Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd...

Vrij vragen op het werk....ge?scaleerd... 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Bij ons dien je voor 1 - 12 de zomervakantie aan te vragen en voor 15 - 12 is de zomervakantieplanning bekend.

    Ik lees hier net iemand bij wie dat pas in maart kan.....zou ik veeeeeeel te laat vinden.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Zobis het ook niet mogelijk teen minste 1 dagdeel pw vrij te hebben voor sport of vereniging. Zelfs niet 1malig.
    Heb eens gevraagd of ik de donderdagmiddag de aankomende maand vrij mocht. Was de afgelopen maanden ook al zo. Dus wilde even zeker stellen. Werk meestal de ochtenden en bijna nooit middagen. Prompt werd ik die donderdagmiddagen wel ingeroosterd. Daarna niet meer. Wilde oppassen op voormalig gastkindje


    De mensen die de minste uren werken, kun je het makkelijkste ?schuiven? in een rooster. Was op mijn vorige werk ook zo. Daar stond in ons contract dat we 5 dagen per week beschikbaar moesten zijn.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ik lees hier net iemand bij wie dat pas in maart kan.....zou ik veeeeeeel te laat vinden.


    Bij mijn vorige werkgever ws dat meestal ookpas in maart.
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef maartje


    De mensen die de minste uren werken, kun je het makkelijkste ?schuiven? in een rooster. Was op mijn vorige werk ook zo. Daar stond in ons contract dat we 5 dagen per week beschikbaar moesten zijn.


    Oh echt?
    Ik zou naar een andere werkgever gaan.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Nevenactiviteit: een verrichting die niet de belangrijkste of hoofdactiviteit is van een persoon of organisatie. uit Wikipedia.

    Je hoeft er ook geen geld meer te verdienen om het toch een nevenactiviteit te noemen. Als jij geregeld uitjes of een vakantie organiseert voor een groep mensen kan je dat echt wel een nevenactiviteit noemen.

    Je werkgever kan je nevenactiviteiten verbieden trouwens, ik denk wel dat ze daar een goede reden voor moeten hebben. Als jij zegt dat je vakantie wilt om voor het organiseren van zo'n vakantie, dan snap ik die leidinggevende wel.

    Maar als je je nu zo voelt, waarom blijf je daar nog werken?
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Oh echt?
    Ik zou naar een andere werkgever gaan.


    Heb ik gedaan Smile
  7. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    Ik heb nevenactiviteit ook opgezocht. En mbt werk is het criterium geld verdienen of concurerend bezig zijn tov van werkgever wel belangrijk om het te mogen verbieden.
    In mijn situatie is hier echt geen sprake van.
    En ik ben idd druk aan het solliciteren. Ik ben er wel klaar mee daar. Niet alleen hier om hoor. Er spelen meer dingen die ik niet leuk vind.
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef maartje


    Heb ik gedaan Smile


    Smile

    Weet je, ik krijg een rooster en dat werk ik.
    Daarbuiten ben ik niet meer beschikbaar op alle dagen, ik zit ook niet in de appgroep van de afdeling.
    Veel te veel onrust.
  9. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef maartje


    De mensen die de minste uren werken, kun je het makkelijkste ?schuiven? in een rooster. Was op mijn vorige werk ook zo. Daar stond in ons contract dat we 5 dagen per week beschikbaar moesten zijn.


    Inderdaad. Ik snap nu idd hoe het rooster gemaakt wodt en hoe het team opgebouwd wordt, wie er over blijven...
    Voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten....
  10. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Inderdaad. Ik snap nu idd hoe het rooster gemaakt wodt en hoe het team opgebouwd wordt, wie er over blijven...
    Voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten....


    Ik lees dat er meer speelt, dus is dit een druppel. Wat mij verbaasd is als je een contract hebt van 15 uur, dat zijn twee dagen per week werken. Dan kan je je Prive leven daar toch omheen plannen ? De vraag is denk ik hoe graag wil je werken, en besef dat je met twee dagen werken niet de belangrijkste schakel bent.

    Jij hebt het over een dubbeltje op eerste rij, maar als ik jou lees, wil jij met 15 uur bepalen...
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Evert1963


    Ik lees dat er meer speelt, dus is dit een druppel. Wat mij verbaasd is als je een contract hebt van 15 uur, dat zijn twee dagen per week werken. Dan kan je je Prive leven daar toch omheen plannen ? De vraag is denk ik hoe graag wil je werken, en besef dat je met twee dagen werken niet de belangrijkste schakel bent.

    Jij hebt het over een dubbeltje op eerste rij, maar als ik jou lees, wil jij met 15 uur bepalen...


    Zo lees ik het niet. Ze heeft een contract voor 15 uur, maar moet in principe wel 40 uur beschikbaar zijn. Zou ik ook niet blij van worden. Minimaal 1 vaste ochtend of middag vrij moet toch kunnen?
  12. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Zo lees ik het niet. Ze heeft een contract voor 15 uur, maar moet in principe wel 40 uur beschikbaar zijn. Zou ik ook niet blij van worden. Minimaal 1 vaste ochtend of middag vrij moet toch kunnen?


    Misschien wel, maar oppassen op een kindje.. en daar dan vrij voor vragen, moet kunnen. Maar kan afgewezen worden.

    Wellicht is het feit dat er meer speelt wel een oorzaak en gevolg.. als parttimer zou je dezelfde rechten moeten hebben, maar realiteit is dat je gewoon meer moet slikken omdat jij het meest flexibel ingezet kan worden.

    Maar nog ben ik van mening dat je redelijk makkelijk je Prive om je 15 uur heen kan plannen, als je maar wil .
Terug naar de lijst