Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat mooi Rose! Ik vind alle peul en erwtjes zo mooi bloeien. Mijn capacijners staan ook bijna in bloei. Ze worden roze!
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Prachtig Frida!

    Vandaag had ik rabarber en asperges.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Het gaat nu snel h?!

    Dit weekend waarschijnlijk mijn eerste aardbeitjesSmile
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Jaaaaa, de eerste aardbei is een feit!
    Plaatje
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Clara



    Oh wat leuk en lekker! Smile

    Ik had mijn aardbeien verplaatst en die waren nu pas aan t bloeien.


    Hoe meer zon des te zoeter ze worden!
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Wat snel, bij mij bloeien ze net


    Ze bloeien al een tijdje hier maar dan word ik toch weer verrast door de snelheid waarmee er dan ineens zo'n rood snoepje aan mijn plantje hangt. De aardbei was ook echt groot, veel groter dan voorgaande jaren en de nu nog groene vruchtjes zien er ook goed uit! Mijn plantjes zijn ook een paar keer verhuisd de afgelopen jaren en zijn dit jaar voor het eerst niet verplaatst. Ik verwacht een mooie oogst!
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dit zijn trouwens mijn supermarktkruiden. Ik heb ze in een grotere pot gezet en ik oogst er al een maand volop van! Van mijn basilicum zelfs zoveel dat ik het niet opkrijg gegeten. En mijn basilicumzaailingen in de moestuin worden ook ineens groot. ..
    Ben maar een stekprojectje begonnen. Schijnt te werken, gewoon afknippen en in het water zetten. Als er wortels aan zitten dan kun je er weer een nieuwe van maken. Binnenkort als mijn lente-uitjes worden gegeten ga ik de restjes ook in het water zetten, dat gaat ook weer uitlopen.
    Plaatje
    Plaatje
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef indigo
    deze kwam uit een mandarijnpitje, is nu een jaar oud ongeveer


    O wauw, heeft hij al knopjes?
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En inderdaad, wat een verzameling gewassen! Ik heb sinds twee jaar de aardappels opgegeven. Het stikt hier van de coloradokevers die alles opeten. En als ik er al iets aan kan doen heeft dat geen zin omdat ik ze echt overal op het complex zie. Dit jaar zag ik ze ook op mijn aubergineplant ook al kevers...
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Oh Wow, ik heb ze nog niet gezien, de coloradokevers maar je leest het zoveel nu op moestuin FB bijvoorbeeld. We hebben geen aardappel boeren in de buurt. Zou dat schelen?


    Dat scheelt zeker, daar waar concentraties 'voedsel' voorradig zijn, zullen ze eerder verschijnen.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn oogst aardbeien van vandaag! Lekker op de Turkse yoghurt met wat munt en een scheutje liquor 43....
    Plaatje
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag heb ik hard gewerkt in mijn moestuin. Het was hard nodig want buiten wat snelle oogstbezoekjes was ik er al een hele tijd niet geweest. Ik kon door het onkruid mijn groenten niet meer zien... in ieder geval goed moestuinweer gehad zal ik maar zeggen.

    Hoogste tijd om weer eens flink huis te houden op mijn plekje. Wieden neemt bij mij altijd veel tijd in beslag omdat ik moeite heb om alle onkruid als onkruid te zien. Ik kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen om zo'n mooi plantje met knopjes of zelfs al mooie bloempjes uit de grond te rukken. De ene keer lukt me dat beter dan de andere keer. Zo is mijn moestuin meestal een wilde verzameling bonte bloeiers. Het hoogst in de rangorde staat de klaproos. Die kan ik echt niet uittrekken, behalve als hij echt midden in het looppad staat. En dan nog met pijn in mijn hart. Dat mooie rode bloempje is zoiets als de kroon op mijn tuingevoel. Dan heb je nog de venkel. Een paar jaar geleden heb ik dat eens geprobeerd maar het werd niets. Nu staan ze echt overal. Ik vind ze lekker ruiken en de met de blaadjes trakteer ik mezelf dan maar weer op een verse venkelthee. Die mogen dus ook blijven. Nu zag ik dat er ook overal kleine tomatenplantjes en aardappel omhoog zijn gekomen.... heb al een paar jaar geen aardappelen meer dus dat is wel bijzonder.

    Net geoogst heb ik een hele bak met aardbeien, nog wat rabarber en een kropsla. De kruisbessen zijn bijna goed, mijn appeltje heeft voor het eerst vruchtjes en de capucijners staan in bloei!
    Plaatje
Terug naar de lijst