Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dirk
    De heer is nu 16 en hoe lang blijft hij nog bij mams wonen ? Dus de vraag is heeft deze investering zin ?


    ? 4000,- incl alles en BTW is natuurlijk een flink bedrag maar vergelijk dit niet met een beun want dat is niet terecht . De aannemer moet btw en premies afdragen en ook zijn materiaal inkopen en transporteren . Ga je blokken gebruiken zit je op flinke aantallen en moet ook allemaal naar boven . Stucen , electra, CV en als er iemand van de kenners hier voor die ? 1500,- wil doen ook al is het een beun gelijk toehappen en maak afspraken over de kwaliteit en garantie bij schade ( doorboren van leidingen in vloer bijv ) Geloof me we zijn al een aantal keren bij klusprojecten geweest waar het compleet mis ging want iedereen kan van alles maar O wee als het mis gaat 😀dan komen ze vaak niet meer opdagen . Of met het aanbetaalde geld er van door .

    En voor die ? 1500,- mag hij daarna bij mij aan het werk 👍

    Een bedrijf is niet voor niks verzekerd .


    Ik vermoed dat zoon minimaal nog een jaar of 6/7 thuis zal wonen, maar zeker weet je dat natuurlijk nooit.

    Je hebt gelijk, er komt best wat bij kijken. CV kan mijn vader wel, evenals elektra. Het sjouwen en bouwen zou ik moeten laten doen.
  2. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Wat een project, maar met een geweldig resultaat! Mag ik vragen hoeveel het je uiteindelijk ongeveer gekost heeft?


    Ja dag mag jij.

    Maar eerlijk gezegd weet ik dat niet meer precies. Ik ben toen zowat wekelijks langs geweest bij de klusmarkt. 50 euro hier, 100 euro daar....
    Toch heb ik het een sport gevonden om alles low budget te doen.
    Ik denk uiteindelijk toch ergens toch wel een paar duizend aan materialen. (exclusief dakraam)

    En inderdaad wat Dirk zegt is ook iets om over na te denken.
    Mijn klusenthousiasme is groot. Maar niet geschikt voor een huur huis. Je moet dan altijd denken hoe lang je er blijft wonen.
    Ik heb een koophuis, en heb altijd in het achter hoofd, dat als ik het verkoop, er een meerwaarde is.
    Vandaar dat ik meer doe dan strikt noodzakelijk, de verbouwde zolder is daarom ook een volwaardige slaapkamer. dat geld niet met een huurhuis.
    Voor mijn zus, die een huurhuis heeft direct na scheiding, heb ik ook een zolder aangepakt als slaapkamer.
    Maar dan met de gedachte dat alles ook weer mogelijk afgebroken moet worden als ze eruit gaat. En dan kijk je heel anders naar de uitvoering en kosten. (Toen in 8 hele lange dagenSmile)

    Als je het zelf niet kunt of wilt doen en geen pa, broer, vriend of vriendin hebt die handig is en mee wil werken, ben je aangewezen op iemand anders en dan kost het al snel meer wat uurloon betreft.
    Een beunhaas zie ik ook niet als optie. In mijn geval voor het dakraam plaatsen, heb ik ook bewust voor een bedrijf gekozen ivm verzekering e.d.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Misschien heb je hier wat aan?

    Als ik zo'n filmpje zie, denk ik altijd: oh maar dat kan ik ook!
  4. marcel024
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van marcel024
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Misschien heb je hier wat aan?

    Als ik zo'n filmpje zie, denk ik altijd: oh maar dat kan ik ook!


    Tja, filmpjes. Ziet er altijd gemakkelijk uit. Zelfs opvoeden lijkt dan een koud kunstje 😉
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Het is best wel zonde van je geld om zoveel in een huurhuis te steken. Ik zou eerder met een kamerscherm en kasten gaan werken.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef maartje
    Het is best wel zonde van je geld om zoveel in een huurhuis te steken. Ik zou eerder met een kamerscherm en kasten gaan werken.


    Als ik zeker zou weten dat ik er 20 jaar zou blijven wonen......

    Kamerscherm is niet voldoende. Er is een open trap van de eerste naar zolder. Dat biedt dus nauwelijks privacy en geluidsisolatie.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Misschien heb je hier wat aan?

    Als ik zo'n filmpje zie, denk ik altijd: oh maar dat kan ik ook!


    Alsnog een flinke klus Smile Bij mij zal meer moeten gebeuren dan alleen een wand...
  8. Bericht van maartje is op 23-12-2017 om 17:06:15 uur verwijderd door maartje.

    Reden: Stond er al

     
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dakraam wordt volgens mij standaard geplaatst, los van wel of geen kamer.

    Dat zou ik goed navragen.
    Mijn huurhuis had geen kamer en dus alleen een ieniemienie uitzet raampje boven de wasmachine aansluiting.
    De vorige huurders hebben het grote raam er zelf in laten zetten.

    Ook andere huurwoningen hier zie ik vaak zonder zolderraam.
  10. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Cato

    Dat zou ik goed navragen.
    Mijn huurhuis had geen kamer en dus alleen een ieniemienie uitzet raampje boven de wasmachine aansluiting.
    De vorige huurders hebben het grote raam er zelf in laten zetten.

    Ook andere huurwoningen hier zie ik vaak zonder zolderraam.


    Op de tekening in het startbericht is een groot dakraam getekend
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Op de tekening in het startbericht is een groot dakraam getekend

    Dat is dan mooi.
  12. marsie
    hoi allemaal

    Toon alleen de berichten van marsie
    Ik ga in januari een slaapkamer maken van de zolder ( ook een nieuw huis)
    Ken je geen timmerman?
    Zwart uur loon a 25 euro
    In 2 dagen staat zo?n wand
    Incl materiaal ben je niet eens de helft kwijt
Terug naar de lijst