Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Er kan ook gelijk om het trapgat een muur, heb je geen last van het schuine dak en idd van Ytongblokken. Dan nog een deur en kozijn erin. Verder heb je nog iets van goudband nodig om de muur af te smeren.

    Er is toch een website waar je klussers kunt zoeken?


    Dit kan inderdaad helaas niet om de door Arno-M genoemde redenen.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Gasbeton moet je ook afwerken . En dakraam bijv van velux met plaatsen er bij kan nooit voor ? 200,-


    Dakraam wordt volgens mij standaard geplaatst, los van wel of geen kamer.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Leuke plannen allemaal Karin, eerst de huiskamer nu de zolder die voorbij komt.
    Ik hoop dat je kunt verhuizen naar deze nieuwe woning.


    Om het plaatje compleet te maken Smile
    Plaatje
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Gaaf hoor!
  5. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    4000 euro is erg veel geld. In mijn vorige (nieuwbouw) huis heb ik het zelf gedaan en heb wel een gipswand gezet. Ter versteviging (doortrappen door baldadige kinderen) heb ik toen aan weerskanten een houten (OSB) plaat onder het gips gemaakt. Verder had ik voor het geluid isolatie materiaal in de wand gemaakt. Een prima geluidsdichte en stevige wand. Een kantklare deur in kozijn gekocht (scheelt afhangen e.d.) En de elektra kan je in zo'n wand mooi wegwerken (mbv hollewanddozen). Als je het in eigen beheer doet dan moet dat (een stuk)voor minder kunnen. Helemaal als je bv ook nog handige vrienden/kennissen in je netwerk hebt. Je moet dat wel zien zitten om dat zelf te regelen natuurlijk.

    quote:
    Dit schreef Evert1963
    4000 is best veel geld. Wat ik op tekening meen te zien, is een lichtpunt op het plafond. Als je zelf een scheidingswand plaatst heb je die niet meer in je slaapkamer. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, het is maar dat je het weet.

    Daaarme heb je dan ook geen lichtknopje in je scheidingswand.

    Tevens is een bijkomend voordeel dat je de wand mag laten staan bij een vertrek uit de woning ooit.

    Het lichtpuntje doortrekken, een schakelaartje maken, kan allemaal, maar inbouwen zal lastiger worden. Ik weet niet of je deze optie wel hebt als je hem laat zetten voor 4000, maar gezien de prijs neem ik aan van wel Smile

    Als bovenstaande geen probleem is, kan je voor zeker de helft zelf een wandje neerzetten door een handige doe het zelver, maar hou dan wel rekening met het feit of deze persoon ook het electra en hang en sluitwerk doet. Anders heb je drie man nodig op verschillende dagen en tijden, waardoor zelf plaatsen iets duurder uitvalt.

    Daarbij is een gipsplaten wand niet zo heel slecht als scheidingswand hoor. Denk anders ook eens aan gipsblokken. Daar heb je het voordeel dat er een mannetje/vrouwtje aan zit, waardoor het iets makkelijker bouwen is.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik zou het door hen laten doen.

    Je weet direct waar je aan toe bent, geen gezeur wanneer je ooit de woning verlaat.
    Alle leidingen, lichtknopjes ed op z?n plaats.
    Alles saus- en/of behangklaar wanneer het opgeleverd wordt.
    Anders moet je, terwijl je ook nog gaat verhuizen, zelf zo?n gaan verbouwing regelen.

    De genoemde ? 1500 lijkt mij te weinig.


    Het is voor mij ontzettend veel geld.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dit kan inderdaad helaas niet om de door Arno-M genoemde redenen.


    Alleen de cv kan wel aparte ruimte voor gemaakt worden, maar als de wasmachine etc er ook nog komt te staan, moet je het anders oplossen.


    Ik zou vragen wat er allemaal gedaan wordt voor de ?4000, lichtpunten aanleggen etc is wel handig, als dat er allemaal bij inzit valt het el iets mee, maar ?4000 is wel veel geld.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Clara
    En is er verwarming? Smile


    Beneden en eerste verdieping vloerverwarming. Op zolder in principe niet. Het zouden eerst woningen zonder gas worden (nul op de meterwoningen), maar hebben ze toch vanaf gezien. Wel A+ en zonnepanelen. Aangezien de ketel op zolder staat, kan er vrij eenvoudig (volgens mijn vader die uit de verwarmingswereld komt) een radiator doorgetrokken worden.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Om het plaatje compleet te maken Smile


    Wat fijn Karin, ik duim dat je erbij zit.
  10. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    Als je de extra kamer door de verhuurder laat aanleggen, gaat dan ook de huur omhoog?
    Dus ?n het extra bedrag voor het aanleggen ?n een hogere huur?

    Heb je toestemming van hen nodig als je het zelf gaat doen?
    Wat doet dat met een eventuele huurverhoging?

    Smile
  11. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef Clara
    En is er verwarming? Smile


    En dit... checker of er een CV radiator op zolder komt. Een gips wandje met lichtpunt (oid) zou ik als klusser wel zien zitten. Een exra CV radiator bijmaken zou ik als (gemiddelde) klusser niet zien zitten. Wellicht informeren wat alleen een CV radiator bijplaatsen kost en het wandje zelf regelen?
  12. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik zou het door hen laten doen.

    Je weet direct waar je aan toe bent, geen gezeur wanneer je ooit de woning verlaat.
    Alle leidingen, lichtknopjes ed op z?n plaats.
    Alles saus- en/of behangklaar wanneer het opgeleverd wordt.
    Anders moet je, terwijl je ook nog gaat verhuizen, zelf zo?n gaan verbouwing regelen.

    De genoemde ? 1500 lijkt mij te weinig.

    Dit dus
Terug naar de lijst