Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef maartje
    Een slaapkamer op zolder is in de zomer bloedheet.


    Misschien wel, al worden ze wel A+ ge?soleerd.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Karin67
    Nadeel van westen vind ik dat je mogelijk laagstaande zon in je kamers hebt...
    Bij zuiden is zon op een gegeven moment weg op de ramen.
    Toch zou ik wel westen kiezen ipv oost; vanwege lichtgevoelig...

    Keuzes keuzes...

    Word je geloot???


    Ja, die laagstaande zon is wel een dingetje. Nu schijnt die in de zomer ook nog schuin naar binnen aan de voorkant. In zomer erg warm.

    Nee, geen loting. Gaat op volgorde van inschrijfduur (en dorpsbinding). Je kunt kiezen.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Cato

    Voor mij geen twijfel mogelijk. Ik hou van veel licht in mijn huis en zon in mijn tuin. Voor mij zou het West moeten zijn.

    Dan ligt het evt ook nog aan overige bebouwing die zon tegenhoudt (of bij je naar binnenkijkt enz.)

    Wat is voor jou belangrijk in een tuin?

    En qua lichtinval in je huis?

    Mijn eerste huis had een tuin op het oosten, toen was ik er nog niet zo mee bezig. Pas later merkte ik dat het daardoor somberder was in huis. De zon draait van je raam weg. Dat geeft een wezenlijk andere lichtinval dan wanneer hij naar je toe komt.


    Met tuin op zuiden draait de zon trouwens ook weg, maar wel minder snel....
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou ook voor West gaan, heb je na je werk nog lekker de zon in de tuin
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik zou ook voor West gaan, heb je na je werk nog lekker de zon in de tuin


    Dat is in het voorjaar en najaar inderdaad wel fijn. In de zomer zoek ik de schaduw op.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dat is in het voorjaar en najaar inderdaad wel fijn. In de zomer zoek ik de schaduw op.


    Ik heb in de zomer alleen helemaal achterin de tuin zon in de avond. En dan nog is het soms te fris om er te eten.
    Je kunt met een zon/schaduwplan voor je tuin wel een inschatting maken wanneer je waar zon en.schaduw hebt. In het voorjaar en najaar staat de zon lager en kun je, afhankelijk van hoe de ligging van je huis is, meer of minder zon hebben
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik heb in de zomer alleen helemaal achterin de tuin zon in de avond. En dan nog is het soms te fris om er te eten.
    Je kunt met een zon/schaduwplan voor je tuin wel een inschatting maken wanneer je waar zon en.schaduw hebt. In het voorjaar en najaar staat de zon lager en kun je, afhankelijk van hoe de ligging van je huis is, meer of minder zon hebben


    Heb jij de tuin op het oosten?
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    .
    24 dec '17 - 00:08:31 / 24 dec '17 - 01:58:09
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Heb jij de tuin op het oosten?



    Noordoosten zelfs, gelukkig is de tuin diep. Dus ik heb genoeg zon en schaduw in de tuin.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    .


    Waarom heb je je reactie verwijderd? Had het vannacht wel gelezen, maar wilde er nu op reageren Smile

    Begreep niet helemaal hoe het kan dat de woningen aan de andere kant allemaal zonwering nodig hebben als ze de tuin op het oosten hebben?
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Met tuin op zuiden draait de zon trouwens ook weg, maar wel minder snel....

    Ja hij draait wel weg maar pas rond half zes ben je daardoor het licht kwijt uit je kamer.

    Bij een tuin op het oosten is dat al voor het middaguur.

    Maar ik ben daar vrij gevoelig voor. Sommigen merken dat helemaal niet of het maakt ze niet uit.
    Ik wil nooit een tuin op het oosten of noorden.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ja hij draait wel weg maar pas rond half zes ben je daardoor het licht kwijt uit je kamer.

    Bij een tuin op het oosten is dat al voor het middaguur.

    Maar ik ben daar vrij gevoelig voor. Sommigen merken dat helemaal niet of het maakt ze niet uit.
    Ik wil nooit een tuin op het oosten of noorden.


    De voorkant van mijn huis is behoorlijk zuid(west) dus veel zon aan de voorkant, in de winter erg fijn en in de zomer dus wel warm. Gelukkig staat er een boom voor het huis die daar de ergste warmte tegenhoudt.
Terug naar de lijst