Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. marcel024
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van marcel024
    Misschien hoef je het niet nu meteen te doen.

    Er komen bij een verhuizing al genoeg extra kosten op je af.
    Kijk het even aan, als je er een tijdje woont kun je beter bepalen wat je wil, en heb je alle tijd om te kiezen met wie je in zee wil gaan.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dat kan ook, maar ik vind een logeer/werk/waskamer ook wel erg prettig, eerlijk gezegd. Dat heb ik de afgelopen 14 jaar echt gemist. Nu is de mogelijkheid er.

    Ik zou er denk ik mee wachten. Vooral gezien de kosten, verhuizen is al duur.
    Je kunt met kasten ook een prima afscheidingswandje maken.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Denk dat we er inderdaad even mee wachten. Mocht ik een woning toegewezen krijgen dan ga ik overleggen met de verhuurder aan welke eisen we moeten voldoen als we het later zelf gaan doen.

    Kan wellicht de aannemer wel vragen om tv/kabelaansluiting al wel door te trekken naar de zolder en de kleinere slaapkamer.
  4. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Is er geen constructie te bespreken dat de verhuurder gewoon die zolderkamer voor zijn rekening neemt en dat jij dan wat meer huur betaalt?
    De woningbouwvereniging waarvan mijn ex een huis huurt, heeft zo'n uitbreidingslijst.
    Daar kun je op aangeven wat voor extra's je wilt en wat dat per maand extra aan huur kost.
    Dat gaat dan om keukens, zonnepanelen maar ook zolderkamers.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Denk dat we er inderdaad even mee wachten. Mocht ik een woning toegewezen krijgen dan ga ik overleggen met de verhuurder aan welke eisen we moeten voldoen als we het later zelf gaan doen.

    Kan wellicht de aannemer wel vragen om tv/kabelaansluiting al wel door te trekken naar de zolder en de kleinere slaapkamer.



    Dat is zeker fijn, al ligt er maar een lege buis, dan kun je zelf de kabels er wel doorheen trekken.

    En met kasten, kun je ook een kamer maken, zoals Inge schreef. Ikea heeft ook roomdeviders. ik heb er ook eentje op zolder staan.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Denk dat we er inderdaad even mee wachten. Mocht ik een woning toegewezen krijgen dan ga ik overleggen met de verhuurder aan welke eisen we moeten voldoen als we het later zelf gaan doen.

    Kan wellicht de aannemer wel vragen om tv/kabelaansluiting al wel door te trekken naar de zolder en de kleinere slaapkamer.


    met digitale tv heb je die toch helemaal niet nodig?

    Fijn dit vooruitzicht van een huis. Dit wilde je toch al heel lang ik zal voor je duimen!
  7. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik hoop ook dat je dit huis krijgt! Je hebt het al zo lang over verhuizen.

    En als je toch wat spullen moet vervangen, kun je ze op de maat van het nieuwe huis kopen.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Is er geen constructie te bespreken dat de verhuurder gewoon die zolderkamer voor zijn rekening neemt en dat jij dan wat meer huur betaalt?
    De woningbouwvereniging waarvan mijn ex een huis huurt, heeft zo'n uitbreidingslijst.
    Daar kun je op aangeven wat voor extra's je wilt en wat dat per maand extra aan huur kost.
    Dat gaat dan om keukens, zonnepanelen maar ook zolderkamers.


    Kan helaas niet door de regels omtrent Passend Toewijzen. Deze woningen mogen niet boven de 597 euro uitkomen.
  9. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    Dat is een mooie gelegenheid.
    Een andere woning met meer ruimte.
    Je vraagt om tips...

    Ik begrijp goed dat 4000 euro een groot bedrag is. En zeker met al de andere verhuiskosten en activiteiten. En het valt altijd tegen wat kosten betreft.
    En heel goed dat je nu ook al over die plannen nadenkt.

    Ik zou in eerste instantie, niet te veel hooi op je vork nemen wat financi?n en werkzaamheden betreft. Mits je die kamer niet meteen nodig hebt.
    Eerst concentreren op al het andere.

