Hachee

Hachee 

Onderwerp van BeBritty

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Aha, dank je Dianaa. En hoe weet ik of vlees nietvan een oude koe is? Mag ik gewoon uitgaan van een jonge koe als ik het bij een slager koop?


    Helemaal zeker weet je het nooit
    Dus als het na 5 u stoven met bijv azijn nog steeds niet uit elkaar valt dan lift het niet aan jou Smile
  2. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Helemaal zeker weet je het nooit
    Dus als het na 5 u stoven met bijv azijn nog steeds niet uit elkaar valt dan lift het niet aan jou Smile

    Dank je, hahaSmile
  3. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    .. bijv azijn ..


    En wat ontbijtkoek voor de binding en de kruiden.. Smile
  4. Paulus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Paulus
    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Nee dus. Minimaal 3 lees ik hierboven. Heb het nog even opgezet, wachten tot het uit elkaar valt. Dit soort basiswetenswaardigheden mis ik echt in mijn opvoedingSmile


    Ik heb inductie misschien scheelt dat in tijd.
    Maar goed 3 uur mag ook, kom ik bij jou wel een keer eten.?!Smile
  5. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef Paulus


    Ik heb inductie misschien scheelt dat in tijd.
    Maar goed 3 uur mag ook, kom ik bij jou wel een keer eten.?!Smile

    Oh das goed hoor! Alleen geen hachee vrees ik. Ja ik denk dat inductie wel scheelt.
  6. Paulus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Paulus
    Ik koop meestal hachee vlees in gesneden blokjes.
    Scheelt volgens mij wat tijd in het gaar stoven.
    Heerlijk die geur alleen al tijdens het stoven.
  7. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Geen mager vlees kiezen. Riblappen worden lekker mals. Door een zuurtje wordt vlees mals, dus wat mosterd, of azijn erbij. 3 u is wel het minimum

    Of donker bier en afmaken met ontbijtkoek.
  8. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Vroeger, in de tijd van oma was er een petrolium stelletje. Vlees stond wel een hele nacht op, op zo laag mogelijk vuur.
    Dan krijg je het zachtste vlees.
    Als je niet veel vlees eet ga je voor kwaliteit, zoek een keurslager op en vraag hem om hache vlees. ( hache, betekent letterlijk in stukjes gehakt.)
    Dan inderdaad een zuurtje, bier is genoemd of azijn, balsamico azijn kan ook of een scheutje rode wijn.
    Stukje ontbijtkoek voor binding.
    Dan zijn er verschillende kruiden genoemd, zoals laurier maar je kan ook kant en klaar kopen. Jonnie Boer, heeft Zwolse stoof in zijn assortiment zonder toevoeging van rare kleurtjes enzo. Rendang, op zijn Indonesisch is ook genoemd. Ik maak ook altijd stoofvlees rendang, met witte rijst, kerrie boontjes (sambal is te heet voor mij) en ik maak mijn eigen zoet/zure komkommer erbij.

    Basis is:
    Goed vlees,
    Lang en laag vuur sudderen.
  9. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    Dank M&M, erg leerzaam draadje dit. Uitgebreide reactie. Ik maak gemiddeld 1x per decennium hachee, nu ik weet hoe het moet wellicht wat vaker:-).
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik maak een heel enkele keer een stoofpotje en sinds ik dat in de slowcooker doe, gaat het veel beter. En inderdaad, een zuurtje erin.
  11. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Hoe langer je het kan laten sudderen zoals Malero al schrijft des te beter kan de smaak van de kruiden etc. goed intrekken in het vlees dus hoe langer hoe beterSmile
  12. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    quote:
    Dit schreef Rene_63
    Hoe langer je het kan laten sudderen zoals Malero al schrijft des te beter kan de smaak van de kruiden etc. goed intrekken in het vlees dus hoe langer hoe beterSmile

    Dat is me nu wel duidelijk jaSmile
Terug naar de lijst