt niet. Maar haal het niet in je hoofd tegen te zijn.....


    Begrijp ik het goed dat jij soms of geregeld degene bent die sputtert / tegen is ?
    Dat jij dus nu zegt dat ze op een deel echt geen gelijk heeft, maar wie heeft dan wel gelijk ?
  7. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Begrijp ik het goed dat jij soms of geregeld degene bent die sputtert / tegen is ?


    Gaat komen nu. Emmertje is vol. Heb t tot nu toe nog voor me gehouden....

    Ik kreeg mn arbeidsvoorwaardenvoorstel.....0.50 ct meer uurloon.
    Dan zegt lg dat dit heel mooi is en ik meer krijg dan de anderen en het er niet met hen over mag hebben....
    Jaja.....dat wekt bij mij super veel argwaan! Bah!
    Ook omdat zij alle issues van iedereen openlijk bespreekt en daar prat op gaat.
  8. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Gaat komen nu. Emmertje is vol. Heb t tot nu toe nog voor me gehouden....


    Dan verbaast het mij, zonder dat er wat gebeurd is, dat er wrijving is. Waar komt de wrijving vandaan ?

    Ik denk dat jou non verbale gedrag mogelijk meer los maakt bij haar dan dat je vermoed...

    Het wijzen is hier duidelijk leesbaar, maar wat is jou aandeel in dit verhaal. Flexibele voorbeeldige werkneemster, altijd mond gehouden. Dus bijzonder gedrag van je LG. Dat vind ik opmerkelijk, dan wel niet bijzonder..

  9. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    Er gebeuren zo veel dingen joh. Maar vaak blijf ik buiten schot. Ik hoor en zie alles want lg bespreekt alles over iedereen openlijk zodat je maar vast weet wat je lot is als je anders denkt of wilt.
    Angstcultuur...
    Iedereen wordt ten voorbeeld gesteld als je iets fout doet.
    Nieuwkomer vroeg langs neus en lippen alvast vrij omdat ze altijd 1e wk januari op wintersport gaat.
    Oke...zo doe je dat niet. Maar mennnnnn hoe je dan ten voorbeeld wordt gesteld.....echt niet leuk!! En je hebt alles maar te beamen....ppppffftttt....ben t zo zat
  10. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Er gebeuren zo veel dingen joh. Maar vaak blijf ik buiten schot. Ik hoor en zie alles want lg bespreekt alles over iedereen openlijk zodat je maar vast weet wat je lot is als je anders denkt of wilt.
    Angstcultuur...
    Iedereen wordt ten voorbeeld gesteld als je iets fout doet.
    Nieuwkomer vroeg langs neus en lippen alvast vrij omdat ze altijd 1e wk januari op wintersport gaat.
    Oke...zo doe je dat niet. Maar mennnnnn hoe je dan ten voorbeeld wordt gesteld.....echt niet leuk!! En je hebt alles maar te beamen....ppppffftttt....ben t zo zat



    LG bespreekt alles over iedereen openlijk... jullie doen dat dus onder elkaar ook denk ik, want hoe kan jij dat anders allemaal weten ?

    Dus ik lees een achterklap cultuur van medewerkers en LG dus wie kan dan wijzen naar een ander.

    Ik denk verandering begint bij jezelf. Niet kletsen met collega?s over LG is denk een begin. Ik denk dat hier een belangrijke regel toegepast kan worden. Praat niet over maar met betrokken persoon !!!
  11. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    Nee. Het eerste wat ik geleerd heb in dit team op deze werkplek is dat je niets maar dan ook werkelijk helemaal niets met collegas over elkaar zegt. Ook geen positieve dingen. En lg is heel scherp in opmerken als er wel gepraat is. En ze zaagt net zo lang dooor totdat ze alles van iedereen op tafel heeft gekregen. Alleen lg doet dat over al haar teamleden. En dan openlijk. En dan zodanig dat je vooral het sociaal wenselijke moet instemmen.
    Iedereen weet dus alles van en over elkaar omdat lg dit openlijk deelt en ter voorbeeld stelt.

    Hetgeen jij zegt...praat openlijk doet lg dus. Maar zodanig dat het voor mij afschrikt en ik er helemaal klaar mee ben.
    10 dec '17 - 23:39:29 / 10 dec '17 - 23:49:44
  12. plieneke
    Plien 3.0

    Toon alleen de berichten van plieneke
    Jemig Evert Smile
Terug naar de lijst