    En misschien alleen kosten in dingen steken, die later lastig te doen zijn op zolder.
    Zoals, extra leiding laten leggen (als die er al niet is) en bij de ketel op zolder enkele t-Stukken met afsluiters te plaatsen, zodat je straks heel gemakkelijk een radiator kan aansluiten.
    Eventueel een dakraam of groter dakraam laten plaatsen. (maar die heb je al, dacht ik).

    Ik heb voor mijn dochter op een lege zolder geen "mancave" maar ""girlcave" gemaaktSmile.
    Voordat ik daar zelf aan begon, heb ik door een bedrijf een groter dakraam laten plaatsen. (900 euro inclusief plaatsen, maar dan een flinke grote). Daar ik dat niet aandurfde.
    En bij een ketelcontrole, door de loodgieter alvast de t-stukjes mat kranen laten plaatsen. (prijs weet ik niet meer). Ook iets waar ikzelf niet aan wilde beginnen.
    De rest heb ik allemaal zelf gedaan. Dus geen arbeidskosten, maar moet toch zeggen dat alle materialen ook niet echt goedkoop zijn.
    En mijn zolder heeft 4 schuine kanten, waar ik allemaal kasten heb ingemaakt. En ik wilde ook nog een aparte ruimte voor de ketel hebben en voor de was apparatuur en ophangen van was.
    Dat was wel een veel groter project als jij voor ogen hebt. Heb dat op mijn gemak gedaan en helemaal alleen (met af en toe hulp van mijn dochter), net wanneer ik zin had. Dit duurde ongeveer een jaar. (en ik ben echt geen timmerman hoor... wel een handig iemand)
    Een bijkomend voordeel van dit alles is dat mijn dochter heeft leren omgaan met schuur, zaag en boormachines, al toen ze 12 was.Smile

    Nu weet ik wel dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Om dit zelf te doen.
    Maar alles wat je zelf kan en wilt doen, samen met jouw zoon bespaart geld.

    Scheidingswanden:
    Ik heb holle wanden gemaakt van hout. Ik vond dat zelf gemakkelijk. Wel gevuld met geluidsisolatie. Bekleed met 18mm underlaymentplaten, zodat ik er altijd in kan schroeven. En daarover gipsplaten geschroefd en die afgesmeerd. Dat resulteerde in een dikke stabiele wand. Ter plekke van de deur heb ik van de holle ruimte gebruik gemaakt om er een schuifdeur in weg te laten schuiven. Het grote voordeel is, dat ik geen last van openzwaaiende deuren heb en aan alle kanten van de wand niks hoef vrij te laten voor de deuren. De electriciteits leidingen in de wand heb ik mooi in de holle ruimte geplaatst.
    De wanden in de schuinte heb ik als kasten omgebouwd om zoveel mogelijk opbergruimte te hebben.


    Dus heel goed dat je er nu al over nadenkt wat de mogelijkheden zijn. Succes met de beslissingen en planning!

    2017-12-28: Foto weggehaald. Heeft zijn doel gehad. (mocht je meer info willen, dan is dat via PB mogelijk)
    23 dec '17 - 13:18:11 / 28 dec '17 - 13:03:33
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dakraam wordt volgens mij standaard geplaatst, los van wel of geen kamer.

    Dat zal best . En bij huurwoningen moet je ook aanvragen voor plaatsing .
  11. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    De heer is nu 16 en hoe lang blijft hij nog bij mams wonen ? Dus de vraag is heeft deze investering zin ?


    ? 4000,- incl alles en BTW is natuurlijk een flink bedrag maar vergelijk dit niet met een beun want dat is niet terecht . De aannemer moet btw en premies afdragen en ook zijn materiaal inkopen en transporteren . Ga je blokken gebruiken zit je op flinke aantallen en moet ook allemaal naar boven . Stucen , electra, CV en als er iemand van de kenners hier voor die ? 1500,- wil doen ook al is het een beun gelijk toehappen en maak afspraken over de kwaliteit en garantie bij schade ( doorboren van leidingen in vloer bijv ) Geloof me we zijn al een aantal keren bij klusprojecten geweest waar het compleet mis ging want iedereen kan van alles maar O wee als het mis gaat 😀dan komen ze vaak niet meer opdagen . Of met het aanbetaalde geld er van door .

