Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef marsie
    Ik ga in januari een slaapkamer maken van de zolder ( ook een nieuw huis)
    Ken je geen timmerman?
    Zwart uur loon a 25 euro
    In 2 dagen staat zo?n wand
    Incl materiaal ben je niet eens de helft kwijt


    Hmmm....nee, ken ik helaas niet Smile Kun je me in Soest een tekening laten zien? Kom ik als het klaar is wel eens kijken Smile
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Moet straks trouwens eerst nog gaan kiezen uit tuin op westen of oosten. Ook zoiets Smile
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Moet straks trouwens eerst nog gaan kiezen uit tuin op westen of oosten. Ook zoiets Smile



    Grenst de woonkamer aan de tuin?

    Op het oosten heb je ochtendzon en niet de warme middagzon.

    Voordeel is dat het tijdens warme dagen heerlijk koel blijft in huis en tuin.
  4. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Moet straks trouwens eerst nog gaan kiezen uit tuin op westen of oosten. Ook zoiets Smile

    Voor mij geen twijfel mogelijk. Ik hou van veel licht in mijn huis en zon in mijn tuin. Voor mij zou het West moeten zijn.

    Dan ligt het evt ook nog aan overige bebouwing die zon tegenhoudt (of bij je naar binnenkijkt enz.)

    Wat is voor jou belangrijk in een tuin?

    En qua lichtinval in je huis?

    Mijn eerste huis had een tuin op het oosten, toen was ik er nog niet zo mee bezig. Pas later merkte ik dat het daardoor somberder was in huis. De zon draait van je raam weg. Dat geeft een wezenlijk andere lichtinval dan wanneer hij naar je toe komt.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Tuin op het westen, dan kan je op mooie zomeravonden heel lang buiten zitten.Smile
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    De afgelopen 14 jaar een 30 meter diepe tuin op het zuiden. Nauwelijks schaduw te vinden en bloedheet in huis. Ik ben geen zonaanbidder, maar licht is wel fijn. Als het echter erg warm is en de zon schijnt de kamer in, zal ik snel de zonwering naar beneden doen.

    Voorkeur gaat uit naar ??n van de blokken bovenin (de gearceerde zijn de duurdere en niet voor mij)

    Het wordt een vrij ruim opgezette groene wijk.
    Plaatje
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Een slaapkamer op zolder is in de zomer bloedheet.
  8. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Nadeel van westen vind ik dat je mogelijk laagstaande zon in je kamers hebt...
    Bij zuiden is zon op een gegeven moment weg op de ramen.
    Toch zou ik wel westen kiezen ipv oost; vanwege lichtgevoelig...

    Keuzes keuzes...

    Word je geloot???
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef maartje
    Tuin op het westen, dan kan je op mooie zomeravonden heel lang buiten zitten.Smile

    Precies!
    Heb nu zelf zuid. Door de bomen ernaast kan ik na mijn errk nauwelijks meer in de zon zitten. bij de volgende ronde (heb geen haast) wordt het west.
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Karin67
    Nadeel van westen vind ik dat je mogelijk laagstaande zon in je kamers hebt...

    Daar vind ik luxaflex weer ideaal voor. Net een beetje scheef zetten en je hebt er geen last meer van.
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Cato

    Daar vind ik luxaflex weer ideaal voor. Net een beetje scheef zetten en je hebt er geen last meer van.


    Of een zonnescherm aanschaffen., dat scheelt ook in de warmte.
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef maartje


    Of een zonnescherm aanschaffen., dat scheelt ook in de warmte.

    Ja dat is nog beter. Alleen best prijzig vond ik.
    Buren mochten het ook niet eens laten hangen om te proberen het over te doen aan de volgende
Terug naar de lijst