Opgelost 🙏- Tuin - issue met buren  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Carlita zelf op 28 april 2021 om 22:52:16

Terug naar de lijst
  1. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    quote:
    Dit schreef Carlita


    Mocht niet van m'n dochter 😏, ze is best verstandig

    Van wie was de schutting?

    En wat ga je er nu aan doen?
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Potverdorie heel stuk getypt oo mobiel laptop is even pc dokter, is t weg 😡
  3. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    [QUOTE]Dit schreef Rose_s
    [B]






    Ik zou ook balen overigens maar wel rustig het gesprek aan gaan.


    Ik zou er gelijk op los slaan Smile


    Smile
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ik heb net als Maartje een historie van mensen letterlijk en figuurlijk over mijn laten gaan, niets durven zeggen, het gevoel ik kan het niet tegen op ,aangeleerde hulpeloosheid zegt depressie site...(is mij ook bekend, maar gelukkig ovet 🙏)
    Maar nu was mijn reactie Potverdorie Ik ga heen dus voor mij is dit een mooie ontwikkeling

    Ik heb met deze woning (en andere buren), ook een historie van rechtzaken ovet t overpad van mij perceel...(ga ik even niet op in)...maar dit was mijn excuus , die was van de strijd..OMG...3 rechtzaken gehad hierover veel toestanden...
    Dus ik ben superblij met 3 nieuwe buren, die allemaal ok lijken, dit ga ik nu gewoon aan.
    Geen juridische dingen...ik houd me aan regeltjes daar ben ik mij dit moeten zij ook doen.

    Reactie doe ik in stukjes, is wat leesbaarder..

  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ik plaats zo even een paar fotootjes.
    Ik woon in een pand dat is opgedeeld in 3 woningen. De voorste woning is van mij en die is aan de weg...
    Met een pad daarnaast (aan de zuidkant), mij pad van 19 meter...dev2 buren hebben recht van overpad..naar hun woning toe...
    Ik heb om in tuin ern beukenhaag...die ik nicht dichtbegroeid krijg...ik heb geen zin 'gedag ' steeds te zeggen (lees prikkels)...dus ik wil privacy...
    Tussen mijn huis en huis buren staat ook stukje beukenhaag van ca 4 meter, aks afscheiding.
    Vorige buren hebben hier een schutting geplaatst op de erfgrens...

    Wordt vervolgd
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Zomaar weghalen mag helemaal niet als de schutting op de erfgrens staat. Het is gezamenlijk eigendom. De buren zullen je dus de helft van de dagwaarde dienen te vergoeden. En daar heb je vast geen nieuwe voor.

    Daarnaast mogen de buren jou de helft van de rekening sturen als zij zomaar zonder overleg een andere schutting ervoor in de plaats gaan zetten op de erfgrens. En dat kan aardig in de papieren lopen, als je gaat zitten afwachten. Onder een verplichte betaling van jouw kant kun je niet uit, want dat is wettelijk bepaald en een nieuwe schutting op de erfgrens wordt dan ook weer voor de helft jouw eigendom.

    Niks afwachten dus en gelijk in gesprek gaan en laten weten dat je niet gediend bent dat zaken over gezamenlijk eigendom zonder overleg gaan. Dat je graag ziet hoe de buren van plan zijn dit te gaan oplossen. Dit zou je prima zakelijk kunnen houden, waarbij je best mag aangeven dat je niet blij bent met de gang van zaken. Kom voor jezelf op.
    Houd daarbij dan in je achterhoofd dat je recht hebt op een vergoeding van hen ter waarde van de helft van de dagwaarde van de weggehaalde schutting en dat je al dan niet wilt mee bepalen wat ervoor in de plaats komt en wat daarvan de maximale kosten mogen zijn. En mogelijk kun je erop aansturen dat zij volledig betalen, maar zorg wel dat dat dan op schrift wordt bevestigd.

  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef gadis
    [QUOTE]Dit schreef Rose_s
    [B]






    Ik zou ook balen overigens maar wel rustig het gesprek aan gaan.


    Ik zou er gelijk op los slaan Smile



    Dat zou ik ook willen, alleen je schiet er zo weinig mee op
    Smile
    ]
  8. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Malero



    Maar wel aanspreken. Je kan het niet negeren. wat komt er voor terug en wanneer?


    Ja, precies! Oh ik zie dat ik dat er niet bij schreef, maar dat bedoelde ik ook.
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Even wat impressies foto's ze zijn beetje slecht, vanaf mn slaapkamer genomen van boven af dus...

    Buren kijken tegen de aanbouw van buren van ander huis aan...dus er komt geen andere schutting....dat geloof ik (echt )niet...

    Ik ga straks in gesprek hoor, ( met jullie als support op de achtergrond 🤪, als denkbeeldige partner
    Buren willen net als de vorige buren...uitzicht naar de weg toe...

    Vorugr buren hadden jonge kinderen dus plaatsen hek was noodzaak...voor de veiligheid kindjes.
    Deze buren zijn zestiger, ander verhaal...

    Maar ...ik.nu staat er dus nog een klein stukje hek van 1.80 bij 1.80...cm

    Gevolg

    Zij kijken via mijn tuin naar de weg, uitzicht, zien mensen wandelen enzo...
    Nevengevolg voor mij ,ik kijk ook nu tegen die lelijke muur van het ander huis aan

    Wat ik op dit moment overigens weer lastiger vind, die herrie van dat geboor en getimmer want nieuwe buren om je heen ( nr 4 in 4 jaar),

    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  10. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    quote:
    Dit schreef Rose_s

    Dat zou ik ook willen, alleen je schiet er zo weinig mee op
    Smile
    ]


    Hihi maar tis erg brutaal.
    Ik heb 7 jaar gewacht hier stond ook een laag stuk maar was het over mn tuin met elkaar lullen ineens zat. Toen ging ik overleggen, het mocht. Daarna ging ik eraan beginnen en toen mocht toch maar niet en had ik ruzie. Andere buren zeiden ook dat ze zwaar teleurgesteld in me waren. Dus eigenlijk weet je nooit waar je goed aan doet. Smile
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Carlita


    Ik ga straks in gesprek hoor, ( met jullie als support op de achtergrond 🤪, als denkbeeldige partner



    Niet te lang mee wachten, want anders gaan ze denken dat alles goed is wat ze doen (ik kijk vaak naar de rijdende rechter [SMILIE00054)
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Huis met pad naast ons (op foto links).
    ,2e foto situatie hoe afgelopen winter (2 weken) geleden nog was...
    Dus het laatste halve meter was schuin aflopend, want dan konden ze nog naar de weg kijken 🤪, vorige buren...

    Ik ga uit mn bed slome start, niks ik ben hartstikke druk bezig met dit te benaderen.
    Douchen, ontbijten en dan even ern paar zinnetjes op papier (waarin iig 'gezamenlijke schutting ' voorkomt)...en dan ga ik eens in gesprek...
    Plaatje
    Plaatje
Terug naar de lijst