    En voor die ? 1500,- mag hij daarna bij mij aan het werk 👍



    Een bedrijf is niet voor niks verzekerd .
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef mark190
    Dat is een mooie gelegenheid.
    Een andere woning met meer ruimte.
    Je vraagt om tips...

    Ik begrijp goed dat 4000 euro een groot bedrag is. En zeker met al de andere verhuiskosten en activiteiten. En het valt altijd tegen wat kosten betreft.
    En heel goed dat je nu ook al over die plannen nadenkt.

    Ik zou in eerste instantie, niet te veel hooi op je vork nemen wat financi?n en werkzaamheden betreft. Mits je die kamer niet meteen nodig hebt.
    Eerst concentreren op al het andere.

    En misschien alleen kosten in dingen steken, die later lastig te doen zijn op zolder.
    Zoals, extra leiding laten leggen (als die er al niet is) en bij de ketel op zolder enkele t-Stukken met afsluiters te plaatsen, zodat je straks heel gemakkelijk een radiator kan aansluiten.
    Eventueel een dakraam of groter dakraam laten plaatsen. (maar die heb je al, dacht ik).

    Ik heb voor mijn dochter op een lege zolder geen "mancave" maar ""girlcave" gemaaktSmile.
    Voordat ik daar zelf aan begon, heb ik door een bedrijf een groter dakraam laten plaatsen. (900 euro inclusief plaatsen, maar dan een flinke grote). Daar ik dat niet aandurfde.
    En bij een ketelcontrole, door de loodgieter alvast de t-stukjes mat kranen laten plaatsen. (prijs weet ik niet meer). Ook iets waar ikzelf niet aan wilde beginnen.
    De rest heb ik allemaal zelf gedaan. Dus geen arbeidskosten, maar moet toch zeggen dat alle materialen ook niet echt goedkoop zijn.
    En mijn zolder heeft 4 schuine kanten, waar ik allemaal kasten heb ingemaakt. En ik wilde ook nog een aparte ruimte voor de ketel hebben en voor de was apparatuur en ophangen van was.
    Dat was wel een veel groter project als jij voor ogen hebt. Heb dat op mijn gemak gedaan en helemaal alleen (met af en toe hulp van mijn dochter), net wanneer ik zin had. Dit duurde ongeveer een jaar. (en ik ben echt geen timmerman hoor... wel een handig iemand)
    Een bijkomend voordeel van dit alles is dat mijn dochter heeft leren omgaan met schuur, zaag en boormachines, al toen ze 12 was.Smile

    Nu weet ik wel dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Om dit zelf te doen.
    Maar alles wat je zelf kan en wilt doen, samen met jouw zoon bespaart geld.

    Scheidingswanden:
    Ik heb holle wanden gemaakt van hout. Ik vond dat zelf gemakkelijk. Wel gevuld met geluidsisolatie. Bekleed met 18mm underlaymentplaten, zodat ik er altijd in kan schroeven. En daarover gipsplaten geschroefd en die afgesmeerd. Dat resulteerde in een dikke stabiele wand. Ter plekke van de deur heb ik van de holle ruimte gebruik gemaakt om er een schuifdeur in weg te laten schuiven. Het grote voordeel is, dat ik geen last van openzwaaiende deuren heb en aan alle kanten van de wand niks hoef vrij te laten voor de deuren. De electriciteits leidingen in de wand heb ik mooi in de holle ruimte geplaatst.
    De wanden in de schuinte heb ik als kasten omgebouwd om zoveel mogelijk opbergruimte te hebben.


    Dus heel goed dat je er nu al over nadenkt wat de mogelijkheden zijn. Succes met de beslissingen en planning!

    Nog een overzichtsplaatje uit mijn archief 2015. Misschien geeft je dat idee?n


    Wat een project, maar met een geweldig resultaat! Mag ik vragen hoeveel het je uiteindelijk ongeveer gekost heeft?
Terug naar de lijst