Opgelost 🙏- Tuin - issue met buren  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Carlita zelf op 28 april 2021 om 22:52:16

Terug naar de lijst
  1. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Is die boerderij woning van jullie zeg maar?

    En in dat poortje naar achteren toe is iets weggehaald?


    Mmm zijkant van het huis zeg maar dan?

  2. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Begrijp aan de hand van de fotoos niet hoe het zit. Maar feit blijft dat ruzie met buren naar is dus Beleefd maar duidelijk vragen wat hun plan is lijkt mij een eerste vereiste.
    Pak het in de sandwichformule. Eerst iets vriendelijks. Leuk dat jullie hier zijn komen wonen. Dan de daadwerkelijke boodschap:

    Ik was in shock toen ik merkte dat jullie onze schutting weggehaald hebben. Het is ook ons eigendom, waarom hebben jullie dit zonder overleg gedaan en wat is het plan nu? Wij zijn gesteld op onze privacy dus hopen dat jullie er weer een andere schutting voor in de plaats zetten en zoja welke en op welke termijn?

    Afsluiten met iets vriendelijks: Tot slot wil ik graag een goede verstandhouding houden dus hoop dat we hier jaren met veel plezier naast elkaar kunnen wonen.
  3. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Staat dat lage gedeelte bij jou voor de weggehaalde hoge schuttingdelen? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat de hoge schutting bij hun hoorde.
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Pad is ca 1,20 cm

    Ik zie 1 lange paal bij buurtjes liggen.

    Even ontbijt...
    Diep ademen halen...

    En dan ik dat mn eerste zin zal zijn

    :
    Hallo buurman,(Rob, heet hij laat ik zn naam noemen)

    Ik ben gisteravond heel erg geschrokken toen ik zag dat de gezamenlijke schutting ineens weg was.
    Ik ben hier niet blij mee en dat is heel voorzichtig gezegd...

    Pauze...Pauze...Pauze (minstens 10 tellen)...

    Ik vind t niet ok dat dit niet met mij is overlegd/

    Waarom heb jullie dit niet overlegd?

    Zoiets gaat t worden

    Met afsluitend woorde zoiets van 'ik ga er de komende dagen even over nadenken (ik ga 2 dagen naar klooster, ik heb echt even ryst nodig.. vooralsnog ben ik de enige gast)

    Ik was al van plan wat veranderingen in mn tuin aan te brengen omdat ik meer privacy wil, ook voor de hond veiliger ...
    Maar dat zal ik jullie eerder gaan doen...

    Wat Denken jullie dit is toch een mooi begin 🤔
  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Staat dat lage gedeelte bij jou voor de weggehaalde hoge schuttingdelen? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat de hoge schutting bij hun hoorde.

    Nee is 1 geheel ...
    Is moet zijn was.

    Ik ben hier nu dus al verl te lang mee bezig...
    Ok This is life ...
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Mimi
    Begrijp aan de hand van de fotoos niet hoe het zit. Maar feit blijft dat ruzie met buren naar is dus Beleefd maar duidelijk vragen wat hun plan is lijkt mij een eerste vereiste.
    Pak het in de sandwichformule. Eerst iets vriendelijks. Leuk dat jullie hier zijn komen wonen. Dan de daadwerkelijke boodschap:

    Ik was in shock toen ik merkte dat jullie onze schutting weggehaald hebben. Het is ook ons eigendom, waarom hebben jullie dit zonder overleg gedaan en wat is het plan nu? Wij zijn gesteld op onze privacy dus hopen dat jullie er weer een andere schutting voor in de plaats zetten en zoja welke en op welke termijn?

    Afsluiten met iets vriendelijks: Tot slot wil ik graag een goede verstandhouding houden dus hoop dat we hier jaren met veel plezier naast elkaar kunnen wonen.


    Die is heel goed @Mimi..
    Zoiets wordt t ...
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Grrr...

    Ik ben er inmiddels helemaal klaar voor...

    Is de auto weg...hij is niet thuis...

  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef gadis


    Hihi maar tis erg brutaal.
    Ik heb 7 jaar gewacht hier stond ook een laag stuk maar was het over mn tuin met elkaar lullen ineens zat. Toen ging ik overleggen, het mocht. Daarna ging ik eraan beginnen en toen mocht toch maar niet en had ik ruzie. Andere buren zeiden ook dat ze zwaar teleurgesteld in me waren. Dus eigenlijk weet je nooit waar je goed aan doet. Smile


    Nou inderdaad....ik ben er klaar mee dat aanpassen...
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ik ben er even niet zeker van dat om 'onze schutting gaat. Of t dys oo de erfgrens staat...
    Schutting is namelijk bevestigd eraan hout van hun afdakje


    Maakt niet uit...ik laat t woord 'onze' schutting...weg...

    En noem de rest...

    Vooral waarom. Geen overleg.?

    En natuurlijk staat mij vrij om mijn Haag t (evt zonder overleg,( nee dat is niet mijn stijl, )
    vervangen voor iets wat mij meer privacy geeft .

    Wish me Luck. 🥴

    Straks lekkere koffie is mijn beloning ❤




    Plaatje
  10. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Blaas niet heel hoog van de toren als je niet weet of het jouw schutting is, of hij op de erfscheiding staat. Op de foto lijkt het of hij achter jouw hekje stond .........Wellicht staan die mensen gewoon in hun recht, is het hun schutting en hun grond....... blijft overeind dat het natuurlijk niet echt sociaal is om hem weg te halen zonder overleg ;)
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Als ik het goed begrijp is de lange strook van 1.20 m van jou (tot aan hun schuur) en hebben zij recht van overpad. Wat let je dan om daarlangs zelf een hoger hek te plaatsen? Met die strook kun je toch niets omdat zij erover moeten kunnen. Het enige risico is dat die ‘steeg’ als opslag voor fietsen of zo wordt gebruikt.
    En omdat het allemaal jouw grond is hoef je ook niet te overleggen. Anders dan nog even bevestigen dat het jouw eigendom is.
  12. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    En heeft er al iemand een blauw oog Smile
Terug naar de lijst