Koffie in de groep gooien.

Koffie in de groep gooien. 

Onderwerp van Zwembandje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Dulce gusto, cappuccino.
    In een glas.
    Ik zeg : dikke prima!

    Of ben ik nu een echte koffie-barbaar? 😅
    Plaatje
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef Geanna
    Dulce gusto, cappuccino.
    In een glas.
    Ik zeg : dikke prima!

    Of ben ik nu een echte koffie-barbaar? 😅

    Lijkt me niet dat je dan koffie-barbaar bent.
    Als het prima smaakt en in het geheel nog van echte koffie gemaakt wordt dan dunkt me dat prima, tòch ?

    Proost !!
  3. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    ik beken dat ik de cappucino van de grote gele M erg lekker vind..

    Een audi. Dat zijn aardig wat cupjesSmile
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef Fri1974
    ik beken dat ik de cappucino van de grote gele M erg lekker vind..

    Een audi. Dat zijn aardig wat cupjesSmile

    Ja, dat klopt, dat zijn veel cupjes.
    Het grappige is dat als je kijkt naar wat de Douwe Egberts zegeltjes waard waren, dan zou je haast denken dat dat volledig "in perspectief schuift" .
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik vind gelijk drinkbare koffie, zoals met latte niet fijn.
    Ik heb een elektrische melkschuimer die ook de melk opwarmt. Ideaal voor lekkere koffie met dik schuim.
    Tot een jaar of 15 geleden dronk ik alleen maar percolator koffie, daarna nog een tijdje een cafetiere gehad, ook lekker. Koffie malen met een elektrische maler ruikt zo lekker.
    Nu senseo, dolce gusto mocht ik testen maar was er snel op uitgekeken.
    Zout ga ik nogeens aan de koffie toevoegen kijken of ik dat wat vind
  6. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Dulce gusto, cappuccino.
    In een glas.
    Ik zeg : dikke prima!

    Of ben ik nu een echte koffie-barbaar? 😅


    Ik had een bonenmachine staan en die is naar zolder verhuisd omdat ik niet echt veel koffie drink thuis en daarvoor in de plaats is een DG gekomen, ik drink graag cappuccino en latte.

    De juiste maling van bonen en het soort is wel belangrijk een kennis van mij heeft een paar koffietenten in Amsterdam en hij importeert en brand de bonen zelf, de laatste keer gaf hij mij een kop koffie van bonen uit Brazilië echt super lekker maar een kilootje kost ook wel wat.
  7. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    Voor mij is het heel makkelijk.
    Ik vind koffie gewoon niet lekker.
    Producten met een koffiesmaak ook niet.
    Zelfs geen Irish coffee.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Tot mijn verrassing vind ik de cafe au lait van Dolce Gusto ook lekker. Nescafé he? Vond ik als kind al lekker.

    MIjn apparaat maakt verse latte, echt zo lekker. Nu kan ik alles instellen, dus double shot extra sterk en 150cc melk per glas koffie.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Sonja14
    Voor mij is het heel makkelijk.
    Ik vind koffie gewoon niet lekker.
    Producten met een koffiesmaak ook niet.
    Zelfs geen Irish coffee.

    Ik vind producten met koffiesmaak ook niet lekker, ook niet met alcohol, ook geen frozen producten, of koffie-ijs. Alleen dat Italiaanse toetje, daar zit een beetje koffie in.
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Tsja, "vakantiekoffie" is gewoon niet te koop helaas.

    Een automatische bonenmachine is echt wel iets fijns.
    Ik heb deze >>LINK<< tweedehands van internet geplukt.

    Ik ben zeer onder de indruk van het ontwerp, de technische uitvoering van de machine, de degelijkheid (ondanks dat het Italiaans is) en vooral ook de mogelijkheden.
    Feitelijk heb je zo'n beetje alles in de hand wat invloed heeft op het eindresultaat (alle belangrijke "expert parameters") maar met het voordeel (t.o.v. handmatig) dat als je eenmaal de juiste setting bepaald hebt, e.e.a. reproduceerbaar is met exact hetzelfde resultaat.

    Ik drink de laatste maanden veeeeeeeeeel te veel koffie maar ik weet dat dat een fase is dus reken ik mezelf daar niet al te streng op af.



    Dat ziet er als een puik machientje uit! Delonghi is een prima k koffiemerk. En prijstechnisch ook heel erg ok. Dat heb ik nou nodig, iemand die me gewoon een linkje van een goed apparaat stuurt! Ik heb altijd het voornemen om 'het juiste' apparaat voor mijn, in dit geval, kofiebehoefte te vinden, alle voors en tegens goed af te wegen en dan een weloverwogen aankoop te doen.. Het blijft dan altijd bij een voornemen....
  11. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje

    quote:
    Dit schreef nienkevb



    Dat ziet er als een puik machientje uit! Delonghi is een prima k koffiemerk. En prijstechnisch ook heel erg ok. Dat heb ik nou nodig, iemand die me gewoon een linkje van een goed apparaat stuurt! Ik heb altijd het voornemen om 'het juiste' apparaat voor mijn, in dit geval, kofiebehoefte te vinden, alle voors en tegens goed af te wegen en dan een weloverwogen aankoop te doen.. Het blijft dan altijd bij een voornemen....

    Dat is het grappige van het woord voornemen
    want het is meestal al weer vrij snel achterhaald.
    (Althans, bij mij.)
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Toch weer even voor mijn kennis;
    Dat apparaat wat je zo waanzinnig mooi vindt en waarbij je je heel erg moet beheersen om hem (niet) te kopen; na het malen heb je dus maalsel. En dan? Dat mag in een filter en dan heet water erop? Of moet dat onder druk? Of kun je dit gewoon als nescafé in je kopje gooien met heet water?
    Ik heb zoals bij alles van het leven totaal geen benul van wat er bestaat want heb op elk gebied altijd het goedkoopste en het slechtste (behalve mijn zaklantaarn) dus kan ook hier weer niet over meekletsen.
Terug naar de lijst